Ik heb nu geruime tijd de Connect Box (Compal) in gebruik. De Connect Box staat in bridge modus, want ik heb er een snelle router voor (Asus Archer AX50). Kabels zijn allemaal vervangen voor nieuw CAT6.
Mijn pakket is aoi 300mbit/30mbit
Snelheid met speedtest is bij Ziggo hoger dan de andere partijen. Getest via wifi (bekabeld niet mogelijk voor mij)
Echter wanneer er torrents gebruikt worden is de snelheid maximaal 10-20Mbps met 1 of meerdere torrents tegelijk. Regelmatig klapt alles dicht en wordt niks meer gedownload. Ik heb verschillende programma's geprobeerd. Probleem blijft.
Ik heb inmiddels een man van de technische dienst aan de telefoon gehad en die geeft aan niks te kunnen doen. Was erg onvriendelijk en liet min of meer doorschemeren dat ik de fout in mijn router zou moeten zoeken. Ik begon over een eventueel andere modem, maar hij kon enkel de 2 soorten Connect Box leveren. Hing vervolgens op.
Andere medewerker aan telefoon en het probleem verteld en hij gaf doodleuk aan dat Ziggo torrents niet zou moeten ondersteunen en dat dit niet hun probleem was . Gaf vervolgens aan dat ik in moest loggen en instellingen moest wijzigen. Ingelogd maar omdat de modem in bridge staat worden de instellingen "flood detection" en "firewall" helemaal niet getoond. Dus weer 20 minuten voor niks aan de telefoon.
De klantenservice van Ziggo maakt het op deze manier bij Ziggo wel erg gemakkelijk in de toekomst over te stappen op glasvezel (Den Haag). De F1 houdt mij momenteel nog tegen, maar dit is ook anders op te lossen.
Dit is mijn laatste poging in de hoop dit op te kunnen lossen. Graag reactie van Ziggo medewerker die dit probleem in tegenstelling tot de telefonische klantenservice wel serieus neemt.