michaok

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Connect box DHCP uit, eigen DHCP server zonder router

Hallo,

 

Ik had voor de overstap naar Ziggo de networkconfiguratie met 

192.168.0.0
255.255.252.0

 

Nu heb ik mijn eigen DHCP server ingesteld die adressen uitdeelt in de range 192.168.3.1 - 192.168.3.200

 

Het probleem is dat is het lijkt alsof de Connect box op ip 192.168.178.1 blijft staan, waardoor die natuurlijk niet als gateway kan fungeren. Is er een mogelijkheid om het ipadres van de connect box manueel in te stellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@michaok Ik begrijp uit je bericht dat je ook graag de firmware op je modem wenst te ontvangen waarmee je de eerste octetten kunt wijzigen op de DHCP serverpagina. Hiervoor heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de afdeling die dit kan regelen. Houd er rekening mee dat het tot 48 uur kan duren voordat de firmware update gepushed is naar het modem. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb geprobeerd de DHCP server in te schakelen met startadres
192.168.0.20
192.168.1.20
192.168.2.20

192.168.3.20

 

maar dit wordt niet geaccepteerd door de box. Krijg namelijke een foutmelding dat ik het later opnieuw moet proberen.

 

Exact hetzelfde probleem als in dit topic beschreven dus:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Veranderen-van-IP-adres-op-connect-box-functioneert-niet/td-p...

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @michaok! 🙂

Vreemd dat het niet gelukt is om de wijziging te verwerken en dat dit resulteerde in een foutmelding. Ik ben hier zelf niet zo bekend mee maar dat anderen exact hetzelfde probleem ervaren is natuurlijk geen goed teken. In het topic dat je hier gelinkt hebt wordt een alternatieve manier geopperd als oplossing. Dit door je apparaten te voorzien van het nieuwe IP-adres. Is het mogelijk om het op die wijze aan de praat te krijgen en ben je daar nog mee bezig geweest?

 

Zo niet, deel gerust je bevindingen hier. Wellicht komt er een gouden tip voorbij waardoor het wél lukt! 
 

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor de links, maar dat heb ik al lang en tig keer geprobeerd (het 3e octet aanpassen)


Elke keer komt de pagina met die nietszeggende foutmelding (zie bijlage)

Vreemd is ook de typo in de foutmelding:

CheckSubnetIP is invaild

ipv

CheckSubnetIP is invalid

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Andere range instellen voor mijn netwerk kan natuurlijk altijd ook wel, maar daar wil ik zeker nog niet aan gaan beginnen aangezien ik dan echt veel configuratie grappen moet uithalen op IOT devices en home-automation.

 

Voor de volledigheid, dit is mijn software versie:

CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Is er verder wel al iets bekend over een oplossing voor dit probleem? Ik doel dan natuurlijk op een echte oplossing, niet zoals hierboven beschreven is (hele infrastructuur aanpassen aan Connect Box omdat daar een fout in zit) 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jammer dat het nog niet tot een oplossing heeft geleidt, @michaok
@Bert! wil jij je expertise hier eens op loslaten?

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iemand?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

probeer eens in de connectbox bij dhcp het ip adres op 192.168.3.2 te zetten zodra die in die range ip-adressen uitdeel zit je de dhcp uit

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Er is nog een reactie gekomen, @michaok. Had je dat gezien en geprobeerd? 🙂

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Helaas, ook die foutmelding. Eerlijk gezegd totaal geen zin om hier nog tijd aan te besteden zolang er geen firmware update wordt uitgerold die dit probleem oplost.

 

Snap echt niet dat dit soort bugs maanden kunnen blijven bestaan voor klanten zonder ook maar enige erkenning van het probleem of communicatie dat er iets mis is aan Ziggo kant...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @michaok

 

Jammer dat het niet zo soepel verloopt qua hulp en ondersteuning. Daar moet natuurlijk verandering in komen. @Bert is 1 van onze toppers die in vele topics om raad en daad wordt gevraagd, en heeft daar niet altijd tijd voor, hij werkt tenslotte niet voor Ziggo.

Laten we eens een andere ingang zoeken. Persoonlijk heb ik altijd hele goede ervaringen met @xGarfieldx-Dave die zodra hij tijd heeft er als de kippen bij is! @xGarfieldx-Dave zou jij zodra je tijd hebt eens met @michaok willen meedenken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik had geen @mention gehad @Bert! was in het eerdere bericht niet actief oranje en dan komt er geen melding.

 

@Jamyla Ik zie, sinds kort, links en rechts in het forum dat er nieuwe software geplaatst kan worden op het modem, waardoor je de 2 laatste octetten kunt wijzigen op de DHCP server pagina.

Ik weet niet of dat op dit modem ook al mogelijk is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@michaok Ik begrijp uit je bericht dat je ook graag de firmware op je modem wenst te ontvangen waarmee je de eerste octetten kunt wijzigen op de DHCP serverpagina. Hiervoor heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de afdeling die dit kan regelen. Houd er rekening mee dat het tot 48 uur kan duren voordat de firmware update gepushed is naar het modem. 

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Fijn, hopelijk lost dat het probleem op. Wellicht overbodig om te vragen, maar ik ga er vanuit dat ik dan wel een firmware versie krijg waarmee ik ports kan forwarden (alleen mogelijk in de ipv4 versie als ik het goed begrijp)?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@michaok Fijn om te lezen. Je blijft gewoon de functie houden op het modem om portforwarding en andere geavanceerde router functies op het modem aan te passen. Er wordt alleen op afstand een aanpassen gedaan op het modem wat ervoor zorgt dat je de eerste octetten van de DHCP serverinstellingen kunt aanpassen.

michaok
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Paul,

 

Volgens mij is de nieuwe versie gepushed, en ik kan nu het juiste octet en de subnet aanpassen.

Heel fijn, bedankt.

 

Nu nog een ander probleem oplossen, maar dat doe ik in een ander topic. Bedankt!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Goed om te horen @michaok en goed om te horen dat je je weg weet te vinden hier op de Community 🙂

Uitgelicht topic