Sinds enkele weken blijft de Connect Box zich meerdere malen per dag opnieuw opstarten waardoor de wifi steeds wegvalt. Onderzoek in deze community wijst uit dat het waarschijnlijk te maken heeft met de aansluiting waar de kabel het huis mee binnen komt. Hieronder een foto van de aansluiting.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Van binnen 2-3 dagen maak ik nu graag 2-3 minuten @tobiastheebe 😄
@Middelvaart ik heb direct een afspraak gepland voor dond 28-04 tussen 8:00 en 13:00 uur. Je krijgt een SMS met daarin een link, je kunt de afspraak middels de agenda in de link zelf aanpassen.
Ook komt er natuurlijk een bevestiging per e-mail van de afspraak 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De kabel rechts op de splitter (POA 03-UPC) heeft een niet-afgeschermde stekker die de installatie ruisgevoelig maakt, deze stekker of de kabel in het geheel moet vervangen worden. Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) verouderd.
Zou je de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Zou je daarna het kapje van de POA 03-UPC willen verwijderen volgens deze instructies? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Ik heb de rechter kabel er uit gehaald en de box opnieuw gestart. Voorlopig werkt ie stabiel. Het kapje is er ook af en ik heb gegevens bijgevoegd.
De downstream/upstream-gegevens zijn niet helemaal compleet, maar er zijn meerdere signaalproblemen zichtbaar.
De DS vertoont in het algemeen veel ruis (lage MER-waarden en grote aantallen correctable errors), o.a. door instraling van 4G en 5G. In de US is het vermogen van 56 dBmV veel te hoog, hierdoor zijn tevens de overige drie kanalen weggevallen, het vermogen dient 49 dBmV of lager te zijn, idealiter 42~44 dBmV. De log laat inderdaad het regelmatig uitvallen van Wi-Fi zien.
Zou je later (kan ook morgen) nog eens de (volledige) downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?
Ik zie dat je de eerder geplaatste gegevens opnieuw hebt geplaatst, dat bedoelde ik niet met mijn vorige reactie. Ik heb de (volledige) gegevens nodig zoals ze op dit moment worden getoond door het modem.
Ja, ik zie het ook. Dom. Nieuwe poging:
Er is enige verbetering zichtbaar, maar het signaal is bij lange na nog niet goed. De oude kabel verstoorde mogelijk eerder de upstream.
De downstream is te zwak (vermogen moet tenminste -8 dBmV zijn op alle kanalen) en vertoont nog steeds veel ruis door instraling van 4G en 5G. Het upstream-vermogen is met 51 dBmV nog steeds te hoog en een kanaal (36 MHz) mist daardoor nog.
Het wordt wat langdradig, maar kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA 03-UPC), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de gegevens plaatsen?
OK. De splitter is er nu tussenuit.
Na 3 uur:
In de DS blijft de signaalkwaliteit ondermaats, de lage MER en instraling op kanalen met 4G/5G-overlap blijft zichtbaar. Het vermogen voldoet nipt aan het minimum van -3,5 dBmV maar is m.i. onacceptabel. In de US blijft het (vereiste) vermogen met 51 dBmV veel te hoog, dit zou ~40 dBmV moeten zijn.
Een monteursafspraak voor vervangen van het AOP is de volgende stap.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
OK. Is er actie van mijn kant nodig?
Momenteel niet, het is nu even afwachten.
Van binnen 2-3 dagen maak ik nu graag 2-3 minuten @tobiastheebe 😄
@Middelvaart ik heb direct een afspraak gepland voor dond 28-04 tussen 8:00 en 13:00 uur. Je krijgt een SMS met daarin een link, je kunt de afspraak middels de agenda in de link zelf aanpassen.
Ook komt er natuurlijk een bevestiging per e-mail van de afspraak 🙂
Wow, dat is inderdaad snel. Dank je wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.