1
Vraag
2
Reageer en help mee
MarkyM

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box reboot 's avonds met error code: No Ranging Response received - T3 time-out

Van de zomer een nieuwe Connect Box (Arris) aangevraagd om de hoge internet snelheden waar te kunnen maken. De box heeft het 1,5mnd prima gewerkt, maar daarna begonnen de problemen; reboots, soms enkele keren per avond.

Reboot op tijdstip 2018-12-02 18:58:33.00.
De logging geeft (zie hieronder) de volgende error.......lijkt op een echt systeem reboot, met 1970 als computer reset datum.

1970-01-01 00:01:38.00
critical
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:96:13:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:f6:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-12-02 19:01:04.00

De box heeft de volgende specificaties:
Conform standaard specificaties
: DOCSIS 3.0
Hardware versie
: 10
Software versie
: 9.1.116.605
MAC-adres
: 48:D3:43:96:13:5B
Serienummer Connect Box
: ******
Beschikbaarheid
: 0 days 0h:44m:50s
Netwerk toegang
: Toegang tot internet
v
23 Reacties 23
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Plaats voor meer inzicht schermprints van status schermen van het modem. Bovenstaande geeft net te weinig informatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70424Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19898Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70424Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19898Likes

Op zich is het signaal niet verkeerd, alleen zie ik veel errors.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat was mij inderdaad zelf ook opgevallen dat er veel errors zijn.
Veel wijzer wordt je niet van die error codes.
Het is een simpele modem en extra logging kan er niet aangezet worden.

Bijgaand een foto hoe het signaal mijn huis binnen komt.
Ik split het signaal gelijk.
1 kabel gelijk naar de Connect box (kabel +/- 4,5m).
1 kabel naar de versterker en die gaat daarna naar de Media XL (voorheen Horizon box), en naar bovenverdieping naar de Humax.
Dus voor de TV signaal heb ik de versterker er nog tussen, terwijl Internet signaal rechtstreeks naar de Modem gaat.

Alvast bedankt weer!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

Volgens mij is dit AOP wel aan vervanging toe. Ik zou echter eerst voor de zekerheid die kabel van 4.5meter vervangen voor eentje van max een meter. Het modem hoort namelijk niet meer dan 1 meter van het AOP af te staan.

Brengt dat geen verbetering, dan kun je het beste contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die dit AOP komt vervangen.
MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oeps. de Connect box maar een meter van AOP.
Dat is ook waardeloos (dat kost weer een middagje kabels omgooien).

Bedankt Allen, voor de reacties.
Ik ga van de week er mee aan de slag en inderdaad een test doen om de modem maar zo dicht mogelijk bij de AOP te plaatsen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6884Posts
  • 787Oplossingen
  • 1962Likes

Het gaat meer om een test. Ziggo wil dat het modem maximaal aan een kabel van 1 meter verbonden zit. Heb je dit niet en krijg je een monteur die zich (gewoon normaal) aan de regels houdt, dan gaat die zonder iets te doen weer weg en zit je met kosten.

Dus als je nog een coax kabeltje hebt liggen van 1 meter, zou ik het modem tijdelijk even opnieuw aansluiten. Heeft wellicht niet elk apparaat internet, maar als dan nog steeds dezelfde storing optreedt, kun je het modem weer terugzetten naar waar hij nu staat en kun je de monteur laten komen. Het zit hem dan namelijk niet in die kabel en/of afstand. Scheelt je een hoop gedoe.
efok

Level 17
  • 3883Posts
  • 215Oplossingen
  • 1494Likes

Neem voor dat “coax kabeltje” dan wel een goede, moderne, afgeschermde kabel, met goede connectors, anders zijn we er nog niet. En sluit het voor de test even direct op het aansluitpunt aan, dus de rest van je systeem er even afhalen. Zo kunnen we tackelen of het probleem in je huis, of bij Ziggo ligt.

Die error codes maken ons wel degelijk wijzer, namelijk dat de data pakketjes beschadigd bij je modem aankomen, in veel gevallen zelfs dusdanig dat je modem die errors niet meer kan herstellen. Er zit dus veel verstoring op je lijn. Het modem geeft hiermee aan echt een probleem te hebben.
MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Status update:
Na een paar dagen testen met korte kabel bleef de Connectbox 's avonds rebooten (gisteren 2 maal).
Vandaag is er een service monteur langs geweest en heeft de AOP vervangen. De AOP bleek van 2 generaties terug, dus was wel tijd om die te vervangen. Ook was de buitenkabel op de AOP aansluiting slecht en heeft de monteur een stuk moeten vervangen.
Signaal lijkt nu veel beter. De "Pre Reed Solomon Errors" zitten nu in de 10-tal reeks ipv 100k reeks. Ik heb er goede hoop op dat het nu is opgelost.
Nog even afwachten :wink:

De monteur heeft nog wel de Connectbox op de versterker gezet.
De versterker split dus Internet en TV signaal.
De splitter op de voorgaande foto wordt niet meer gebruikt.
Volgens de monteur is dit beter.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Zou je voor de volledigheid nog eens schermprints willen plaatsen van alle status schermen zodat we een indruk kunnen krijgen wat de effecten zijn geweest van de aanpassingen die de monteur heeft doorgevoerd. Bijvoorbeeld zal het verwijderen van de splitter leiden tot een hogere signaalsterkte op het modem. Op welke aansluiting op de versterker is nu trouwens het modem aangesloten?
MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MarkyM
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic