1
Vraag
2
Reacties
Timothy_89

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect Box stabiliteit problemen

Beste,

Ik heb diverse problemen met de Connect Box.
De 3 problemen die telkens terugkomen zijn:

1. Internet verbinding valt nu en dan weg (bekabeld en wifi, hick ups)
2. VPN verbinding die vaak disconnect (niet echt makkelijk met thuis werken).
3. Ping in de games is ook niet zoals het moet zijn.
Daarnaast helpt de Puma6 chip, die in de huidige modem zit ook niet mee.

Ter info:
Het modem staat al in bridge modus. Dat helpt maar helaas zijn er dan nog steeds problemen.
Als het modem niet in bridge modus staat, werkt het niet naar behoren.

Op het forum kom ik een paar topics tegen waar het modem wordt omgewisseld voor een Ubee.
Omdat ik een eigen router gebruik, is het geen probleem dat er in een Ubee geen wifi aanwezig is.
Graag hoor ik of het inderdaad mogelijk is om de huidige modem om te wisselen voor een Ubee.

Alvast bedankt.

Mvg,

Timothy

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Timothy_89, dankjewel nog voor je terugkoppeling hier en het uitgebreide testen. Ik vraag een Ubee non-wifi modem voor je aan en deze komt je kant zo snel als mogelijk op, Hopelijk zorgt dit voor verbetering. Je Connectbox mag dan retour, daar krijg je nog instructies voor. Laat je ons weten of het nieuwe modem je problemen oplost? We zijn benieuwd! 

Bekijk in context

Stephan04

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Edit: Er is wel een brief gestuurd dat de modem vervangen ging worden, ik maak hem net open (excuus)

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om eerst een aantal andere mogelijke oorzaken uit te sluiten, want anders heeft een ander modem geen zin.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ter info het modem heeft vandaag een reboot gehad.
Screenshot van het tab Netwerk historie geef ik liever niet, omdat daar staan mac adressen in.


De problemen die ik ervaar heb ik al veel langer en zijn sinds de connect box ontstaan.

 

Ik woon nu op een ander adres maar de problemen had ik al voor de verhuizing.

Eigenlijk had ik met het Cisco modem van vroeger geen problemen maar die ging helaas defect. 

De problemen die ik beschrijf komen vaker voor, ook als ik andere topics hier lees op het forum.



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000005.140256 qam3
26100000005.540256 qam2
36020000004.540256 qam1
46260000004.440256 qam4
56420000004.140256 qam6
6650000000540256 qam7
76580000005.140256 qam8
86660000004.940256 qam9
96740000004.540256 qam10
106820000004.840256 qam11
116900000005.540256 qam12
126980000005.640256 qam13
137060000004.940256 qam14
147140000003.738256 qam15
15722000000338256 qam16
167300000003.438256 qam17
177380000004.140256 qam18
187460000003.238256 qam19
197540000002.738256 qam20
20762000000238256 qam21
217700000002.538256 qam22
227780000003.438256 qam23
237860000002.537256 qam24
248340000002.238256 qam30



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.9180
2Locked40.340
3Locked40.350
4Locked40.370
5Locked40.960
6Locked40.370
7Locked40.950
8Locked40.330
9Locked40.310
10Locked40.300
11Locked40.360
12Locked40.370
13Locked40.350
14Locked38.960
15Locked38.930
16Locked38.650
17Locked40.970
18Locked38.910
19Locked38.650
20Locked38.920
21Locked38.950
22Locked38.960
23Locked37.380
24Locked38.6140

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15090000043512064 qam2
22860000041256064 qam6
33180000041256064 qam5
43710000041.3512064 qam4
54400000041.8512064 qam3
65780000043512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0010

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat ziet op zich goed uit.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem ook al een keer rechtstreeks op de AOP aangesloten maar het zelfde resultaat. 

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Dit modem is gewoon niet instaat om een stabiele internet ervaring te bieden als je iets meer doet dan alleen surfen.
Misschien dat Ziggo een passende oplossing hier voor heeft?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan mogelijk in de achtergrond meer zien en/of de nodige stappen zetten nu bekend is hoer één en ander bij je aangesloten is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Timothy_89, welkom op de Community! Goed dat je hier jouw probleem aan ons voorlegt. Ik ben er op de achtergrond nog eens ingedoken en zag op wat lichte ruis na geen noemenswaardige problemen naar voren komen in het signaal. Wat mij wel opviel is dat het modem volgens mijn systeem niet in bridge zou staan, waar jij aangeeft dat dit wel het geval zou moeten zijn. Is er in de tussentijd iets veranderd? Of mis ik iets? Maakt het nog verschil in de kwaliteit van de verbinding als je het modem (tijdelijk) rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluit?

 

 

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Monica,

 

Mijn modem staat nog in bridge modus ik heb dit de afgelopen week niet meer veranderd.
Zie bijlage.
Als ik het modem rechtstreeks aansluit op de AOP dan blijven de problemen.

Zowel in bridge modus en router modus getest.

 

Alvast bedankt  🙂

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Timothy_89, dankjewel nog voor je terugkoppeling hier en het uitgebreide testen. Ik vraag een Ubee non-wifi modem voor je aan en deze komt je kant zo snel als mogelijk op, Hopelijk zorgt dit voor verbetering. Je Connectbox mag dan retour, daar krijg je nog instructies voor. Laat je ons weten of het nieuwe modem je problemen oplost? We zijn benieuwd! 

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik,

 

Bedankt voor het opsturen van het Ubee modem.

Ik zal volgende week mijn bevindingen hierover delen en/of mijn problemen opgelost zijn.

 

Nogmaals hartelijk bedankt voor het aanbieden van deze oplossing.

Timothy_89
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Erik,

 

Resultaten na een week testen:

1. Internet verbinding valt nu en dan weg (bekabeld en wifi, hick ups)
Dit is niet meer voorgekomen hopelijk blijft dat zo.
2. VPN verbinding die vaak disconnect (niet echt makkelijk met thuis werken).
De VPN verbindingen werken tot nu toe prima.
3. Ping in de games is ook niet zoals het moet zijn.
Mijn ping resultaten zijn een stuk beter. Die waren rond de 30 a 50ms en die zijn sinds het nieuwe modem rond de 10 en 15 ms.


Heb je toevallig voor mij nog retourdoos voor het oude modem?

 

Alvast bedankt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Geweldig om te lezen dat je zoveel verschil merkt sinds de komst van het nieuwe modem, @Timothy,89. Dankjewel voor je terugkoppeling hierover. 

 

Uiteraard is hier nog wel een retourdoos voor je over. Ik zorg ervoor dat er eentje jouw kant op komt, zodat je het oude modem makkelijk kunt terug sturen ;-). 

 

Ik wens je verder heel veel plezier van je internetverbinding! 

Stephan04

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Erik, ik ervaar hetzelfde.

Mijn verhaal:

Begin mei stond er zomaar een pakketbezorger aan de deur met een nieuw modem.

Even tweakers e.d. gechecked en direct eigenlijk al geen trek in de Puma 6 chipset.

 

Contact hierover met Ziggo gehad dat mijn oude Ubee niet afgesloten zou worden en ik de connectbox terug kon sturen. (er zou een case aangemaakt worden)

Twee weken afgewacht met terugsturen en inderdaad, naar verwachting, Ubee afgesloten.

 

Weer contact gehad met Ziggo en toch maar met tegenzin de connectbox aangesloten, (direct in bridge gezet). Connectbox bevalt niet, gelijk aan deze post.

Als het niet zou bevallen moest ik het hier op de community melden. Dus bij dezen.

 

Kun je mij ook een Ubee non wifi modem opsturen? Dan stuur ik de Arris terug.

 

Stephan04

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Edit: Er is wel een brief gestuurd dat de modem vervangen ging worden, ik maak hem net open (excuus)

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Hi @Stephan04

Welkom op de Ziggo Community. Gelukkig ben je alsnog geïnformeerd over het vervangen van je modem.  Hopelijk is ondertussen alles duidelijk. 

 

Als je nog interesse hebt in een non wifi modem, kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen. 

Stephan04

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Folkert, bedankt voor je reactie.

Ik zou hem inderdaad graag omruilen, ik heb de retourdoos al klaar staan.

(wellicht via pb als die optie er is)

Groet Stephan

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dan gaan we dat alsnog voor je fiksen, @Stephan04. Ik heb nu een non-wifi modem voor je opgestuurd. Deze krijg je zo snel mogelijk binnen. Uiteraard krijg je hiervoor een Track & Trace per e-mail toegestuurd. 

Laat je weten of dat het probleem helemaal voor je heeft opgelost? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic