Hopelijk weet iemand dit
Mijn QNAP heeft een ip adres gekregen van de Connect box.
Ik wil graag dat hij via het internet bereikbaar is.
Nu heeft de connectbox mbv UPnP 2 poorten geforward 6881 met TCP en 6881 met UDP met het ip adres van de nas.
Alleen als ik op de QNAP beheer pagina kijk en ik wil mezelf aanmelden bij de qnap cloud dan krijg ik de melding geen UPnP server gevonden.
Heeft iemand enig idee hoe ik de nas met het internet kan verbinden?
Mvg,
Marcel
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou dat sowieso niet via uPnP doen, die kan uit veiligheidsoverwegingen beter uitgezet worden in de Connectbox.
Daarna kun je het ip van de NAS reserveren in dhcp van de connectbox zodat hij steeds hetzelfde ip krijgt, en dan zelf handmatig de poort forwards instellen.
Grote kans dat het dan wel werkt.
Hoi @MarcelUitNL
Leuk dat je langskomt op de Community! Ik zie dat @Richard G. je op weg wil helpen, heb je dit al kunnen testen?
Bedankt voor de heads up Rikst. Nog niet aan toegekomen. Maar ik ga het zeker proberen en laat het jullie weten.
Hoi Richard,
Bedankt voor je antwoord.
Zoals je ziet, houdt het me wel bezig, maar ik heb niet altijd tijd ervoor.
Ik heb nog een paar vragen, hopelijk kan je me er mee helpen?
Hoe zit dat met die lokale begin en eindpoort?
Als ik uPnP uitzet en ik ga naar port forwarding en ik voer daar de poort 6881 opnieuw in dan krijg ik de melding dat de regel al bestaat, terwijl ik de regel er niet bij zie staan.
Hoe komt dat?
groet,
Marcel
"Hoe zit dat met die lokale begin en eindpoort?"
Die moet je hetzelfde zetten, dus dat staat goed, maar volgens mij staat je lokale ip fout.
Of staat daar 192.168.178.30 als ip? Dan is het goed. Een intern ip hoef je niet te maskeren want daar kan toch geen kip iets mee.
Als je de melding krijgt dat poort 6881 al bestaat, dan zal die echt wel ergens aanwezig zijn.
Kijk eens op een andere plek, kan bijv. ook zijn dat hij bij de "port triggering" erbij staat.
Of bij "ip- en port filtering" al lijkt mij dat minder voor de hand liggend.
Als ie nergens bij staat dan zit ie misschien in een cache of zoiets en zou het weg moeten zijn na een herstart van de Connectbox.
Bedankt weer voor de tips, Richard.
Dat ding uit een aanzetten is nog wel een dingetje hier 🙂
Zelf dacht ik ook wel dat het iets met de cache zou kunnen zijn.
Wordt vervolgd.
groet,
Marcel
Als uit en aanzetten wat lastig is, kun je er ook gewoon op inloggen en via de webinterface aangeven dat hij moet herstarten. Dan hoef je niet in de meterkast (of waar dan ook) te kruipen of zo. 🙂
Succes alvast.
Groet, Richard.
Hey @MarcelUitNL. Hoe gaat het nu? :-).
Helaas, ik ben er nog niet aan toe gekomen.
Het heeft niet zoveel haast, wat mij betreft.
Ik laat het zeker weten, hoor!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.