Vraag
Reacties
Oplossing
pieterdevlaam
Level 2

Connect Box valt steeds uit

De Connect Box valt telkens uit en start dan opnieuw op. Dit gebeurt ongeveer elk half uur. Hierdoor minutenlang helemaal geen internetverbinding (niet via kabel en niet via WIFI). Erg vervelend. Via google zag ik veel community topics hierover, maar als ik daarop klik krijg ik de volgende melding: "Sorry, je kan deze pagina niet bekijken. We hebben deze pagina verplaatst naar ons archief of deze pagina maakt deel uit van een besloten groep."
Daarom heb ik maar een nieuw topic gestart.

Graag hoor ik hoe ik dit kan oplossen.


Hieronder de gegevens van mijn Connect Box:

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0

Hardware versie:5.01

Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

MAC-adres:90:5C:44:E0:FB:00

Serienummer modem:DEAP70310742

Beschikbaarheid:0day(s)0h:18m:47s

Netwerk toegang:Toegang tot internet
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dat maakt gelukkig wel uit. voor bepaalde problemen zijn oplossingen, probeer deze mogelijke oplossing eens: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Beide zijn Android toestellen.

Bekijk in context

38 Reacties 38
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Het lijkt er op dat de modem defect is. Bel de helpdesk of ga naar www.zoggo.nl/chat.
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Zie hieronder.

0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dat ziet er allemaal goed uit.
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Splitter heb ik al verwijderd...
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik denk dat Jan F. gelijk begint te krijgen.

Maar nog één puntje, heb je het modem al een keer gereset met de resetknop achterop?
20 seconden indrukken moet genoeg zijn, dacht ik.
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!
Wat vind je van de logs?

Reset ga ik proberen. Dan ben ik wel even uit de lucht weer... Kan dat met een potloodje?
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Ja dat is de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Be rt en pieterdevlaam
De aard van de klacht deed mij al vermoeden dat het geen signaalprobleem is. Periodieke uitval na een relatieve vaste tijd doet mij denken aan een temperatuur gerelateerd probleem. Dat kan veroorzaakt worden door een defect component dat uitschakelt als het te heet wordt, maar ook door gebrek aan koeling. Als er voldoende ruimte is rond de modem en deze normaal rechtop staat of met de beugel aan een wand is gemonteerd zal het wel een hardware probleem zijn. Dit betreft een Compal modem, de ander topics met klachten over uitval van wifi betreffen voor zover ik het kan zien, Arris modems.
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Hierbij nog configuratie van Connect Box
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Je laat niet alle pre en post RS waarden zien van de downstream kanalen. Vooral 17 tot 24 zijn belangrijk aangezien dat de frequenties zijn waar de 4G interferentie optreedt.
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
Be rt Jan F.
Modem staat rechtop met voldoende ruimte eromheen. CV-radiator wel in de buurt, wellicht komt het daardoor, maar dit lijkt me sterk (zeker 30cm ertussen)
0 Kudos
pieterdevlaam
Level 2
Topicstarter
ArChie.DVB
hierbij
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
pieterdevlaam wrote:

Wat vind je van de logs?

DCC zijn niet de bedoeling. En de lost MDD timout geeft ook aan dat er downstream problemen zijn aangezien de CMTS dergelijke MDD berichten iedere 2 seconden naar alle modems in het coaxsegment verstuurt.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
De resterende downstream kanalen laten signaalproblemen als gevolg van 4G interferentie zien. Werk voor Ziggo.
0 Kudos