De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds donderdag (sinds het onweer van die nacht?) heeft onze connect box een rode led onderaan. Wifi werkt, na wisselen van kabels in de coax splitter, wel weer maar ik las ergens dat dit zou duiden op kortsluiting of oververhitting.
Verder is er niets gewijzigd aan opstelling of aansluitingen aan onze kant. Hebben we een nieuwe connect box, en eventueel coax splitter, nodig?
Op de foto lijkt het meer oranje maar het is echt rood.
Heb je de resetknop achterop al 30 seconden ingedrukt gehouden voor een volledige reset?
Geen resultaat, laat het hier weten.
Ik had hem al wel meerdere keren aan- en uitgezet. Nog niet echt gereset, dat heb ik nu wel gedaan. Gelukkig na 20 minuten wel weer wifi zodat ik kan werken maar nog steeds de rode led.
Hallo,
@Luukh1974Heb je al geprobeerd om het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten.
Kan je een foto plaatsen van het AOP, de signaalversterker en de waardes van het modem (Status, Downstream, Upstream en Netwerk Historie)
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Hallo @Luukh1974 , het is inmiddels alweer een paar dagen stil in dit topic.
Heb je de tips van @Beeblebrox gezien? Mocht het rode lampje nog branden, dan horen we dit graag van je. Onze Community leden zitten klaar voor je om je hiermee te helpen.
Sorry, inderdaad rustig, komt omdat alles wel gewoon en stabiel lijkt te werken. Maar de rode lamp is er nog steeds. Bij deze de gegevens van het modem. En de installatie (als je het zo mag noemen, het is zo neergezet en kabeltjes er in en klaar, werkt al jaren zo).
De kabel vanuit out1 gaat rechtstreeks naar het modem.
Zou je ook het tabblad van de downstream met de RS fouten willen plaatsen?
Verder is er slechts 1 upstreamkanaal werkzaam met een vermogen, dat met 48,8 dBmV aan de hoge kant is. 42 of 43 dBmV is wenselijk
Ook op de downstream is er kanaaluitval, zoals blijkt uit de RCS melding in het log.
Ja, dank je. Er is ruis aanwezig, te zien aan de post RS errors. Dit veroorzaak tevens de T3 errors, te zien in de upstream, en eveneens de uitval van kanalen.
Ik heb dit topic voorgelegd aan het moderatie-team voor vervolgstappen.
Ik zie ook redelijk wat stof rond z'n 'voet', misschien rondom de stofzuiger erop zetten zodat 'ie zijn warmte kwijtkan? was bij mij ooit 😄
Goedemiddag @Luukh1974,
Wat ontzettend balen dat het rode lampje nog steeds blijft branden op het modem! Ik heb de verbinding even onder de loep genomen en net als de hier aanwezige experts zie ik ook de nodige ruis terug op het signaal. Daarnaast staat jouw modem vrijwel constant op maximum vermogen te zenden. Het gevolg daarvan is dat dit i.c.m. de ruis op het signaal zorgt voor instabiliteit. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt om de oorzaak van ruis en het hoge upstream signaal te achterhalen.
Ik heb een afspraak ingepland met een storingsmonteur op woensdag 1 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?
@Luukh1974 We zijn heel erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt sinds het monteusrbezoek van 1 juni 2022. Laat je het weten?
De rode lamp is in ieder geval weg. Wel heb ik het idee dat de tv nu vaker stoort (beeld staat even stil). Ik wil deze week nog even alle aansluitingen langs lopen en de kabels vanuit de splitter omdraaien. Zo was het vroeger ook maar toen het rode led probleem begon te spelen heb ik om wat te proberen omgedraaid.
Is het nog gelukt met de aanpassingen @Luukh1974 ? Merk je verschil nadat je de aansluitingen bij langs bent gelopen?
Mogelijk zit er een probleem in de splitter. Ik heb de kabels verwisseld zodat hij vanaf de andere aansluiting naar de connect box gaat en het resultaat is geen wifi. Ook na een paar uur wachten (we waren toch niet thuis) niet. Daarna de kabels weer terug en het werkt weer. Wel lijkt het tv signaal op de keuken tv minder sterk. En die zit nu dus op de aansluiting van de splitter waar we ook geen wifi op hebben/
Helder @Luukh1974. Ik stuur je een nieuwe splitter toe. Wil je het resultaat laten weten?
Alvast bedankt en voor nu een goed weekend gewenst 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...