1
Vraag
2
Reacties
Robert B1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ConectBox onderweg !! wat te doen ?

Hoi, de laatste tijd zeer stabiel internet en geen problemen. Cisco EPC3212 in Bridge Mode met een Orbi mesh router. na menig aanbieding voor een nieuwe modem/router afgeslagen te hebben nu ook de brief gekregen dat ze een nieuwe sturen en mijn oude na ontvangst na 2 weken niet meer zal werken.  En ik volg al enige tijd de perikelen rond de puma 6 chipset. En ik tik alle boxen aan hier. MMO Gaming, Voip en voor mijn werk VPN, TEAMS meetings en multiple streams.. Ook een seperate VPN router voor de misses voor TV en Films. 

Dus ben ik bang dat het een en ander niet positief zal veranderen.

Ook ben ik al heel lang klant bij UPC/Ziggo, en is mijn infra structuur denk ik ook niet up to date.

Mijn meterkast is in de berging en momenteel wat moeilijker bereikbaar daar ligt 300kg hout voor dat binnenkort naar buiten moet.

Ik wil de nieuwe Modem wel een kans geven maar wil ook wel voorbereid zijn.

vandaar mijn volgende vragen. (heb ook foto's van mijn situatie toegevoegd,)

De hoofaansluiting: daar heeft ziggo eens eerder een stuk verlengt omdat de kabel door verzakking eruit was getrokken deze gaat naar een versterker geplaatst door ziggo, en dan naar een aansluitpunt bij mijn bureau.

hier staat de Cisco en het basis station van de Orbi.

Vraag 1: gaat dit ook werken voor de Connectbox

Vraag 2: Cisco is in Bridge gezet door Ziggo, wordt de Connectbox ook in Bridge geleverd/gezet ?

als ik het IP van de modem benader krijg ik maar 1 pagina in beeld met de signaal waardes.

Vraag 3: zijn deze ok voor de Connectbox goed genoeg ?

Vraag 4: gezien mijn user case, heeft het zin om het met de Connect Box te "proberen" of kan ik gelijk beter om een Ubee1318ZG vragen. (ik heb momenteel geen tijd en behoefte aan veel technische problemen, en dit komt niet echt gelegen momenteel)

 

bij voorbaat mijn dank

 

Robert

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Robert B1, van harte welkom op de Community! 

 

Een nieuwe Connectbox is voor je onderweg! Super dat je vast je aan het voorbereiden bent en gezien jouw situatie de nodige vragen hebt gesteld. Als ik het goed lees hebben @tobiastheebe en @Bert je al aardig op weg geholpen met het beantwoorden van je vragen. 

 

Als ik de foto's van je aansluitingen zo bekijk, denk ik dat het handig is om ook een monteur te laten komen. De hoofdaansluiting in je meterkast is een verouderd model en zal vervangen moeten worden. Nu is het alleen wel handig dat de monteur dan ook in de meterkast aan de slag kan. Als ik je berichtje lees, zijn er nu wat obstakels. 

Is het handig dat je hier een berichtje stuurt wanneer dit wel goed bereikbaar is, zodat ik dan een monteur voor je kan inplannen? 🙂

Bekijk in context

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

@Robert B1, hoi! Hoe is het gegaan met de afspraak met de monteur? 🙂 

Bekijk in context

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De installatie is aan een algehele upgrade toe. Het AOP (VQ601R) en de versterker (FDU-44) in de meterkast en de einddoos (GUT 14D) en splitter (MCP-03) in de woonkamer zijn verouderd. De MCP-03 is overbodig. Verder is de aansluitwijze modem op versterker niet meer hedendaags.

 

In principe dient het modem bij het AOP te worden aangesloten, maar ik vermoed dat dit in jouw geval geen optie is?

 

De EPC3212 kent geen router/bridge mode omdat het een modem zonder eRouter is. Ik verwacht dus dat de nieuwe modemrouter straks in router mode staat en je zelf bridge mode moet (laten) activeren.

 

De downstream en upstream zien er goed uit, de nieuwe modemrouter koppelt echter 24×6 i.p.v. 8×4 kanalen, later kunnen er dus nog signaalproblemen zichtbaar worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1 Dat gaat ook werken.

2 De Connect box wordt in bridge geleverd en heeft een update gehad om de meeste Puma6 problemen te tackelen.

3 Je signaal waardes zijn prima in orde.

4 Een zakelijk Ubee wordt in de meeste gevallen pas verzonden als er problemen zijn en alle andere oorzaken zijn uitgesloten, in heel veel gevallen zijn er geen problemen mee of zijn er andere oorzaken die problemen veroorzaken, zoals een modem achter een versterker en een wandcontactdoos.

Ziggo garandeert de internetverbinding als het modem binnen 1,5 - 3 meter van de eerste plaats staat waar Ziggo je woning binnenkomt.

Dat wil niet zeggen dat het op een andere manier niet kan werken, maar er is geen garantie, de kans is alleen groter op problemen.

Ook is de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt niet meer hedendaags en komt mogelijk in aanmerking voor vervanging.

 

Een Ziggo moderator kan dat allemaal voor je bekijken.

 

Haal wel deze splitter er tussen uit, die is sowieso verouderd en dient geen doel als er verder niets op aangesloten zit, een Connect box kan direct met een passende kabel in de wandcontactdoos, mogelijk wordt die meegeleverd, zo niet, dan kan een Ziggo moderator die gratis naar je verzenden.

 

Bert_0-1648905607438.png

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alvast bedankt Tobias en Bert, ik had al zo'n vermoeden,

ik ga kijken of ik de berging kan gaan leeghalen, en als het droog genoeg is ga ik ook kijken of ik een netwerk kabel via de kruipruimte naar mijn aansluitpunt kan krijgen. zodat ik de modem in de meterkast kan plaatsen, ter voorbereiding mocht het problemen gaan geven.. even afwachten tot volgende week.. alvast bedankt !

 

PS: ik denk dat CAT6 Outdoor Patchkabel U/UTP voldoende is toch ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Robert B1 Dit is een prima netwerkkabel: CAT 6 Outdoor-patch cable, U/UTP, blackcopper material, PE-outer - Goobay CAT 6 Outdoor-patch cable,...

 

Ik zag dat @tobiastheebe  de juiste informatie heeft gegeven over bridge en we tegelijk aan het typen waren.

 

"De EPC3212 kent geen router/bridge mode omdat het een modem zonder eRouter is. Ik verwacht dus dat de nieuwe modemrouter straks in router mode staat en je zelf bridge mode moet (laten) activeren."

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wacht geduldig op een Ziggo Moderator, en zie ook dat ik een type fout heb gemaakt ConectBox ipv ConnectBox. maar kan dit niet veranderen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Robert B1, van harte welkom op de Community! 

 

Een nieuwe Connectbox is voor je onderweg! Super dat je vast je aan het voorbereiden bent en gezien jouw situatie de nodige vragen hebt gesteld. Als ik het goed lees hebben @tobiastheebe en @Bert je al aardig op weg geholpen met het beantwoorden van je vragen. 

 

Als ik de foto's van je aansluitingen zo bekijk, denk ik dat het handig is om ook een monteur te laten komen. De hoofdaansluiting in je meterkast is een verouderd model en zal vervangen moeten worden. Nu is het alleen wel handig dat de monteur dan ook in de meterkast aan de slag kan. Als ik je berichtje lees, zijn er nu wat obstakels. 

Is het handig dat je hier een berichtje stuurt wanneer dit wel goed bereikbaar is, zodat ik dan een monteur voor je kan inplannen? 🙂

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Marije, bedankt voor je reactie.  ja ook voor de netwerk kabel moet ik het een en ander verplaatsen, en dat ga ik dit weekend doen dus een afspraak voor volgende week is geen probleem, als hij dan ook de aansluiting bij mijn bureau kan nakijken, ondanks dat ik preventief een netwerk kabel plaats, is mijn voorkeur voor de modem bij mijn bureau, deze staat namelijk op een UPS, dit voor mijn alarm. Maar indien dit te veel signaal problemen veroorzaakt kan hij naar de meter kast. In ieder geval alvast bedankt

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes @Robert B1 we kunnen een monteur voor je inplannen. 

Stuur jij een aantal dagdelen volgende week waarop dit goed uitkomt? Dan check ik de agenda van de monteur 🙂 

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Madelonik ben deze en volgende week gewoon thuis en dus elk tijdstip is geen probleem voor mij. Ik heb de Modem nog niet ontvangen, maar volgens de brief zal deze voor 20 april bezorgt worden,

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dank voor je reactie hier @Robert B1! Laten we de zending van het modem nog eventjes afwachten. Zodra je een Track & Trace code hebt met de leverdatum en -tijd vanuit PostNL horen we dat graag van je en plannen we een installatieafspraak voor je in.

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Erik Sgoede morgen, Post NL komt vandaag voor 15:00 een zending van Ziggo afleveren

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Robert B1

 

Ik weet niet of je inmiddels al contact hebt gehad en het modem in ontvangst hebt genomen, want mijn reactie is nogal laat.

Maar je kan zelf een afspraak voor installatie inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken 🙂

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla  @Erik S   Ja ik heb afgelopen vrijdag het modem binnen gekregen, Ik wil wel kijken op ziggo.nl, maar er is nog maar ruim een week voordat Ziggo de oude uitschakeld !! ik laat wel horen of het gelukt is

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is niet mogelijk om een monteursafspraak te maken. Bel 0900 18 84 (gebruikelijke belkosten) of gratis 1200 met een vaste Ziggo-lijn. Je bereikt ons 7 dagen per week van 08.00 tot 20.00 uur. lol

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Op het moment dat jij de installatie gaat voltooien, gaat het oude modem automatisch offline en over op het nieuwe modem.

Persoonlijk zou ik niet tot het laatste moment wachten totdat wij het oude modem afsluiten.

Je kan de installatie zelf nu al voltooien 🙂 

@Robert B1

 

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla @Erik S @Madelon @Marije Ok ik heb het geprobeert, en mijn bloeddruk is naar ongekende hoogte gestegen, wat een incompetentie als je iemand daar aan de lijn krijgt. Ze kunnen niet kostenloos een Instalatie monteur inplannen "wan't ik heb al een modem"  !! aangegeven dat het het ZIGGo/UPC entre punt is in de meterkast maar het systeem kan het niet. Dus alleen een betaalde monteur kan !! ik heb niet om een nieuwe modem gevraagt sterker nog ik wil hem niet eens maar krijg hem toch ongevraagd opgestuurd. om problemen te voorkomen ben ik gelijk in actie gekomen, en nu zijn we ruim een week verwijderd dat mijn Internet zonder pardon wordt uitgeschakeld... Ik hoop dat jullie het een en ander kunnen regelen hier, want zoals ik in mijn eerste bericht aangeef (Dus ben ik bang dat het een en ander niet positief zal veranderen.)

bij voorbaat mijn dank

Robert

PS: het gaat me niet om die paar tientjes voor een monteur, want ik zal toch ook een extra UPS moeten aanschaffen als de modem uiteindelijk alleen in de meterkast goed werkt, maar het is het princiepe wat hier niet klopt.

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jamyla, ja klopt maar zoals je collega's aangeven is mijn binnenkomende infra structuur verouderd en dient vervangen te worden en is er in de huidige situatie dat het voor mij niet goed gaat werken !!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik heb bij deze een afspraak voor je ingepland @Robert B1

Donderdag 21 april tussen 08.00-13.00 uur. Zorg jij dat je thuis bent?
Mocht het niet uitkomen, kun je vanavond via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen.

Robert B1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Top, ik zal er zijn.  Internet is crusiaal voor mijn werk !

bedankt en ik hou jullie op de hoogte

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic