1
Vraag
2
Reacties
Frustie

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box: "Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid"

Goedendag,

 

Bij de netwerk diagnose van mijn Connect Box krijg ik de volgende melding:

 

Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

 

Ik heb alleen de Mediabox Next met kabel aangesloten maar wil toch de kabel vervangen welke kan ik het beste kopen?

Of is het wellicht wel de netwerkkaart maar hoe kom ik daar achter? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Expert
Expert
  • 13702Posts
  • 601Oplossingen
  • 3854Likes

Ik zou me op dit moment niet veel aantrekken van die melding in je Connectbox. Als je problemen ondervindt trek dan aan de spreekwoordelijke bel. 

 

Er staat duplex in de melding dan kan er blijkbaar niet goed tegelijk heen en terug gecommuniceerd worden lees upload en download tegelijk.

 

Er kans dus inderdaad iets met de kabel zijn, maar niet noodzakelijk.

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7860Posts
  • 344Oplossingen
  • 4106Likes

Een UTP kabel met de lengte die je nodig hebt,  kan je hier ook bestellen:  https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik die ook kopen bij een Ziggo winkel? (Spuistraat 12 Den Haag)

Steefb
Expert
Expert
  • 12286Posts
  • 2364Oplossingen
  • 4437Likes

Op zich is die melding, alleen een melding,  dus dit hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Aangezien de next wel over een 1Gbps poort beschikt zal minimaal cat5e kabel aangesloten moeten worden om de melding weg te krijgen.

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En het is dan dus niet de netwerkkaart?

Steefb
Expert
Expert
  • 12286Posts
  • 2364Oplossingen
  • 4437Likes

Je meldt dat alleen de next bekabeld aangesloten is, dan is het niet de netwerkkaart.

Als er meer apparatuur aangesloten is kan het daar uit komen.

Tv's hebben bijvoorbeeld vaak een 100mbps verbinding, dat is dan ook ruim en ruim voldoende.

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt 👍

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 681Likes

Tip: kijk in het tabblad 'Verbonden apparaten' naar de snelheid van het apparaat in kwestie.

Een Mediabox Next heeft een 1000Mb/s-aansluiting en zou er dus als volgt uit moeten zien:

AlexHelpt_0-1658993399886.png

Staat daar een andere snelheid maar is de Next wel aangesloten op een 1000Mb/s-poort (zoals die van de Connectbox), dan ligt het aan de kabel 🙂

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb daar 1000Mb/s staan, dus dan is er niks mis met de kabel?

 

** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm privacy **

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staat bij mij Ethernet 2 en niet 4

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 417Likes

Hoi @Frustie, Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat je al zo goed geholpen bent. Heb je inmiddels de kabel al gekocht en werkt alles naar behoren?

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik heb geen kabel gekocht, omdat volgens het laatste antwoord de snelheid dus normaal zou moeten zijn.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 13702Posts
  • 601Oplossingen
  • 3854Likes

@Frustie  schreef:

Er staat bij mij Ethernet 2 en niet 4


Er staat ethernet 4 in die afbeelding omdat daar de Next met poort 4 van de Connectbox is verbonden. 

Als alle 8 kabeltjes van een netwerkkabel functioneren zal je inderdaad die 1000 zien, de melding lijkt puur op de Next te slaan. Het kan met de nadruk op kan dus inderdaad de netwerk aansluiting van de Next betreffen.

Als via de Next zelf een netwerk controle wordt gedaan wat is dan de melding? 

 

Ps die 1000Mb is de interne verbinding dat staat los van de snelheid die wordt afgenomen.

Frustie
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op de Next staat internetsnelheid hoog, wellicht heb ik de kabel niet nodig maar is die wel oud? 

1DD7F568-FE33-4149-9FB5-643A09F78114.jpeg

RoWi.
Expert
Expert
  • 13702Posts
  • 601Oplossingen
  • 3854Likes

Ik zou me op dit moment niet veel aantrekken van die melding in je Connectbox. Als je problemen ondervindt trek dan aan de spreekwoordelijke bel. 

 

Er staat duplex in de melding dan kan er blijkbaar niet goed tegelijk heen en terug gecommuniceerd worden lees upload en download tegelijk.

 

Er kans dus inderdaad iets met de kabel zijn, maar niet noodzakelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.