Luukh1974

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connect box heeft een rode led onderaan

Sinds donderdag (sinds het onweer van die nacht?) heeft onze connect box een rode led onderaan. Wifi werkt, na wisselen van kabels in de coax splitter, wel weer maar ik las ergens dat dit zou duiden op kortsluiting of oververhitting. 

 

Verder is er niets gewijzigd aan opstelling of aansluitingen aan onze kant. Hebben we een nieuwe connect box, en eventueel coax splitter, nodig?

 

Op de foto lijkt het meer oranje maar het is echt rood. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Luukh1974,

Wat ontzettend balen dat het rode lampje nog steeds blijft branden op het modem! Ik heb de verbinding even onder de loep genomen en net als de hier aanwezige experts zie ik ook de nodige ruis terug op het signaal. Daarnaast staat jouw modem vrijwel constant op maximum vermogen te zenden. Het gevolg daarvan is dat dit i.c.m. de ruis op het signaal zorgt voor instabiliteit. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt om de oorzaak van ruis en het hoge upstream signaal te achterhalen.

Ik heb een afspraak ingepland met een storingsmonteur op woensdag 1 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de resetknop achterop al 30 seconden ingedrukt gehouden voor een volledige reset?

Geen resultaat, laat het hier weten.

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had hem al wel meerdere keren aan- en uitgezet. Nog niet echt gereset, dat heb ik nu wel gedaan. Gelukkig na 20 minuten wel weer wifi zodat ik kan werken maar nog steeds de rode led. 

Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Hallo,

 

@Luukh1974Heb je al geprobeerd om het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten.

 

Kan je een foto plaatsen van het AOP, de signaalversterker en de waardes van het modem (Status, Downstream, Upstream en Netwerk Historie)

 

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?:

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Luukh1974 , het is inmiddels alweer een paar dagen stil in dit topic.
 

Heb je de tips van @Beeblebrox gezien? Mocht het rode lampje nog branden, dan horen we dit graag van je. Onze Community leden zitten klaar voor je om je hiermee te helpen. 

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry, inderdaad rustig, komt omdat alles wel gewoon en stabiel lijkt te werken. Maar de rode lamp is er nog steeds. Bij deze de gegevens van het modem.  En de installatie (als je het zo mag noemen, het is zo neergezet en kabeltjes er in en klaar, werkt al jaren zo).

 

De kabel vanuit out1 gaat rechtstreeks naar het modem. 

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je ook het tabblad van de downstream met de RS fouten willen plaatsen?

Verder is er slechts 1 upstreamkanaal werkzaam met een vermogen, dat met 48,8 dBmV aan de hoge kant is. 42 of 43 dBmV is wenselijk

Ook op de downstream is er kanaaluitval, zoals blijkt uit de RCS melding in het log.

 

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij deze.. (denk tenminste dat je deze bedoeld)

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ja, dank je. Er is ruis aanwezig, te zien aan de post RS errors.  Dit veroorzaak tevens de T3 errors, te zien in de upstream, en eveneens de uitval van kanalen.

Ik heb dit topic voorgelegd aan het moderatie-team voor vervolgstappen. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik zie ook redelijk wat stof rond z'n 'voet', misschien rondom de stofzuiger erop zetten zodat 'ie zijn warmte kwijtkan? was bij mij ooit 😄

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Luukh1974,

Wat ontzettend balen dat het rode lampje nog steeds blijft branden op het modem! Ik heb de verbinding even onder de loep genomen en net als de hier aanwezige experts zie ik ook de nodige ruis terug op het signaal. Daarnaast staat jouw modem vrijwel constant op maximum vermogen te zenden. Het gevolg daarvan is dat dit i.c.m. de ruis op het signaal zorgt voor instabiliteit. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt om de oorzaak van ruis en het hoge upstream signaal te achterhalen.

Ik heb een afspraak ingepland met een storingsmonteur op woensdag 1 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Luukh1974 We zijn heel erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt sinds het monteusrbezoek van 1 juni 2022. Laat je het weten?

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De rode lamp is in ieder geval weg. Wel heb ik het idee dat de tv nu vaker stoort (beeld staat even stil). Ik wil deze week nog even alle aansluitingen langs lopen en de kabels vanuit de splitter omdraaien. Zo was het vroeger ook maar toen het rode led probleem begon te spelen heb ik om wat te proberen omgedraaid. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Is het nog gelukt met de aanpassingen @Luukh1974 ? Merk je verschil nadat je de aansluitingen bij langs bent gelopen? 

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mogelijk zit er een probleem in de splitter. Ik heb de kabels verwisseld zodat hij vanaf de andere aansluiting naar de connect box gaat en het resultaat is geen wifi. Ook na een paar uur wachten (we waren toch niet thuis) niet. Daarna de kabels weer terug en het werkt weer. Wel lijkt het tv signaal op de keuken tv minder sterk. En die zit nu dus op de aansluiting van de splitter waar we ook geen wifi op hebben/ 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Helder @Luukh1974. Ik stuur je een nieuwe splitter toe. Wil je het resultaat laten weten?

Alvast bedankt en voor nu een goed weekend gewenst 😉 

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de splitter ontvangen alleen is dit een andere splitter dan ik bedoel. Probleem lijkt de coax splitter te zijn. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Luukh1974 Welke splitter heb je ontvangen en welke splitter bedoel jij?

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Excuses dat je de verkeerde splitter hebt ontvangen, Luuhk1974. Ik stuur je direct de juiste toe. 

Luukh1974
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Luukh1974_0-1657271275138.png

 

Links wat ik bedoelde, rechts wat ik heb gekregen

Uitgelicht topic