Ik ben van plan een NAS in gebruik te nemen die alleen met ethernet aangesloten kan worden, maar een kabel trekken gaat niet lukken. Kan ik ergens een router met WDS neerzetten en daar een ethernet kabel in prikken, of ondersteunt mijn Connect Box dit niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mischien een vreemde vraag maar waarom plaats je die NAS dan niet bij de Connectbox?
De Wifipods die Ziggo nu heeft is wellicht een optie. Die kunnen draadloos communiceren met de Connectbox. Deze hebben een RJ45 aansluiting waar een apparaat op kan worden aangesloten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mischien een vreemde vraag maar waarom plaats je die NAS dan niet bij de Connectbox?
De Wifipods die Ziggo nu heeft is wellicht een optie. Die kunnen draadloos communiceren met de Connectbox. Deze hebben een RJ45 aansluiting waar een apparaat op kan worden aangesloten.
In verband met beveiliging heb ik die NAS liever niet in de huiskamer. Die pods zouden kunnen, maar die zijn specifiek voor Ziggo, en dat lijkt me geen goede investering voor als ik verhuis of overga op glas.
@eezacque schreef:In verband met beveiliging heb ik die NAS liever niet in de huiskamer. Die pods zouden kunnen, maar die zijn specifiek voor Ziggo, en dat lijkt me geen goede investering voor als ik verhuis of overga op glas.
Ah ja dat klinkt logisch, Je kan deze Pods huren, dat is slimmer dan kopen, omdat ze nergens anders bruikbaar zijn.
De Ziggo helpdesk reageert met "De Connectbox heeft geen WDS functie."...
in welke ruimte wil je de nas plaatsen ?
de beste oplossing lijkt mijn om de pods te huren maar je zou ook een repeater met lan kunnen proberen
wel is het zo dat het aanbevolen is voor een snelle en stabiele verbinding indien mogelijk de nas rechtstreeks via utp met de connectbox te verbinden
Wellicht is een powerline adapter ook een goede optie? Je kunt dan gebruik maken van je stroomnet.
De stabiliteit hiervan is echter sterk afhankelijk van je elektrische binnenhuis bekabeling...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.