1
Vraag
2
Reacties
skinkie

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Connect Box DFS blokkade 5GHz WiFi

Kan het modem laten zien (bijvoorbeeld via SNMP) dat de WiFi 5GHz interface is uitgeschakeld door Dynamic Frequency Selection? Ik heb vandaag vreemd gedrag waargenomen waar het modem nog wel blijft uitzenden dat het netwerk bestaat, maar dat geen client (iPhone, Laptop, etc.) er mee kan verbinden. Ik heb mijn netwerken een andere SSID gegeven, dus ik zie dat op 5GHz niet verbonden wordt maar op 2.4GHz wel.

Ik vond toen in het modem dat er ook op DFS kanalen gedraaid kon worden. De vraag is dan natuurlijk: gaat het modem ook netjes vertellen dat de verbinding niet meer werkt omdat het administratief is uitgeschakeld? En welk radarsignaal komt door de meterkast heen waar het modem op reageert? 😉
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste skinkie,

Helaas is het niet mogelijk om het modem via SNMP of uitgebreider syslog uit te lezen.

Ook geavanceerde troubleshooting hierin is vooralsnog niet mogelijk vanuit web interface of door klantenservice. Beperkt syslog is wel beschikbaar via web interface.

Een herstart van het modem lost dit probleem meestal op, nu weet ik niet direct meer of DFS channels uitgeschakeld kunnen worden. meestal staat dit als optie er er onder als het beschikbaar is.

MVG

Bekijk in context

2 Reacties 2
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U krijgt, voorzover mij bekend, geen melding als de verbinding tijdelijk wordt onderbroken. Kies daarom uit kanaal 36 tot 52. De kans dat door uw buren gestoord wordt is erg klein, door het geringe bereik.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste skinkie,

Helaas is het niet mogelijk om het modem via SNMP of uitgebreider syslog uit te lezen.

Ook geavanceerde troubleshooting hierin is vooralsnog niet mogelijk vanuit web interface of door klantenservice. Beperkt syslog is wel beschikbaar via web interface.

Een herstart van het modem lost dit probleem meestal op, nu weet ik niet direct meer of DFS channels uitgeschakeld kunnen worden. meestal staat dit als optie er er onder als het beschikbaar is.

MVG
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic