1
Vraag
2
Reacties
Ertai

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Connect Box internet partial service (DS only)

Hallo allemaal.

Enige tijd geleden heb ik met de Ziggo Klantenservice contact gehad met betrekking tot een storing. De storing is inmiddels verholpen. Tijdens het gesprek zag de medewerker dat ik nog een oud modem had (Cisco EPC3925) en deze kon wel geupgrade worden naar de nieuwe Connect Box. Deze had zowel 2,4 ghz en 5 ghz en zou beter zijn. Dat klinkt prima.

Na ontvangst van de Connect Box even snel het oude modem verwijderd en de Connect Box aangesloten. Hierbij heb ik echt alleen puur het modem vervangen en niks aan de bekabeling veranderd.

Resultaat: belabberde internetsnelheid. Met mijn oude Cisco modem haalde ik altijd mijn maximale verbinding (250/25) en in de 10+ jaar dat ik klant ben heb ik NOOIT verbindingsproblemen gehad en altijd de juiste snelheid gehad. Tot ik deze geweldige Connect Box heb mogen ontvangen.

Hoge ping tijdens gamen en nog maar een fractie van mijn internetsnelheid waar ik voor betaal.

De eerste keer contact gehad met de klantenservice en het zou weleens aan de splitter kunnen liggen of de kabel. Ik stond erop dat dit geen verschil uit zou maken aangezien het voorheen wel werkte maar moest het toch proberen. Splitter en kabel vervangen, dezelfde problemen gehouden. Vandaag weer contact gehad en de enige optie die ik kreeg was een monteur maar die kon niet komen want Corona. 

Al met al een waardeloze situatie en ik zit hier echt mee. Voor de goede orde plaats ik ook nog even mijn US/DS waardes.

Helaas kan ik mijn oude modem niet meer gebruiken want die is gedeactiveerd en de medewerker kon dit ook niet voor mij regelen want daar had hij geen toegang voor. Deze stap ga ik later nog even proberen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Monteur is inmiddels geweest. De verbinding ziet er in ieder geval op dit moment beter uit. Even monitoren de komende dagen of het stabiel blijft

Bekijk in context

23 Reacties 23
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Ertai  Heb je al het volgende geprobeerd achterop de Connectbox kun je met de punt van balpen de resetknop indrukken. Doe dat is minimaal 30 sec indrukken en laat de box zijn gang gaan hij zal dan opnieuw de fabrieksinstellingen laden.. Zie overigens dat je upstreamwaarden zeer hoog is 51 power dbmv waardoor je box iedere keer opnieuw verbinding probeert te krijgen met het Ziggo netwerk. Misschien dat @Be rt je verder kan helpen hij is expert op dit gebied.

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Hans.W bedankt voor je reactie. Jazeker, dit heb ik al meerdere malen gedaan. Ook is dit een spiksplinternieuw modem dat ik nog geen week geleden heb ontvangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je hebt een heel laag signaal wat binnenkomt en een heel hoog signaal wat naar buiten gaat, het modem gaat steeds hoger versterken als die een blokkade tegenkomt.

En ik zie een hele bak ruis je modem binnenkomen op de 4G/5G frequentie, dus ergens is een niet afgeschermde / oude wandcontactdoos, kabel of stekker of splitter.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, bekabeling en versterkers op de foto?

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Be rt en bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is, hij zit nogal weggestopt in een hoekje. Het is een vrij oude aansluiting waar al jaren niks mee is gedaan. Heb je misschien een theorie waarom het ene modem geen probleem geeft maar het nieuwe wel?

 

*edit En oja voor ik het vergeet te melden: geo location op basis van mn IP adres geeft aan dat ik in Groningen zit met mijn locatie terwijl ik daar toch zo’n 200 kilometer vandaan woon. Voorheen was dit gewoon accuraat. Geen idee of dit met het probleem te maken kan hebben maar ik dacht: ik meld het er maar bij

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je IP adres is dynamisch, dus dat kan wisselen bij Ziggo en dan zal eerder iemand in Groningen dit IP adres hebben gehad.

Ik lijk in Oosterhout, Zevenbergen, Klundert, Zevenbergschen Hoek en Standdaarbuiten te wonen en dat is geen van allen de juiste locatie.

 

Als je zaken wijzigt aan oude spullen, kan er van alles misgaan met de aansluitingen, wat eerst net goed contact maakte, kan dan ineens problemen geven, dat zie je ook vaak met verhuizingen van ICT apparatuur.

Er moet in ieder geval een nieuw Abonnee Overname Punt gemaakt worden door Ziggo, er mogen steeds meer monteurs de weg op.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Maar nu een mogelijke oplossing voor je probleem.

Wat gebeurt er met je internet als je de splitter ertussenuit haalt?

Die is niet nodig als je geen verdere TV aansluiting nodig hebt.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Gezien de status informatie en de netwerk historie log heeft jouw modem een zeer onstabiele verbinding met de CMTS waardoor het modem voornamelijk bezig is met het herstel van die verbinding. Er zijn een aantal downstream kanalen zeer slecht gezien de post RS errors (overigens niet door 4G interferentie gezien de frequenties) en je hebt een vreemd aantal downstream kanalen, namelijk 18 stuks i.p.v. 24, wat erop kan duiden dat het signaal op een aantal frequenties dermate slecht is dat het modem ze niet eens probeert te koppelen. En als laatste is de signaalsterkte van het modem op de upstream kanalen te hoog waardoor er ook regelmatig upstream kanalen zullen uitvallen. Werk voor Ziggo lijkt me.

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wederom bedankt voor jullie reacties.

 

@Be rt Als ik de splitter ertussenuit haal dan gaat de frequentie omlaag. Op de meeste kanalen zit de frequentie dan op -3 db. Helaas blijven de verbindingsproblemen.

Ik heb vanochtend gevraagd aan de klantenservice om mijn oude modem weer te activeren. Ze vroegen om het serienummer en het zou binnen 2 uur weer werken. Helaas zijn we al meer dan 2 uur verder en werkt het nog steeds niet. Tijd om weer te bellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

-3 is ruim binnen de grenzen Goed is van -7 tot +7. @Ertai 

Het gaat om de 51 in de upstream, die moet naar beneden.

Gaat die naar beneden als je aansluit zonder splitter?
Die splitter heeft alleen een functie als je op de 2e uitgang iets aansluit, anders is hij overbodig en is dan alleen maar een weerstand voor je modem om Ziggo te kunnen bereiken.

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Upstream is inderdaad een beetje gezakt @Be rt 

 

Helaas heeft dit nog geen effect gehad op de performance. Ook DS blijft heel veel errors geven:


Deze waardes zijn na ongeveer 30 minuten uptime.

Zoals te zien is heb ik nu in ieder geval meer channels. 21 channels in totaal:

 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Je hebt nog steeds slechte downstream kanalen. Uiteindelijk moet natuurlijk ook de log vrij blijven van nieuwe meldingen. Het gaat niet alleen om de signaalsterkte.

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nog even een followup. Het lijkt erop dat ik op dit moment wel de gebruikelijke snelheid haal. Erg vreemd want gister deed hij dat met dezelfde aansluiting niet en bleef hij erg langzaam.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Verder zal het eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt moeten worden vervangen, door Corona maatregelen zal dit nu niet kunnen, maar wel als dit weer uitgebreid wordt.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus/maatregelen

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld op de tv-kanalen op de 1e tv of mediabox
  • Geen geluid op NPO1, 2, 3
  • Het verbeteren van de wifi in huis
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing bij On Demand
  • Slecht beeld op de 2e tv of mediabox
  • Installaties & extra services
Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

 

Back to the drawing board. Ziggo heeft ook nog steeds mijn oude modem niet geactiveerd. Help! @Mark Ziggo @Sander Ziggo 

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klaarblijkelijk is het niet mogelijk voor Ziggo om mijn oude modem te activeren omdat deze te oud is. Kan iemand hier alsjeblieft even naar kijken want ik ben nu echt de wanhoop nabij. Ik zit nu op 10 mbps ipv 250 mbps down. Het wordt almaar dramatischer. Ik begrijp ook niet waarom gesteld wordt dat het aan de lijn ligt terwijl ik hiervoor zo'n 12-15 jaar NOOIT een probleem heb gehad en dit nu met deze Connect Box opeens wel een probleem is. @Lycke Ziggo  misschien?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Ertai

Wat een gedoe op deze manier! Ik ga voor je checken of ik het via een omweg toch gedaan krijg dat je oude modem weer actief komt te staan. Het duurt minimaal 24 en maximaal 3 dagen voordat dit opgepakt is. Stuur gerust morgen een bericht onder je topic dan checken we of alles in goede banen loopt. 

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Mariska Ziggo en bedankt voor je reactie. Dat zou helemaal top zijn. Er is inmiddels een monteur ingepland omdat dat het enige was wat mogelijk was volgens de klantenservice medewerker die ik gister sprak aan de telefoon. 
 

Ik hou het in de gaten maar hoop van harte dat het lukt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Hallo @Ertai 

Mariska is er vandaag even niet dus vandaar dat ik nu even reageer. Het verzoek voor heractivatie loopt nog en kan zoals aangegeven tot maximaal 72 uur duren. 
Fijn dat er ook een afspraak met een monteur staat. Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu verder allemaal goed komt. Laat het maar weten als je onverhoopt nog andere vragen hebt. 

Alvast een fijn weekend.

Groeten,

Paul

Ertai
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Paul Ziggo . Bedankt voor je reactie.
 

Graag wil ik nog even uitleggen dat collega's van jou al 3x een modemswap aan hebben gemaakt in het systeem. Helaas ketste dit iedere keer af omdat er iets zou zijn met het serienummer (dit zijn 9 cijfers)

Bij het laatste gesprek dat ik heb gehad met de klantenservice werd mij toen verteld dat het komt omdat het modem te oud is.

Ik weet niet of het heel relevant is maar ik wilde het wel nogmaals even vermelden. Niet dat het nu voor de 4e keer op rij op dezelfde manier geprobeerd gaat worden.

In ieder geval alvast bedankt!

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Hallo @Ertai ,

Dat het modemswap verzoek afketste is bij mij bekend, mijn collega @Mariska Ziggo heeft dit ook keurig opgemerkt en daarom een verzoek ingeschoten naar de achterliggende afdeling om dit alsnog op te lossen. 
Je kunt er dus op vertrouwen dat het nu geregeld wordt.

Groeten,

Paul

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic