1
Vraag
2
Reacties
eezacque

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect Box met WDS?

Ik ben van plan een NAS in gebruik te nemen die alleen met ethernet aangesloten kan worden, maar een kabel trekken gaat niet lukken. Kan ik ergens een router met WDS neerzetten en daar een ethernet kabel in prikken, of ondersteunt mijn Connect Box dit niet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mischien een vreemde vraag maar waarom plaats je die NAS dan niet bij de Connectbox?

 

De Wifipods die Ziggo nu heeft is wellicht een optie. Die kunnen draadloos communiceren met de Connectbox. Deze hebben een RJ45 aansluiting waar een apparaat op kan worden aangesloten.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mischien een vreemde vraag maar waarom plaats je die NAS dan niet bij de Connectbox?

 

De Wifipods die Ziggo nu heeft is wellicht een optie. Die kunnen draadloos communiceren met de Connectbox. Deze hebben een RJ45 aansluiting waar een apparaat op kan worden aangesloten.

 

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In verband met beveiliging heb ik die NAS liever niet in de huiskamer. Die pods zouden kunnen, maar die zijn specifiek voor Ziggo, en dat lijkt me geen goede investering voor als ik verhuis of overga op glas.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@eezacque  schreef:

In verband met beveiliging heb ik die NAS liever niet in de huiskamer. Die pods zouden kunnen, maar die zijn specifiek voor Ziggo, en dat lijkt me geen goede investering voor als ik verhuis of overga op glas.


Ah ja dat klinkt logisch, Je kan deze Pods huren, dat is slimmer dan kopen, omdat ze nergens anders bruikbaar zijn.

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Ziggo helpdesk reageert met "De Connectbox heeft geen WDS functie."...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in welke ruimte wil je de nas plaatsen ?

 

de beste oplossing lijkt mijn om de pods te huren maar je zou ook een repeater met lan kunnen proberen 

 

wel is het zo dat het aanbevolen is voor een snelle en stabiele verbinding indien mogelijk de nas rechtstreeks via utp met de connectbox te verbinden 

 

 

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Wellicht is een powerline adapter ook een goede optie? Je kunt dan gebruik maken van je stroomnet.

De stabiliteit hiervan is echter sterk afhankelijk van je elektrische binnenhuis bekabeling...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic