1
Vraag
2
Reacties
BazTaz

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connctbox Giga ip adres wijzigen

Kan mijn ip adres van de connectbox Giga ook gewijzigd worden in de 192.168.1.???

graag zo organiseren dat dat mogelijk is . hij kan dan meelopen als extra ondersteuning in mijn bestaande netwerk.

Alvast Bedankt

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BazTaz 
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. De betreffende afdeling geeft aan dat jij een Arris TG3492LG modem in gebruik hebt en dit kunt instellen zonder dat wij deze aanpassingen hoeven door te voeren. 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je gebruikt al het gewenste subnet (192.168.1.0/24) op de eigen router, daarop hoef je dus niets aan de configuratie te wijzigen. Je kunt simpelweg van dit subnet gebruikmaken door alle apparaten met/via de eigen router te laten verbinden.

 

Bridge mode voor het modem kun je via dit formulier aanvragen.

 

Houd er wel rekening mee dat de Schreuder Wifi _2.4Ghz SSID, uitgezonden door de modemrouter, hiermee komt te vervallen en je mogelijk apparaten nog moet laten verbinden met de eigen router. Zorg er verder voor dat alle apparaten via ethernet op/achter de eigen router zijn aangesloten, alleen de eigen router moet aangesloten zijn op het modem.

Bekijk in context

29 Reacties 29
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De afdeling InHome Engineering kan het subnet 192.168.1.0/24 voor je vrijgeven, daarna kun je dit subnet zelf instellen door de DHCP-scope aan te passen, het interface/gateway-adres wordt hierbij automatisch op .1 ingesteld. Een moderator (Ziggo-medewerker) kan je verzoek doorsturen naar de genoemde afdeling en komt binnenkort langs in dit topic.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BazTaz, welkom hier!

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.1.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2/3 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nog steeds geen wijzigingen mbt mijn aanvraag en uw doorzetting gekregen.. kunt u mij hierover uitsluitsel geven?

 

mvg 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je al geprobeerd om het gewenste subnet in te stellen, eventueel na opnieuw opstarten van het modem?

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

modem is herstart maar zie geen mogelijkheden en/of om een subnet instelling te doen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zie de pagina Geavanceerde instellingen, DHCP.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat moet ik daar zien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Op die pagina worden de instellingen voor de DHCPv4-server getoond en kun je het subnet wijzigen naar 192.168.1.0/24.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie alleen lokaal adres starten

aantal cpe’s 245

leasetijd … seconden

dan lijst ipv4 gereserveerd 

daaronder is het leeg.. kan wel een apparaat toevoegen 

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dhcp ingeschakeld

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

'Lokaal adres starten' is waarschijnlijk ingesteld op 192.168.178.10. Als je dit aanpast naar 192.168.1.10, dan wordt dit subnet ingesteld voor het LAN en wordt het interface/gateway-adres automatisch ingesteld op 192.168.1.1.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

192.168.178 is grijs

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Gezien je een Connectbox Giga gebruikt, moet mogelijk ook nog het derde octet (invoerveld) worden vrijgegeven. Kun je eventueel nog controleren of het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (RESET-knop aan achterzijde circa 15 seconden ingedrukt houden) verandering oplevert?

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou het word weer een heel circus merk ik.. het zou toch geregeld worden op die speciale afdeling? Ik heb nu dat modem al 4 x opnieuw opgestart.. en dan moet ik nu ineens dat modem terugzetten naar fabrieksinstellingen?

die snap ik niet geheel??

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Verschil tussen de Connectbox Giga en het zwarte SmartWifi modem (waarvoor momenteel verreweg de meeste verzoeken bij IHE worden ingediend) is dat bij die laatste de invoervelden al wel beschikbaar c.q. niet grijs zijn. Daarom denk ik dat voor jouw Connectbox Giga nog de genoemde extra stap moet worden uitgevoerd, als terugzetten naar fabriekinstellingen geen effect heeft. Het is inderdaad omslachtig en wat onduidelijk.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laat de experts eerst die door jou benoemde stap dan naar uitvoeren voordat ik alles op tilt zet hier.. toch?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb zojuist de moderators gevraagd naar de status van de wijziging en de juiste vervolgstap.

BazTaz
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tnx mate.. ik ga ff een paar uur de rukbunker in haha

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BazTaz 
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. De betreffende afdeling geeft aan dat jij een Arris TG3492LG modem in gebruik hebt en dit kunt instellen zonder dat wij deze aanpassingen hoeven door te voeren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic