Goedemiddag,
Ik had een media box, en via de mediabox had ik een zeer goede verbinding naar mijn lokale Synology DS118. Deze is ingesteld als VPN server zodat als ik moet reizen voor mijn werk ik nog steeds naar voetbal en films kan kijken. Nu heb ik de mediabox ingeruild voor de connectbox en nu werkt het port forwarden ineens niet meer. Staat mijn connectbox op IPV4? Zo nee willen jullie hem hier op zetten. Als hij al op IPV4 staat willen jullie mij dan laten weten wat ik kan doen om de port forward en dan VPN werkend te krijgen? Als ik nu een port forward doe, en dit dan met een externe scan controleer of deze l\open staat krijg ik de melding dat hij dicht staat.
Groet en bedankt,
Michel
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als port forward instellen op je modem mogelijk is, dan staat je modem op een uniek IPv4 adres.
Heb je de port forward ingesteld volgens deze stappen?
Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community
Beste Bert,
Ik zal mijn bericht nogmaals plaatsen, het lijkt of je het verkeerd gelezen hebt, of dat je misschien reageerd op een bericht van iemand anders die een smartwifi heeft.
Hier nogmaals mijn bericht:
Goedemiddag,
Ik had een media box, en via de mediabox had ik een zeer goede verbinding naar mijn lokale Synology DS118. Deze is ingesteld als VPN server zodat als ik moet reizen voor mijn werk ik nog steeds naar voetbal en films kan kijken. Nu heb ik de mediabox ingeruild voor de connectbox en nu werkt het port forwarden ineens niet meer. Staat mijn connectbox op IPV4? Zo nee willen jullie hem hier op zetten. Als hij al op IPV4 staat willen jullie mij dan laten weten wat ik kan doen om de port forward en dan VPN werkend te krijgen? Als ik nu een port forward doe, en dit dan met een externe scan controleer of deze open staat krijg ik de melding dat hij dicht staat.
Groet en bedankt,
Michel
Ik vermoed toch nog wat niet correct in je eigen opstelling.
Als je kunt port forwarden betekent dat automatisch dat je een uniek nauwelijks veranderend ip adres hebt.
Bij ds-lite is deze optie gewoon niet aanwezig.
Als je de melding krijgt dat een poort dichtstaat, kan het ook zijn dat er geen service luistert op die poort, dan wordt een poort ook als dicht gezien.
Is je ipv4 adres niet veranderd na aansluiten van de connectbox?
En heb je dat eventueel aangepast?
Goedemiddag,
Ik stel een vraag en krijg antwoorden waar ik geen vraag over stel. Ik heb het zelf opgelost.
Groet,
Michel
@micrijn Je eerste vraag was: "Staat mijn connectbox op IPV4?"
Het eerste antwoord was: "Als port forward instellen op je modem mogelijk is, dan staat je modem op een uniek IPv4 adres."
Dat is een antwoord op je vraag.
@micrijn Wat was je oplossing?
Mogelijk kunnen anderen daar ook hun probleem mee oplossen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.