Hallo,
Ik heb recent van Ziggo een nieuw modem ontvangen (de Connect Box). Ik heb met dit nieuwe modem het probleem dat deze zich op willekeurige momenten zonder reden herstart, waardoor enkele minuten de internetverbinding wegvalt. Dit gebeurt meerdere keren per dag.
Ik draai thuis een server (alles legaal, geen rare dingen) die redelijk wat netwerkverkeer genereert, maar ik blijf wat betreft up en download ruim binnen de limieten van mijn abo. Dit gaf in het verleden geen problemen met het modem van Ziggo dat ik hiervoor gebruikte.
De webinterface van het modem is extreem traag en reageert in de meeste gevallen praktisch niet. Ik moet iets van tien keer proberen om bij de netwerk status te komen voordat de pagina wil laden, wat me het vermoeden geeft dat het modem het ergens moeite mee heeft. (tenzij dit normaal is natuurlijk)
Het modem was aangesloten achter een splitter en wat andere verouderde aansluitpunten, maar ik heb het recent verplaatst en direkt aangesloten op de groene kabel die mijn huis binnenkomt. Ik heb toen gemerkt dat de signaalsterkte wat omhoog is gegaan maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb met iemand van Ziggo gesproken, die heeft een vervangend modem opgestuurd (ook een Connect Box, zelfde model). Het nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem.
Modem zit aangesloten op een dezelfde stekkerdoos als het vorige modem, en er zit ook andere apparatuur op deze aansluiting. Het lijkt niet een probleem te zijn met de stroomaansluiting.
In de logs van het modem zie ik niks terug waarom het modem herstart. De laatste herstart was rond 13:04:00, en de eerste log is van 13:05:35 over de TLV-11, welke altijd verschijnt als ik het modem herstart.
Kort samengevat:
- Sinds ik een Connect Box heb herstart deze meerdere keren per dag zonder reden
- Modem gedraaid in Router en Bride mode, beide hetzelfde probleem
- Modem meerdere keren gereset naar factory, heeft niet geholpen
- Geprobeerd het modem recht op de kabel te plaatsen, heeft niet geholpen
- Modem vervangen door ander apparaat (zelfde model), heeft niet geholpen
Hopelijk weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Goffert van Gool