MickJ1947
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box vervangen door Connect Box Giga

Heb sinds een paar weken de Connect Box Giga in gebruik!

Heeft het een week lang op Download/Upload 950/50 mb/s gewerkt, maar sinds rond begin april komt de snelheid niet boven de 550/50 mb/s , de snelheid die ik ook met de Connect Box had!

Zijn er misschien meer gebruikers, die dit ervaren?

24 Reacties 24
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4671Reacties
  • 321Oplossingen
  • 724Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

12860000046.82560 KSym/sec64QAM12
25780000045.85120 KSym/sec64QAM7
33180000046.52560 KSym/sec64QAM11
437100000465120 KSym/sec64QAM10
54400000046.55120 KSym/sec64QAM9
65090000045.55120 KSym/sec64QAM8



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA00100
2US_TYPE_STDMA0050
3US_TYPE_STDMA00110
4US_TYPE_STDMA0080
5US_TYPE_STDMA00150
6US_TYPE_STDMA00100
MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De aop is door een ziggo-monteur vernieuwd, ook in de muur!

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 530Reacties
  • 41Oplossingen
  • 43Likes

Hi @MickJ1947! Een warm welkom op de Ziggo Community! 
Zwaar vervelend dat je internetsnelheid rond begin april ineens erg naar beneden is gedoken 😞 Niet fijn! 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en het signaal van je modem uitgelezen, maar dit ziet er goed uit! Kun je toch eens een foto sturen van de AOP en hoe je modem hierop aangesloten is? Dan kunnen we even met je mee kijken. 

Ook zou je je modem eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je door het reset gaatje voor 30 seconden ingedrukte te houden. Hierna gaat hij opnieuw opstarten met de standaard instellingen en gegevens. Hoe gaat het dan?

 

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_0551(1).JPG

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_0553(1).JPG

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ConnectBox Giga gereset naar fabrieksinstelling! Niet geholpen, blijft rond 500/50MB/s !

dof
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Kijk even naar mijn bericht "Tip bij nu alweer derde Giga Modem", misschien helpt het jou.

 

Overigens ziet dat ethernet kabeltje op poort 1 van het gigamodem er niet zo netjes uit (trek je zo kapot), vervangen?

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het ethernetkabeltje op Lan1 is een stugge UTP Cat5e, waar moeilijk een stekkertje opgezet kan worden, maar is aan beide kanten met meetapparatuur getest! En hiermee een tijdje 950/50MB/s gehaald!

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle 4 poorten gebruikt, maar geen succes!

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4671Reacties
  • 321Oplossingen
  • 724Likes

de kabel in Lan 4 is toch zelfde type kabel als Lan 1  ? waarom is die dan wel netjes gemonteerd 

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is niet zelfde type kabel, maar een cat5e installatiekabel met 8 dikkere draadjes!

dof
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Jammer, dan is het bij jou wat anders. 

 

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ook de meegeleverde kabel op alle vier de poorten getest! Denk dat Ziggo niet de constante snelheid

kan leveren! Het blijft schommelen tussen 450 en 750 mb/s ! Dit heeft geen zin, ga de connectbox giga laten

afkoppelen en de connectbox terug zetten met de 500/50 mb/s !

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5518Reacties
  • 226Oplossingen
  • 2014Likes

Netwerk op de pc al eens opnieuw ingesteld?

dof
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Overigens testte de monteur bij mij het giga Arris modem door rechtstreeks in de ethernet poorten van het modem in te pluggen met z'n testkastje (die de ~950 Mbit kan halen/testen). Dat is natuurlijk correct want daarachter (met je eigen netwerk met routers, bridges, switchjes) kan er natuurlijk van alles misgaan.

Vandaar dat ik (in het vervolg) bij problemen me voorneem om (ter test) m'n snelste PC ook maar even rechtstreeks met deze poorten te verbinden, voordat ik een monteur langs laat komen. Dat voorkomt discussie met de monteur (zie mijn ervaring in andere thread). En een snelle pc heb je nodig want anders haal je die 1000 Mbit (praktisch 950Mbit) ook niet.  @MickJ1947 heb je al eens een pc rechtstreeks aan de poort getest?

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ook rechtstreeks in alle 4 poorten met 2 snelle PC's verbinding gemaakt! Maar de snelheid blijft schommelen! Ook originele kabels van Ziggo gebruikt! Het lijkt erop dat er in de Ziggo-kast in de straat meerdere gebruikers zitten met een Connectbox Giga en daardoor de snelheid niet meer gehaald wordt!

dof
Gedreven Liefhebber
  • 36Reacties
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Vervelend zoiets. Dat andere Ziggo gebruikers (in je wijk/straat) jouw verbinding frustreren door ook hun lijnen flink te belasten kan natuurlijk, maar dat zal toch niet de hele tijd zo zijn. Als dat het geval is zul je toch flinke verschillen op verschillende tijdstippen moeten zien. Per dag kun je via een Gbit verbinding in theorie ~9 TByte verslepen maar je mag hopen dat dat niet voorkomt 😁

 

En heeft een monteur wel een correcte snelheid gemeten? Als je zeker weet dat het niet aan je eigen achterliggende netwerk ligt zou ik toch weer een afspraak met een Ziggo monteur maken. Maar als hij wel b.v.  ~950Mbit download meet tja dan is het toch iets bij je zelf (en ben je 50€ kwijt), toch?

MickJ1947
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zag op tweakers dat Ziggo met 'Internet Max' ook 600/50mb/s aanbiedt! Maakt mijn keus eenvoudiger! 

Uitgelicht topic