1
Vraag
2
Reacties
Frustie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box: "Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid"

Goedendag,

 

Bij de netwerk diagnose van mijn Connect Box krijg ik de volgende melding:

 

Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

 

Ik heb alleen de Mediabox Next met kabel aangesloten maar wil toch de kabel vervangen welke kan ik het beste kopen?

Of is het wellicht wel de netwerkkaart maar hoe kom ik daar achter? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou me op dit moment niet veel aantrekken van die melding in je Connectbox. Als je problemen ondervindt trek dan aan de spreekwoordelijke bel. 

 

Er staat duplex in de melding dan kan er blijkbaar niet goed tegelijk heen en terug gecommuniceerd worden lees upload en download tegelijk.

 

Er kans dus inderdaad iets met de kabel zijn, maar niet noodzakelijk.

Bekijk in context

21 Reacties 21
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een UTP kabel met de lengte die je nodig hebt,  kan je hier ook bestellen:  https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik die ook kopen bij een Ziggo winkel? (Spuistraat 12 Den Haag)

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op zich is die melding, alleen een melding,  dus dit hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Aangezien de next wel over een 1Gbps poort beschikt zal minimaal cat5e kabel aangesloten moeten worden om de melding weg te krijgen.

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En het is dan dus niet de netwerkkaart?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je meldt dat alleen de next bekabeld aangesloten is, dan is het niet de netwerkkaart.

Als er meer apparatuur aangesloten is kan het daar uit komen.

Tv's hebben bijvoorbeeld vaak een 100mbps verbinding, dat is dan ook ruim en ruim voldoende.

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt 👍

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Tip: kijk in het tabblad 'Verbonden apparaten' naar de snelheid van het apparaat in kwestie.

Een Mediabox Next heeft een 1000Mb/s-aansluiting en zou er dus als volgt uit moeten zien:

AlexHelpt_0-1658993399886.png

Staat daar een andere snelheid maar is de Next wel aangesloten op een 1000Mb/s-poort (zoals die van de Connectbox), dan ligt het aan de kabel 🙂

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb daar 1000Mb/s staan, dus dan is er niks mis met de kabel?

 

** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm privacy **

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staat bij mij Ethernet 2 en niet 4

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Frustie, Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat je al zo goed geholpen bent. Heb je inmiddels de kabel al gekocht en werkt alles naar behoren?

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik heb geen kabel gekocht, omdat volgens het laatste antwoord de snelheid dus normaal zou moeten zijn.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Frustie  schreef:

Er staat bij mij Ethernet 2 en niet 4


Er staat ethernet 4 in die afbeelding omdat daar de Next met poort 4 van de Connectbox is verbonden. 

Als alle 8 kabeltjes van een netwerkkabel functioneren zal je inderdaad die 1000 zien, de melding lijkt puur op de Next te slaan. Het kan met de nadruk op kan dus inderdaad de netwerk aansluiting van de Next betreffen.

Als via de Next zelf een netwerk controle wordt gedaan wat is dan de melding? 

 

Ps die 1000Mb is de interne verbinding dat staat los van de snelheid die wordt afgenomen.

Frustie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op de Next staat internetsnelheid hoog, wellicht heb ik de kabel niet nodig maar is die wel oud? 

1DD7F568-FE33-4149-9FB5-643A09F78114.jpeg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou me op dit moment niet veel aantrekken van die melding in je Connectbox. Als je problemen ondervindt trek dan aan de spreekwoordelijke bel. 

 

Er staat duplex in de melding dan kan er blijkbaar niet goed tegelijk heen en terug gecommuniceerd worden lees upload en download tegelijk.

 

Er kans dus inderdaad iets met de kabel zijn, maar niet noodzakelijk.

GOLDENLION67

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

En die melding komt ook willekeurig voorbij, ik heb de Next bekabeld en 2 Mac Mini's met Draka ethernet kabels Cat 6 welke goed zijn. Ik heb de Duplex melding ook wel eens en een andere keer weer niet en als ik inlog op modem is de interne snelheid bij alle drie apparaten 1000mb/s en de diagnose test op de Next is ook perfect.

GOLDENLION67

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Nog wel een technische vraag aan 1 van de experts, Ik heb ook een stereo versterker die heeft een wifi signaal en dat werkt perfect, maar als ik deze aansluit met een ethernet kabel en ik doe de diagnose dan komt altijd de tekst "Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart." Heb verschillende kabels getest maar de melding blijft. Dit moet dan toch in de zitten in de versterker wellicht stuurt die geen retour signaal.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@GOLDENLION67 mogelijk komt dit door een Cat5 kabel of de  netwerkadapter van de versterker gaat maar tot 100 Mbps. Terwijl die modemtest 1 gbps verwacht. Lekker negeren zolang alles goed functioneeerd.

GOLDENLION67

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Thanks, dan snap ik het wel dan gaat die versterker maar tot 100 mbps kabel is namelijk Cat6, dan gaan we gewoon lekker verder, prettig weekend.

Johnutr

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik kreeg van de week een nieuwe next mini aangesloten met de bijgeleverde kabel alleen aan gesloten op next toch heb ik deze melding ook

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic