Heeft iemand ervaring met DNS op de connectbox?
Volgens de connectbox heb ik maar 6 deelnemers, zie bijlage, ik weet dat er in ieder geval 1 meer moet zijn, want ik mis mijn domotica server (Homeserver,).
Tot gisteren had deze een vast IP adres, 192.168.178.5, deze heb ik ingesteld dat hij dit opvraagt bij de DHCP server. Klaarblijkelijk gaat dit goed, want ik kan nog steeds gegevens opvragen bij dit adres, maar kan nergens zien dat dit door DHCP is uitgegeven.
Mijn opzet hiervan was dat hij zou verschijnen in de verbonden lijst van de connectbox.
Nee dus, kan iemand mij ook aangeven hoe ik lokale deelnemers van DNS naam kan voorzien?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gisteren is de Connectbox in bridgemode gezet, en na een paar aanpassingen lijkt alles te functioneren. Zie het de komende week nog even aan maak dan een beslissing, hoe verder bedankt tot zover 😀😀😀
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie nu in de bijlage dat er 7 deelnemers zijn ipv. genoemde 6
Je kan dacht ik per apparaat altijd de hostnaam wel aanpassen. De meeste routers kun je wel een reservering doen van het IP-Adres in de tabel net op basis van MAC-Adres een naampje meegeven. Zelf doe ik altijd een netwerkscan met het tooltje "Fing" te downloaden in App- of PlayStore. Dan kun je in iedergeval een overzicht krijgen van alle devices. Volgens mij is de Connectbox wel wat simpel gehouden. Om die reden heb ik die van mij in een Bridge-modus, met daarachter mijn eigen router, die gewoon wat meer mogelijkheden heeft.
De Connectbox in bridge-modus heb ik ook geprobeerd, maar omdat ik nog DNS server van mijn oorspronkelijke provider erin had staan, mislukte dat.
Heb ik de Connectbox weer terug laten zetten, dacht dan wordt het veel makkelijker.
Helaas tot nu toe, wat vul ik bij DNS-server in als ik hem weer in bridge-modus laat zetten, de Connect-box heeft volgens mij ook beperkingen., had ook al poortforwarding geprobeerd.
Maar nogmaals wat vul ik bij DNS servers in, heb ook hier al gekeken het enige wat ik kan vinden is de Connectbox opnemen als DNS server, maar werkt dat ook in bridge-modus?
Ik heb zelf mijn modem in bridge, daarachter een TP-Link Archer C5400. En daarin geef ik dan sowieo de DNS van Google mee, 8.8.8.8 en ik heb een PiHole Adblocker draaien, die geen ik ook mee, 192.168.10.X Zodat elk apparaat daarlangs gaat.
Verder heb ik in mijn DHCP reserveringen daar devices een naam gegeven, en gekoppeld op basis van het MAC-Adres. Verder heb ik de mogelijkheid om het te binden in de ARP tabel. De Connectbox is wat simpeler gehouden, omdat de meeste klanten minder kennis hebben van dit soort zaken. Als je echt meer in eigen beheer wilt, is de voorkeur Bridge met eigen apparatuur.
Bedankt, ik denk dat ik de ConnectBox weer in Bridge-modus laat zetten, in overleg met mijn monteur.
@HeSc64 als je wil dat ik één en ander qua instelling aanpas, dan hoor ik het graag. Uit je laatste bericht kon ik even niet opmaken of ik nu de aanpassing voor je mag doen, of dat je nog wilde overleggen met de monteur. Laat maar horen!
@Jacob, nee dat stem ik af met mijn kameraad, collega van je (in het veld).
Gisteren is de Connectbox in bridgemode gezet, en na een paar aanpassingen lijkt alles te functioneren. Zie het de komende week nog even aan maak dan een beslissing, hoe verder bedankt tot zover 😀😀😀
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.