1
Vraag
2
Reacties
Mhaast

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connect Box herstart spontaan

Beste,

Ik heb opgemerkt dat met tussenposen mijn connect box spontaan herstart.

Vervolgens werkt alles weer naar behoren, maar wel irritant dat dit te pas en te onpas voorkomt.

Bij de netwerk historie zal ik wel de volgende meldingen staan.

2022-08-07_Connectbox_netwerkhistory.png

Heeft iemand wellicht een idee of deze meldingen te maken hebben met het herstarten van het modem?

AOP.png

Dit is mijn aansluiting in de meterkast de zwarte kabel gaat rechtstreeks naar het modem, en via de spliter gaat 1 kabel rechtstreeks naar mijn next-box en de andere via een versterker naar mijn humax op de slaapkamer.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

1e stap:

Je hebt sowieso een verouderde splitter met de groene punt erop.

Ziggo kan je gratis een nieuwe POA-01 B splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Mhaast, ik stuur je gelijk de juiste materialen op. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je weten hoe het daarna gaat met de internetverbinding? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

1e stap:

Je hebt sowieso een verouderde splitter met de groene punt erop.

Ziggo kan je gratis een nieuwe POA-01 B splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Mhaast
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert,

Dank voor je reactie, laten we inderdaad met stap 1 beginnen.

Weet jij wellicht wat voor soort meldingen dit zijn die ik de screenshot bij heb gesloten?

 

@Ziggo 

Wellicht kan een moderator hier actie op nemen wanneer men dit topic leest?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

T3 zijn onderbrekingen van een bepaald kanaal, waarschijnlijk de kanalen waar veel Fouten na RS in komen, dat zijn niet te repareren pakketten, dat moet 0 zijn.

 

Een Ziggo moderator komt vanzelf langs in ieder topic.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Mhaast, ik stuur je gelijk de juiste materialen op. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je weten hoe het daarna gaat met de internetverbinding? 

Mhaast
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo @Lotte Lotte, dank voor je reactie, en het versturen van de materialen.
Ik z.s.m. weten of het hiermee verholpen is.. 

Mhaast
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo @Lotte ,

Ik heb de nieuwe splitter aangesloten.

De oude (met die groene stip erop) heb ik verwijderd, de nieuwe hiervoor in de plaats gemonteerd.

Vandaar uit gaat de nieuw meegeleverd kabel rechtstreeks  naar het modem en op de ander uitgang zit een splitter voor mijn beide TV aansluitingen.


Tot op heden nog geen herstart van het modem gehad, maar voorheen was dit ook niet dagelijks.

Maar ik zie wel een dag na de montage weer een  critical melding staan.

2022-08-13 11_42_47-Window.png

Ik ben dus niet zeker of het bij deze is opgelost.

Zouden jullie mijn aansluiting eens nader kunnen bekijken?

 

Alvast bedankt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mhaast dankje voor de update, daarmee kunnen we weer verder. Ik ben gelijk eens gaan kijken naar hoe je modem erbij staat. En de is keurig online. Niks aan de hand.

Los van de meldingen, ervaar je qua gebruik nog wel zaken die opvallen? Houd het qua uitval in de gaten, want een T3 melding op zich is niet altijd schadelijk. Als de T3 time-outs met 45 of meer per 3 uur omhoog zijn gegaan binnen de afgelopen 12 uur, dan horen we het graag en gaan we verdere stappen uitzetten! Dankje! 

Mhaast
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Jacob  voor de rest ervaar ik verder geen problemen.

Ik zal het in de gaten houden. Mocht het de verkeerde kant op gaan zal ik aan de bel trekken.

Thanks voor zover.

Fijn weekend.

Mhaast
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Tot op heden nog geen reboot gezien van het modem, het vervangen van de splitter heeft hier een oplossing geboden. T3 error zie ik gemiddeld 1 a 2 maal per dag voorbij komen.

Ik zag dat er 1x een T4 tussen heeft gezeten op 16-08, maar als ik mij niet vergis is er in de nacht van 15-8 op 16-8 onderhoud geweest dus verklaart de T4.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mhaast kijk eens aan. Dat zijn mooie berichten. Fijn dat je ook even de moeite neemt ons op de hoogte te houden.

So far, so good!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic