pieterdevlaam
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Connect Box valt steeds uit

De Connect Box valt telkens uit en start dan opnieuw op. Dit gebeurt ongeveer elk half uur. Hierdoor minutenlang helemaal geen internetverbinding (niet via kabel en niet via WIFI). Erg vervelend. Via google zag ik veel community topics hierover, maar als ik daarop klik krijg ik de volgende melding: "Sorry, je kan deze pagina niet bekijken. We hebben deze pagina verplaatst naar ons archief of deze pagina maakt deel uit van een besloten groep."
Daarom heb ik maar een nieuw topic gestart.

Graag hoor ik hoe ik dit kan oplossen.


Hieronder de gegevens van mijn Connect Box:

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0

Hardware versie:5.01

Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

MAC-adres:90:5C:44:E0:FB:00

Serienummer modem:DEAP70310742

Beschikbaarheid:0day(s)0h:18m:47s

Netwerk toegang:Toegang tot internet
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes
Dat maakt gelukkig wel uit. voor bepaalde problemen zijn oplossingen, probeer deze mogelijke oplossing eens: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Beide zijn Android toestellen.

Bekijk in context

Uitgelicht
38 Reacties 38
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16575Reacties
  • 1306Oplossingen
  • 2861Likes
Het lijkt er op dat de modem defect is. Bel de helpdesk of ga naar www.zoggo.nl/chat.
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bedankt voor je reactie. Zie hieronder.

pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes
Dat ziet er allemaal goed uit.
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Splitter heb ik al verwijderd...
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes
Ik denk dat Jan F. gelijk begint te krijgen.

Maar nog één puntje, heb je het modem al een keer gereset met de resetknop achterop?
20 seconden indrukken moet genoeg zijn, dacht ik.
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bedankt voor je snelle reactie!
Wat vind je van de logs?

Reset ga ik proberen. Dan ben ik wel even uit de lucht weer... Kan dat met een potloodje?
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ja dat is de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16575Reacties
  • 1306Oplossingen
  • 2861Likes
Be rt en pieterdevlaam
De aard van de klacht deed mij al vermoeden dat het geen signaalprobleem is. Periodieke uitval na een relatieve vaste tijd doet mij denken aan een temperatuur gerelateerd probleem. Dat kan veroorzaakt worden door een defect component dat uitschakelt als het te heet wordt, maar ook door gebrek aan koeling. Als er voldoende ruimte is rond de modem en deze normaal rechtop staat of met de beugel aan een wand is gemonteerd zal het wel een hardware probleem zijn. Dit betreft een Compal modem, de ander topics met klachten over uitval van wifi betreffen voor zover ik het kan zien, Arris modems.
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Hierbij nog configuratie van Connect Box
ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Reacties
  • 19Oplossingen
  • 551Likes
Je laat niet alle pre en post RS waarden zien van de downstream kanalen. Vooral 17 tot 24 zijn belangrijk aangezien dat de frequenties zijn waar de 4G interferentie optreedt.
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Be rt Jan F.
Modem staat rechtop met voldoende ruimte eromheen. CV-radiator wel in de buurt, wellicht komt het daardoor, maar dit lijkt me sterk (zeker 30cm ertussen)
pieterdevlaam
topicstarter
Stamgast
  • 46Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
ArChie.DVB
hierbij
ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Reacties
  • 19Oplossingen
  • 551Likes
pieterdevlaam wrote:

Wat vind je van de logs?

DCC zijn niet de bedoeling. En de lost MDD timout geeft ook aan dat er downstream problemen zijn aangezien de CMTS dergelijke MDD berichten iedere 2 seconden naar alle modems in het coaxsegment verstuurt.
ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Reacties
  • 19Oplossingen
  • 551Likes
De resterende downstream kanalen laten signaalproblemen als gevolg van 4G interferentie zien. Werk voor Ziggo.

Uitgelicht topic