1
Vraag
2
Reageer en help mee
Skylon

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect Box (Compal) en torrents snelheid problemen.

Ik heb nu geruime tijd de Connect Box (Compal) in gebruik. De Connect Box staat in bridge modus, want ik heb er een snelle router voor (Asus Archer AX50). Kabels zijn allemaal vervangen voor nieuw CAT6. 
Mijn pakket is aoi 300mbit/30mbit

Snelheid met speedtest is bij Ziggo hoger dan de andere partijen.  Getest via wifi (bekabeld niet mogelijk voor mij) 

 

Screen Shot 2021-06-13 at 13.33.02.pngScreen Shot 2021-06-13 at 13.34.00.png

 

Echter wanneer er torrents gebruikt worden is de snelheid maximaal 10-20Mbps met 1 of meerdere torrents tegelijk. Regelmatig klapt alles dicht en wordt niks meer gedownload. Ik heb verschillende programma's geprobeerd. Probleem blijft.

 

Ik heb inmiddels een man van de technische dienst aan de telefoon gehad en die geeft aan niks te kunnen doen. Was erg onvriendelijk en liet min of meer doorschemeren dat ik de fout in mijn router zou moeten zoeken.  Ik begon over een eventueel andere modem, maar hij kon enkel de 2 soorten Connect Box leveren. Hing vervolgens op.

 

Andere medewerker aan telefoon en het probleem verteld en hij gaf doodleuk aan dat Ziggo torrents niet zou moeten ondersteunen en dat dit niet hun probleem was . Gaf vervolgens aan dat ik in moest loggen en instellingen moest wijzigen. Ingelogd maar omdat de modem in bridge staat worden de instellingen "flood detection" en "firewall" helemaal niet getoond. Dus weer 20 minuten voor niks aan de telefoon. 

 

De klantenservice van Ziggo maakt het op deze manier bij Ziggo wel erg gemakkelijk in de toekomst over te stappen op glasvezel (Den Haag). De F1 houdt mij momenteel nog tegen, maar dit is ook anders op te lossen.

 

Dit is mijn laatste poging in de hoop dit op te kunnen lossen. Graag reactie van Ziggo medewerker die dit probleem in tegenstelling tot de telefonische klantenservice wel serieus neemt. 

 

 

 

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je met torrents gaat werken en je gaat hulp vragen bij Ziggo kunnen ze inderdaad niet vriendelijk zijn, downloads en torrents zijn officieel gewoon niet toegestaan, het wordt gedoogd, maar steeds meer site's gaan er uit.

 

Maar even de vraag, hoe download je als ik vragen mag, want ik doe via Utorrent en mijn Windows laptop bekabeld aan een switch zo blijft mijn wifi gewoon optimaal bereikbaar.

 

Mijn Torrent snelheid zet ik niet op hoogste maar middel zodat je niet je netwerk platgooit, je kan deze ook op automatisch zetten, dan behoud je ook keurig je netwerk en gooit die de boel niet plat.

 

Zo doe ik dit al jaren en nooit een probleem met netwerk en wifi gehad, maar let wel wat je download want er zijn ook bij Ziggo grenzen, er is geen fair use policy maar ze kunnen je wel vragen te minderen.

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik doe dat of via Utorrent web , Qbittorent of Transmission via wifi op de laptop

Of ik doe t via qbittorent via de server die bekabeld is aangesloten op de router. Probleem is hetzelfde.

 

Ook gespeeld met de settings op gelimiteerd gezet maar maar niks uit want ik kom daar bij lange na niet eens in de buurt. Wat betreft fair use policy, ik download weinig tegenwoordig vanwege de goede streaming alternatieven. Het is dus niet zo dat ik alles dicht trek hier. Sterker nog het is nog nooit zo geweest want ik haal die snelheden bij lange na niet


Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik heb een Ziggo Medewerker gevraagd om hier antwoord te geven zodat die meer informatie kan geven, en wat wel en niet kan. Leek mij de beste optie omdat je ook om een medewerker vroeg.

 

Ik ben maar een Klant helpt klant gebruiker en geen medewerker van Ziggo en kan je wat kleine adviezen geven maar de rest is echt voor een Ziggo Medewerker.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Zou je eens een foto van je Ziggo aansluiting willen plaatsen, want als jij de snelheid niet haalt, dan kan daar ook nog wat niet goed gaan. AOP kan verouderd zijn en als men die vernieuwd kan het beter worden.

