Vraag
Reacties
micrijn
Level 1

Connect box IPV4

Goedemiddag,

Ik had een media box, en via de mediabox had ik een zeer goede verbinding naar mijn lokale Synology DS118. Deze is ingesteld als VPN server zodat als ik moet reizen voor mijn werk ik nog steeds naar voetbal en films kan kijken. Nu heb ik de mediabox ingeruild voor de connectbox en nu werkt het port forwarden ineens niet meer. Staat mijn connectbox op IPV4? Zo nee willen jullie hem hier op zetten. Als hij al op IPV4 staat willen jullie mij dan laten weten wat ik kan doen om de port forward en dan VPN werkend te krijgen? Als ik nu een port forward doe, en dit dan met een externe scan controleer of deze l\open staat krijg ik de melding dat hij dicht staat.

 

Groet en bedankt,

 

Michel

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als port forward instellen op je modem mogelijk is, dan staat je modem op een uniek IPv4 adres.

 

Heb je de port forward ingesteld volgens deze stappen?

Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

0 Kudos
micrijn
Level 1
Topicstarter

Beste Bert,

 

Ik zal mijn bericht nogmaals plaatsen, het lijkt of je het verkeerd gelezen hebt, of dat je misschien reageerd op een bericht van iemand anders die een smartwifi heeft.

 

Hier nogmaals mijn bericht:

 

Goedemiddag,

Ik had een media box, en via de mediabox had ik een zeer goede verbinding naar mijn lokale Synology DS118. Deze is ingesteld als VPN server zodat als ik moet reizen voor mijn werk ik nog steeds naar voetbal en films kan kijken. Nu heb ik de mediabox ingeruild voor de connectbox en nu werkt het port forwarden ineens niet meer. Staat mijn connectbox op IPV4? Zo nee willen jullie hem hier op zetten. Als hij al op IPV4 staat willen jullie mij dan laten weten wat ik kan doen om de port forward en dan VPN werkend te krijgen? Als ik nu een port forward doe, en dit dan met een externe scan controleer of deze open staat krijg ik de melding dat hij dicht staat.

 

Groet en bedankt,

 

Michel

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ik vermoed toch nog wat niet correct in je eigen opstelling.

Als je kunt port forwarden betekent dat automatisch dat je een uniek nauwelijks veranderend ip adres hebt.

Bij ds-lite is deze optie gewoon niet aanwezig.

 

Als je de melding krijgt dat een poort dichtstaat, kan het ook zijn dat er geen service luistert op die poort, dan wordt een poort ook als dicht gezien.

 

Is je ipv4 adres niet veranderd na aansluiten van de connectbox?

En heb je dat eventueel aangepast?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @micrijn

 

Welkom hier op de Ziggo Community! Leuk dat je ons klant helpt klant platform hebt gevonden.

Ik zie dat je al gelijk vanuit onze experts van tips bent voorzien. Heb je er wat aan gehad of ben je nog zoekende? Ik zie namelijk geen reactie meer komen op @Steefb

 

0 Kudos
micrijn
Level 1
Topicstarter

Goedemiddag,

Ik stel een vraag en krijg antwoorden waar ik geen vraag over stel. Ik heb het zelf opgelost.

 

Groet,

Michel

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@micrijn Je eerste vraag was: "Staat mijn connectbox op IPV4?"

 

Het eerste antwoord was: "Als port forward instellen op je modem mogelijk is, dan staat je modem op een uniek IPv4 adres."

 

Dat is een antwoord op je vraag.

 

@micrijn Wat was je oplossing?

Mogelijk kunnen anderen daar ook hun probleem mee oplossen.

0 Kudos