1
Vraag
2
Reacties
Robert B1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ConectBox onderweg !! wat te doen ?

Hoi, de laatste tijd zeer stabiel internet en geen problemen. Cisco EPC3212 in Bridge Mode met een Orbi mesh router. na menig aanbieding voor een nieuwe modem/router afgeslagen te hebben nu ook de brief gekregen dat ze een nieuwe sturen en mijn oude na ontvangst na 2 weken niet meer zal werken.  En ik volg al enige tijd de perikelen rond de puma 6 chipset. En ik tik alle boxen aan hier. MMO Gaming, Voip en voor mijn werk VPN, TEAMS meetings en multiple streams.. Ook een seperate VPN router voor de misses voor TV en Films. 

Dus ben ik bang dat het een en ander niet positief zal veranderen.

Ook ben ik al heel lang klant bij UPC/Ziggo, en is mijn infra structuur denk ik ook niet up to date.

Mijn meterkast is in de berging en momenteel wat moeilijker bereikbaar daar ligt 300kg hout voor dat binnenkort naar buiten moet.

Ik wil de nieuwe Modem wel een kans geven maar wil ook wel voorbereid zijn.

vandaar mijn volgende vragen. (heb ook foto's van mijn situatie toegevoegd,)

De hoofaansluiting: daar heeft ziggo eens eerder een stuk verlengt omdat de kabel door verzakking eruit was getrokken deze gaat naar een versterker geplaatst door ziggo, en dan naar een aansluitpunt bij mijn bureau.

hier staat de Cisco en het basis station van de Orbi.

Vraag 1: gaat dit ook werken voor de Connectbox

Vraag 2: Cisco is in Bridge gezet door Ziggo, wordt de Connectbox ook in Bridge geleverd/gezet ?

als ik het IP van de modem benader krijg ik maar 1 pagina in beeld met de signaal waardes.

Vraag 3: zijn deze ok voor de Connectbox goed genoeg ?

Vraag 4: gezien mijn user case, heeft het zin om het met de Connect Box te "proberen" of kan ik gelijk beter om een Ubee1318ZG vragen. (ik heb momenteel geen tijd en behoefte aan veel technische problemen, en dit komt niet echt gelegen momenteel)

 

bij voorbaat mijn dank

 

Robert

 

24 Reacties 24
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Excuses @Robert B1

 

Door een fout van mijn kant stond de afspraak foutief ingepland.

Ik heb hem nu omgeboekt naar correcte afspraak op do 28-04-2022 12:00-18:00 uur

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen probleem ben de hele dag thuis

thanks

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

@Robert B1, hoi! Hoe is het gegaan met de afspraak met de monteur? 🙂 

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Carlien,

De Monteur heeft de Hoodaansluiting vervangen en ook de het aansluit punt in mijn kantoor, en wat metingen uitgevoerd, die waren goed, hij heeft wel zitten tobben om de modem online te krijgen, en dacht dat deze wel eens defect kon zijn. hij had er gelukkig nog 1 in de wagen en na deze aangemeld te hebben werkt het. dus tot zover goed, heb met normaal Internet geen probleem, heb nog geen tijd gehad om gaming met voip te testen, en met twee VPN verbindingen open en meerdere streams (twitch & YT) merk ik wel veel bufferen.. maar ook daar nog niet genoeg mee bezig geweest.. dus vooralsnog werkt het. en zal ik deze chat als oplossing markeren, en meld me weer als ik bij intensiever gebruik problemen krijg. In ieder geval bedankt voor alle hulp van leden en moderators !!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah duidelijk verhaal Robert! Als je het wat intensiever gebruiken gaat allemaal en je loopt toch weer tegen problemen aan, weet je ons te vinden! Voor nu wens ik je een fijne avond toe! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic