1
Vraag
2
Reacties
Digitaldude

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Configuratie Deco X20

Hallo allemaal,

 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic.

Afgelopen weekend de knoop doorgehakt om een mesh systeem aan te schaffen, echter vroeg ik me af wat de meest optimale configuratie is bij gebruik van de TP-Link Deco X20.

 

Op dit moment staat is de Ziggo Connect Box op dezelfde manier geconfigureerd als voorheen en staat de DHCP service aan en deelt deze ip-adressen uit.

 

Aan mijn Connect Box (begane grond) hangen 2 apparaten, Deco1 en een switch ( switch staat op 1e verdieping )

Deco2 staat op de 1e verdieping en is via Wifi verbonden

Deco3 staat op de 2e verdieping en is via UTP met switch op 1e verdieping verbonden

 

Deco1 staat in router-modus, om gebruik te kunnen maken van de features van het Deco systeem.

De Connect Box staat volgens mij in IPv6-modus en ik heb de Deco1 een vast ip-adres gegeven. (DHCP van de Connectbox geeft een ander subnet uit dan Deco1)

 

Nu klaagt mijn vrouw dat haar werk-laptop verbinding verliest en meldingen geeft over een slechte verbinding. (terwijl ik op dezelfde switch aangesloten ben en nergens last van heb)

ik verbind met citrix, bij mijn vrouw wordt een VPN opgezet, wellicht dat dat verschil oplevert.

Het gaat hier dus om de verbinding via UTP

 

Kan het zijn dat doordat er nu 2 DHCP-servers in mijn netwerk zitten, de verbinding niet goed is?

 

Voordat ik mijn Connect Box in Bridge-modus laat zetten, wil ik graag even checken of dit de juiste richting is, of dat ik wellicht eerst (een) andere configuratie(s) kan testen/proberen.

( gevolg is dan ook dat ik een extra switch op de begane grond moet gaan plaatsen )

 

Gr,

Peter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 DHCP servers is altijd een lastige, in welke situatie dan ook.

 

Of het modem/router van Ziggo in bridge mode of de Deco's als access point.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Digitaldude
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vergeten te vermelden: de switch op de 1e verdieping is een 'domme' switch

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 DHCP servers is altijd een lastige, in welke situatie dan ook.

 

Of het modem/router van Ziggo in bridge mode of de Deco's als access point.

Digitaldude
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Dan ga ik eerst de Deco's als AP instellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic