Hi!
Ik heb een laptop met netwerk kaart: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260. Ik heb altijd enorm veel moeite met het verbinden met netwerken. Vaak vind mijn laptop amper netwerken en moet ik ook vaak probleem oplossen gebruiken. Nu heb ik nog een laptop met dezelfde netwerk kaart en die vind met gemak 10 netwerken terwijl de laptop met het probleem er met moeite 2 vindt. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robbo en @Sparco1955 bedankt voor jullie hulp! Het bleek te liggen aan de driver. De nieuwste versie van de driver zorgde voor het probleem dus na het verwijderen van de updates doet ie het weer!
Thanks!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@jesse120502 Even de 1e simpele gedachten. Is de netwerkkaart op to date. Zijn de instellingen van de netwerkkaart idem als de laptop die het wel goed doet? Ga eens naar het menu problemen oplossen ( even van uitgaande dat je win 10 gebruikt. Voer daar een netwerk/internet problemen analyse uit.
Om alles even uit te sluiten reset het modem eens. En zet de netwerkkaart even uit en weer aan.
robbo wrote:
@jesse120502 Even de 1e simpele gedachten. Is de netwerkkaart op to date. Zijn de instellingen van de netwerkkaart idem als de laptop die het wel goed doet? Ga eens naar het menu problemen oplossen ( even van uitgaande dat je win 10 gebruikt. Voer daar een netwerk/internet problemen analyse uit.
Om alles even uit te sluiten reset het modem eens. En zet de netwerkkaart even uit en weer aan.
Hi Robbo, De drivers zijn uptodate. De modem heb ik al gereset en netwerkkaart ook aan en uit gezet. Probleem oplossen moet ik vaak gebruiken om verbindingen te maken met een netwerk. Wifi werkt perfect op al mijn andere apperaten maar deze laptop vind met moeite maar 2 netwerken terwijl andere computers er soms 10 vinden.
@jesse120502 En nogmaals de instellingen van netwerkkaart idem als de laptop die het wel doet? Bv on de geanvaceerde instellingen in het menu eigenschappen inz de netwerkkaart?
Yes de instellingen staan precies hetzelfde
Die adapter zorgt wel vaker voor problemen, bij de buurman exact hetzelfde verhaal.
Kijk maar eens op:
https://www.reddit.com/r/intel/comments/anat2r/intel_wireless_ac_7260_windows_10_disconnecting/
Deze oplossing werkte tijdelijk bij de buurman dus uiteindelijk een wifi usb adapter geplaatst en laptop verbindt weer probleemloos.
Succes.
@robbo en @Sparco1955 bedankt voor jullie hulp! Het bleek te liggen aan de driver. De nieuwste versie van de driver zorgde voor het probleem dus na het verwijderen van de updates doet ie het weer!
Thanks!
Ok Top!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.