thijs_a

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Connect Box vervangen met de UBC1318ZG

Hoi,

 

@Alex vroeg mij om even een los topic te maken.

 

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de Connect Box gekregen nadat mijn oude cisco modem de nieuwe verhoogde internetsnelheden niet meer aan kon en er ook mee op begon te houden. Ik heb met deze Connect Box eigenlijk direct al problemen gehad door de Intel Puma 6-chipset, en dan vooral met UDP-verkeer. Als er te veel UDP packets worden verstuurd of ontvangen krijg ik erg veel packet loss en hoge latency. Dit merk bij het gebruik van een (bedrijfs) VPN wanneer je iets gaat downloaden. Deze problemen had het oude modem niet.

 

Nu merk ik de laatste tijd dat is steeds meer packet loss heb, ook omdat ik meer gebruik maak van VPN verbindingen, zie screenshot:

thijs_a_0-1638449918982.png

(Groen betekend geen packet loss, blauw t/m rood betekent packet loss waar rood betekent 95+% packet loss)

 

Sinds gisteren heb ik nu ook een IPv6 prefix gekregen, en ik lees nu in het IPv6 Bridge Modus topic (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eindelijk-IPv6-in-Bridge-modus/m-p/877119/) dat er een nieuw modem is met een nieuwe chipset en ook al ondersteuning voor Docsis 3.1. Is het mogelijk dat ik mijn Connect Box kan omruilen voor de Ubee UBC1318ZG?

 

Alvast bedankt!

Thijs

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dat verklaart waarom de downstream op sommige kanalen op 7 of 8 dBmv zit wat nog wel binnen de waarde is maar dBmv moet het liefst zo dicht mogelijk bij de 0 zitten

een splitter zorgt voor demping waardoor de dBmv dichter bij de 0 komt

wel moet er dan ook een tv gebruikt worden anders is een splitter niet aanbevolen wegens de open aansluiting waar dan straling door naar binnen kan zoals 4g en digitenne 

in het geval je alleen een modem gebruikt op de coax kun je beter een coax demper er tussen plaatsen

7ECE3521-64C7-4BC4-B533-87621E6BB023.jpeg

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem

wat alleen in hoge uitzondering aan particuliere geleverd wordt

 

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken 

 

en een printscreen van de down en upstream

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

thijs_a
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. Het signaal en de aansluiting zijn opzich prima, mijn oude modem werkte hier ook prima mee.

 

Ik heb nog een screenshot gevonden van het moment dat ik mijn nieuwe modem kreeg, hier is te zien dat de gemiddelde latency duidelijk een stuk hoger is, en veel minder stabiel (grijze uitschieters):

 hbu1IM3Vx.png

Je ziet dat het even onstabiel was, het was in die week erg warm buiten en het oude modem kon hier blijkbaar niet zo goed tegen. Ik heb toen een Connect Box gekregen, en de verbinding is toen eigenlijk altijd een stuk minder stabiel geweest.

 

Hier zijn de foto's:

thijs_a_1-1638460781035.jpeg

thijs_a_2-1638460909588.jpeg

MHD2TNtdS.png
c13u8LhbY.png
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

OK, duidelijk en het valt nog erg mee dat je niet nog veel meer klachten problemen ervaart.

 

Als eerste een modem achter een versterker kan problemen ervaren.

Sinds een paar jaar is daarom de standaard aansluiting AOP -> splitter POA-01 B -> 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.

Ziggo kan je daarom een gratis splitter en passende kabel naar je modem sturen.

 

Dan de open stekker die allerlei signalen op het coax netwerk zet zoals 4G en 5G zoals te zien is in de Post RS Errors in je downstream.

Vervang die door een metalen afgeschermde coax stekker.

 

Ik vermoed als die zaken in orde zijn, dat je probleem een stuk minder is of zelfs weg.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

4EF03C3C-3E31-4C0F-9EAE-BE54A0425CED.jpeg

 ook zit er zo te zien op uitgang 3 en 4 geen afsluitweerstand

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @thijs_a en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een eigen topic bent gestart! Zo te zien hebben experts @anoniemforum en @Bert al het nodige met je nagelopen en moet er een setje met nieuwe aansluitmaterialen (POA1-B, modemkabel,) toegestuurd worden. Ik heb dit gelijk voor je geregeld. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je de nieuwe materialen met de brievenpost in huis. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je de installatie hebt aangepast met deze materialen? Deel dan ook gelijk na een modemreset opnieuw de down- en upstreamwaarden dan kunnen we gelijk zien of het sginaal verbeterd is.

thijs_a
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi,

 

Bedankt voor jullie reacties @Bert en @anoniemforum!

@Paul bedankt voor het snelle regelen. Er zijn vandaag twee brievenpost pakketjes binnen gekomen van Ziggo, maar dit zijn twee coaxkabels, en er zit geen splitter bij. Komt die later nog los of heb ik het nu niet helemaal goed begrepen?

Foto van de inhoud:

IMG_20211204_143332.jpg

 
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

waarschijnlijk zijn ze de splitter vergeten 

een moderator in die alsnog na sturen

 

kun je de modem even tijdelijk

rechtstreeks op het aop aansluiten

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Alles wordt los gestuurd, de splitter komt vaker wat later.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @thijs_a! Ik zie in het systeem dat er nog een pakketje onderweg is welke vanmiddag bij je afgeleverd gaat worden door PostNL tussen 12:55 en 14:55 uur. Ik verwacht dat daar de splitter in zit. De splitter is in ieder geval wel besteld door mijn collega Paul. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

thijs_a
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi,

 

Ik heb vorige week mijn modem maar even direct aangesloten op het aansluit punt met een nieuwe kabel. Dit heb ik nu een weekje zo gelaten en dit zijn nu de nieuwe statistieken. Ik heb het modem uitgezet toen ik de kabel aan het vervangen was dus de counters zijn bij 0 begonnen met de nieuwe kabel.

 

Downstream:

thijs_a_0-1639509433297.png

Upstream:

thijs_a_1-1639509475546.png

 

En de ping statistieken (op 7 december heb ik de kabel vervangen / versterker er tussen uit):

thijs_a_2-1639509615967.png

 

Zoals je kunt zien is er eigenlijk geen verschil van de kwaliteit van de verbinding met de versterker er tussen / oude kabels en nu.

 

Hebben jullie nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

 
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je in de tussentijd de splitter er al tussen gedaan ?

 

 

thijs_a
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee die zit er nog niet tussen, het leek mij handiger om voor nu even zo min mogelijk dingen te hebben die voor storing zouden kunnen zorgen. Het modem is nu direct aangesloten zonder splitter of versterker.

 
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dat verklaart waarom de downstream op sommige kanalen op 7 of 8 dBmv zit wat nog wel binnen de waarde is maar dBmv moet het liefst zo dicht mogelijk bij de 0 zitten

een splitter zorgt voor demping waardoor de dBmv dichter bij de 0 komt

wel moet er dan ook een tv gebruikt worden anders is een splitter niet aanbevolen wegens de open aansluiting waar dan straling door naar binnen kan zoals 4g en digitenne 

in het geval je alleen een modem gebruikt op de coax kun je beter een coax demper er tussen plaatsen

7ECE3521-64C7-4BC4-B533-87621E6BB023.jpeg

 

Uitgelicht topic