Ik heb sinds enkele weken de Connect box giga. Daarvoor had ik de vorige editie van de Connect Box. Die heeft jaren lang in de bridge stand gedraaid met daarachter mijn NetGear R7800 router.
Dezelfde opstelling draait nu ook zo met de nieuwe Connect box giga.
Draait prima echter, ik krijg met geen mogelijkheid port forwarding aan de gang.
Heb al diverse malen contact gehad met Ziggo support maar merk in de gesprekken dat daar verbazing is dat ik onder de Ziggo Router Advanced instellingen geen keuze "beveiliging" heb. Heb aangegeven dat ik vermoed dat dat te maken heeft met de bridge stand.
De Ziggo router is dan qua functionaliteiten en dus ook het menu gekortwiekt.
Ik zie alleen maar informatieve zaken zoals "Netwerk status", "Led ring" en onder beheer "Wijzig wachtwoord", "Opnieuw opstarten" en "Informatie".
Zie de meegestuurde print screens!
Vervolgens denk ik dat het activeren van de port forwarding in de bridge stand:
1. Alleen kan door de Ziggo router terug te zetten in de normale stand en dan in het normale router menu ergens een vinkje te plaatsen om port forwarding te activeren. Vervolgens de router weer terug in de bridge stand te plaatsen en dan de port forwarding in mijn Netgear configureren;
2. Wellicht dat port forwarding in bridge helemaal niet kan omdat het niet in de firmware van de Connect box giga zit.....? Ik bid elke dag op mijn mijn knieen dat dit niet zo is ;( .
Hoe het ook zij, ik heb hulp nodig om port forwarding in de bridge stand voor elkaar te krijgen.
Wie o wie heeft dit hobbelige pad al gelopen?
Voor de volledigheid: ipv4 only (don't care about ipv6 e.g. niet relevant in deze voor mij)....
Dank voor uw aandacht!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Blijkbaar is er een update geweest, zie: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-op-de-Connectbox/bc-p/756802#M13034
Vanochtend alle port fwds verwijderd
Firmware update op de Netgear uitgevoerd
Zowel de Ziggo router als Netgear gereboot
Et voilà ça marche... Case closed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In bridge mode is er geen sprake van port forwarding omdat er geen NAT/routing meer plaatsvindt. Dit is ook de reden dat veel opties niet meer aanwezig zijn in het menu. Alle verkeer wordt transparant doorgezet naar jouw eigen router, daar dien je dan ook de firewall op in te stellen.
Je eigen router ontvangt bij bridge mode direct een publiek IP-adres van de DHCP-server van Ziggo, waardoor je alleen op je eigen router port forwarding in hoeft te stellen.
Ook de firewall is in je modem uitgeschakeld en alles wordt 1 op 1 doorgegeven aan je eigen router.
Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice
Blijkbaar is er een update geweest, zie: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-op-de-Connectbox/bc-p/756802#M13034
Vanochtend alle port fwds verwijderd
Firmware update op de Netgear uitgevoerd
Zowel de Ziggo router als Netgear gereboot
Et voilà ça marche... Case closed.
Hallo,
Dat is waarschijnlijk toch IPv6 DS-Lite Firmware op je lantaarnpaal (connectbox giga).
Toch weer bellen met de servicedesk en vragen om IPv6 Dual Stack Firmware
Maar natuurlijk alleen als het straks weer niet zou werken.
@privateer schreef:
Hallo,
Dat is waarschijnlijk toch IPv6 DS-Lite Firmware op je lantaarnpaal (connectbox giga).
Toch weer bellen met de servicedesk en vragen om IPv6 Dual Stack Firmware
Maar natuurlijk alleen als het straks weer niet zou werken.
Als er IPv6 DS-Lite Firmware op staat, dan is de kans het grootst dat het in oud-UPC gebied is en dan kan er, vanwege technische redenen, geen Full Dual Stack op.
Alleen in oud-Ziggo gebied is Full Dual Stack mogelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.