Als je dat wilt doen, heel graag, dit staat los van Torrent's

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kastje zit achter een radiatorombouw, maar ik denk dat t zo te zien is. 

 

Photo 13-06-2021, 14 23 03.jpg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Denk dat het handiger is als monteur de AOP komt vervangen, dit is nog een oude die niet meer voldoet aan deze tijd, ik zal dit doorgeven dan maakt moderator afspraak met je en de monteur.

 

Bij deze doorgegeven nu is het afwachten tot de Ziggo medewerker je verder kan helpen. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@MR_CHIP Ik zie het daar wordt de Ubee modem als oplossing geboden. Volgens de telefonische klantenservice van Ziggo kunnen/willen/mogen zij dit helemaal niet leveren. Toch vreemd dat andere Ziggo medewerkers dit wel kunnen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Dave! Dit is een up-to-date AOP (btv 1 IEC-NL), een kwartslag gedraaid. We kunnen alleen niet zien wat voor kabels in gebruik zijn.

 

@Skylon De UBC1318ZG wordt alleen bij hoge uitzondering geleverd aan particuliere klanten.

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe dan ben ik wel benieuwd wat die voorwaarden zijn voor die "hoge uitzondering". 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Die voorwaarden zijn niet eenduidig vastgelegd omdat dit modem normaal gesproken alleen bij Zakelijk Internet (Pro) geleverd wordt. Het is aan een moderator om te beslissen of tot levering wordt overgegaan.

 

Voor optimale prestaties m.b.t. torrents, raad ik aan om een NAT-regel (port forwarding) aan te maken naar de PC waarop de applicatie wordt uitgevoerd. Ik maak geen gebruik van UPnP.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je wifi Mesh netwerk hebt zoals de Tp-Link Deco’s M4 van Ziggo en je wilt geen gebruik maken van wifi in je modem dan is dat een uitzondering. Maar dat geld meer voor particuliere dan voor klanten.

 

@tobiastheebe 

AOP is moeilijk oordelen daarom eerst even op moderator wachten en kijken wat die voor signalen meet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo moderator op dit forum hebben meer bevoegdheid dan de normale klantenservice medewerker

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Skylon

Irritant dat je deze problemen ervaart en je niet geholpen voelt als je contact hebt met de klantenservice. Zoals je al leest in het topic wat door robinjoo19 is gedeeld, ben je niet de enige die dit probleem ervaart. Ik heb het signaal voor je gecheckt en dit ziet er helemaal top uit dus dit mag het probleem niet zijn. Dit is ook direct het criteria voor een vervangend Ubee modem. 

Dit modem komt zo snel mogelijk jouw kant op. Je 'oude' modem willen we wel graag terug, de retour instructies zitten bij je nieuwe pakket. Laat je weten hoe het gaat als je je modem binnen hebt? 

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@MariskaBedankt voor je reactie en daadwerkelijke moeite tot een oplossing te komen.  Ik laat weten hoe het gaat. Lijkt me ook voor andere gebruikers wel zo fijn. Mijn adres is bekend neem ik aan?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super @Skylon. Dan zien we de terugkoppeling hoopvol tegemoet! Jouw adresgegevens heb je netjes ingevuld in jouw Community profiel, waardoor we direct actie konden ondernemen om het nieuwe modem op te sturen 🙂

Skylon
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Inmiddels de modem ontvangen en gelijk geïnstalleerd.  De problemen zijn helaas niet verholpen.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan je opniew de upstream en downstream waardes posten misschien kunnen we daar iets zien

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Skylon Balen dat je ook met het nieuwe modem ook problemen constateert. Heb je al een aantal speedtest uitgevoerd na installatie van het  nieuwe modem? En gaat het alleen mis met de snelheid op het moment dat je kijkt naar de snelheid waarmee gedownload wordt via de Torrent applicatie, of is de speedtest ook nog niet conform abonnementsnelheid? Daarnaast ben ik heel benieuwd waar op dit moment de storingsklachten uit bestaan. Als ik kijk naar de signaalwaarden van het modem, dan vind ik het inkomende signaal wel wat aan de hoge kant. In eerdere foto's zag ik wel dat het modem direct op het aansluitpunt is aangesloten met de POA 1 B verdeler, dus dat is verder in orde. Afhankelijk van je bevindingen m.b.t. de internetsnelheid wil ik gaan bepalen wat voor vervolg hier aan gegeven moet worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic