1
Vraag
2
Reageer en help mee
Skylon

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box (Compal) en torrents snelheid problemen.

Ik heb nu geruime tijd de Connect Box (Compal) in gebruik. De Connect Box staat in bridge modus, want ik heb er een snelle router voor (Asus Archer AX50). Kabels zijn allemaal vervangen voor nieuw CAT6. 
Mijn pakket is aoi 300mbit/30mbit

Snelheid met speedtest is bij Ziggo hoger dan de andere partijen.  Getest via wifi (bekabeld niet mogelijk voor mij) 

 

Screen Shot 2021-06-13 at 13.33.02.pngScreen Shot 2021-06-13 at 13.34.00.png

 

Echter wanneer er torrents gebruikt worden is de snelheid maximaal 10-20Mbps met 1 of meerdere torrents tegelijk. Regelmatig klapt alles dicht en wordt niks meer gedownload. Ik heb verschillende programma's geprobeerd. Probleem blijft.

 

Ik heb inmiddels een man van de technische dienst aan de telefoon gehad en die geeft aan niks te kunnen doen. Was erg onvriendelijk en liet min of meer doorschemeren dat ik de fout in mijn router zou moeten zoeken.  Ik begon over een eventueel andere modem, maar hij kon enkel de 2 soorten Connect Box leveren. Hing vervolgens op.

 

Andere medewerker aan telefoon en het probleem verteld en hij gaf doodleuk aan dat Ziggo torrents niet zou moeten ondersteunen en dat dit niet hun probleem was . Gaf vervolgens aan dat ik in moest loggen en instellingen moest wijzigen. Ingelogd maar omdat de modem in bridge staat worden de instellingen "flood detection" en "firewall" helemaal niet getoond. Dus weer 20 minuten voor niks aan de telefoon. 

 

De klantenservice van Ziggo maakt het op deze manier bij Ziggo wel erg gemakkelijk in de toekomst over te stappen op glasvezel (Den Haag). De F1 houdt mij momenteel nog tegen, maar dit is ook anders op te lossen.

 

Dit is mijn laatste poging in de hoop dit op te kunnen lossen. Graag reactie van Ziggo medewerker die dit probleem in tegenstelling tot de telefonische klantenservice wel serieus neemt. 

 

 

 

26 Reacties 26
Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gemeten met wifi in dezelfde ruimte als de router. Dat lijkt het probleem niet te zijn. 

 

Ookla en Ziggo speedtest. Heb de 300Mbit / 30 Mbit verbinding dus die wordt goed vol getrokken. 

 

Screen Shot 2021-06-17 at 11.37.36.pngScreen Shot 2021-06-17 at 11.36.36.png

 

Torrent snelheden zijn iets beter maar nog steeds echt op 1/10 van wat het zou moeten zijn.  Geprobeerd via verschillende clients en ook via de server en direct op de laptop. Verschillende geprobeerd met genoeg seeders ook, ook op gelet uiteraard

 

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Speedtests zijn nooit de problemen geweest over het algemeen. De meeste mensen die hierover berichten hebben problemen met torrents icm Ziggo. Ik zou bijna gaan.denken dat Ziggo dit protocol afknijpt

 

IPv6 is bij mij trouwens niet actief. Enkel IPv4

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Skylon Heb je de mogelijkheid om via een andere server de downloadsnelheid te testen? Naast de snelheid van je internetprovider is de snelheid waarmee je uiteindelijk kunt downloaden ook afhankelijk van de server waarvan de data binnengehaald wordt. De connecties van en naar de betreffende server toe zijn daarin ook bepalend. Door een aantal andere servers of Torrent applicaties te testen zou je een en ander met elkaar kunnen vergelijken. 

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar ben ik van op de hoogte en heb ik uiteraard ook gedaan. Heb dit ik ook aangegeven in eerdere posts.

De snelheid van de speedtests zijn het probleem ook niet zoals uit de verschillende test blijkt.

Enkel torrents geeft enorme problemen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Skylon Kun je anders nog eens testen of je de problemen ook ervaart op het moment dat je in veilige modus met netwerkmogelijkheden test? Indien mogelijk, probleem dan ook eens met een andere laptop of computer te testen of het probleem zich voordoet.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Skylon , we hebben al een poosje niks van je gehoord! Heb je bovenstaande testjes kunnen uitvoeren? En wordt de snelheid bij je torrent programma weergegeven in Mbps of MBps/MBit/s? 

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verandering.  Ik heb de Ubee modem in bridge staan. Ik denk dat Ziggo gewoon de lijn afknijpt, dit gaat nergens over. Ik heb zelfs een USB-C kabel gekocht om bekabeld te kunnen testen met torrents geen enkel verschil. Sowieso enorm veel last van time-outs met Ziggo de laatste tijd.  Ik betaal al een jaar of 8 elke maand een fors bedrag maar er is geen enkele tegemoetkoming van Ziggo hierin. Denk dat er voor mij weinig anders op zit dan van provider te veranderen en naar glasvezel over te gaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic