Het viel mij vandaag op dat mijn Connect box giga, een witte ledring heeft, echter staat de modem in bridge.
even gebeld met de helpdesk. Die bevestigen dat ook. Mijn ip is uiteraard ook een extern (ziggo) adres.
Nu maakt het niet uit als het blijft werken natuurlijk, maar het is wel gek, er is dus wel ‘iets’ aan de hand.
Normaal is de ledring groen natuurlijk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
dat is lastig bij de giga inderdaad. met de volgende update zal het wel weer terugkomen vermoed ik. voor nu was de downgrade in firmware noodzakelijk
Gisteren opeens een nieuw ip adres, dat gebeurd niet zo vaak, dus maar even in de meterkast gekeken. De ring is weer groen. 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij mij was die groen. Maar ik had weer last van verbindings problemen en heb het modem een fact reset gegeven.
En nu is de Led dus weer wit en mijn problemen zijn nog niet teruggekeerd.
Waarschijnlijk is dit een oudere SW versie.
SW 01.02.065.24.EURO.SIP
dit kan komen doordat hij een bootfile heeft overgenomen vanuit je vorige modem die ook in bridge stond (?)
uit bridge en weer in bridge zetten verhelpt het soms. maar als het werkt, waarom die moeite doen. je kunt die ring zelfs uitzetten 😛
Het kan zijn dat vanmiddag de firmware een versie terug gezet is. De vorige firmware maakte de LED-ring nog niet groen.
Ik meen me te herinneren dat ik vanmiddag ergens zo'n bericht voorbij zag komen, al heb ik daar te weinig acht op geslagen om van hoed en rand te weten. Het was in ieder geval niet zomaar gedaan.
die firmware is teruggezet omdat in de laatste versie het er in sommige gevallen voor zorgde dat het modem soms heel kort "uitviel" waardoor er geen internetverbinding mogelijk was voor een paar seconden tot een minuut. elk giga modem is dus afgelopen nacht 1 softwareversie terug gezet want toen speelde de problemen nog niet @AoxoMoxoA
@Gio2903 schreef:
die firmware is teruggezet omdat in de laatste versie het er in sommige gevallen voor zorgde dat het modem soms heel kort "uitviel" waardoor er geen internetverbinding mogelijk was voor een paar seconden tot een minuut. elk giga modem is dus afgelopen nacht 1 softwareversie terug gezet want toen speelde de problemen nog niet @AoxoMoxoA
Ok, dan is dat dus de achtergrond, waarom de LED-ring weer (tijdelijk) wit geworden is.
Zie dus mijn topic hier over
Ok duidelijk, dat zou het kunnen zijn natuurlijk. Het werkt ook verder gewoon. Ik laat het maar even gaan.
Wel weer opvallend dat support hier dan weer niets van weet. (Die ik aan de lijn had dan)
Dat is wat lastiger als deze in bridge staat. Dan kun je niet even in de modem instellingen wijzigen.
Ja het kan wel ivm de docksys 3.x eisen. Je kan geloof ik met een vast ip adres op je cliënt in de 192.168.100.x range in je modem komen.
Echter de ledringkleur en zeker in bridgemode is de enige manier om te zien of er iets speelt als je internetverbinding eruit ligt. (of dat het aan je eigen rand apparatuur ligt)
dat is lastig bij de giga inderdaad. met de volgende update zal het wel weer terugkomen vermoed ik. voor nu was de downgrade in firmware noodzakelijk
Gisteren opeens een nieuw ip adres, dat gebeurd niet zo vaak, dus maar even in de meterkast gekeken. De ring is weer groen. 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.