Door werkzaamheden in de straat is de stroom gisteren heel even weggevallen. Sindsdien is de Connect Box bezig met het spelen van DHCP server. Daardoor krijgen apparaten in mijn netwerk een IP adres waar ze verder niets mee kunnen.
Normaliter heb ik apparaten in de reeks 192.168.1.x staan. Apparaten die, ondanks een wifi verbinding, geen internet hebben, staan ineens in de reeks 192.168.100.x. Een Rogue DHCP tooltje van Microsoft levert inderdaad op dat ik nu twee DHCP servers in mijn netwerk heb.

De web interface 192.168.100.1 levert mij een welkomsscherm van de Connect Box op. Na contact met de klantenservice is die even op 'normaal' gezet en daarna weer terug op 'bridge'. Mijn router krijgt nu inderdaad weer het externe IP adres toegewezen... echter blijft 192.168.100.1 ook IP adressen uitdelen op mijn netwerk.

Ga ik nu opnieuw naar de web interface op dat adres, kom ik terecht op een 'Pace' Cable Modem Parameters pagina die ergens in blijft hangen.


Er zijn geen instellingen die ik aan kan passen, maar ondertussen werkt een groot deel van de apparaten in mijn netwerk niet naar behoren.
Uiteraard is het modem ook al eens volledig gereset, router herstart, IP lease weggegooid en opnieuw aangevraagd etc. Geen succes. Kan ik nog meer doen, of is dit echt een uitdaging voor Ziggo?
Alvast dank voor de hulp!