Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jan F. wrote:
Als u de Connectbox in de bridge mode heeft staan heeft u uw Asus router aangesloten op ethernetpoort 1. De andere poorten zijn in de bridge mode niet meer actief. U kunt wel de Connectbox in routermode (laten) zetten en uw Asus dan als accesspoint configureren, dan kunt u de andere poorten op de Connectbox wel gebruiken.
N.N. wrote:
Hallo Sjaqie,
Of dit nu wel of niet kan is even niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is, als het wel kan, is dat er dan op de overige LAN-poorten, net als op LAN-poort 1
een puur internetsignaal doorgegeven wordt en alles wat je er op aansluit wordt niet beschermd door een firewall of anderszins.
Je zult dus tussen de modem en je apparatuur een hardware firewall moeten plaatsen en/of een zeer goede software firewall in je aangesloten apparatuur.
Ronihd wrote:
…switch er op en je kan wel 8 gebruikers op je router aansluiten dmv 1 utp kabel.
...
Sjaqie wrote:
Misschien het proberen waard maar als ik op mijn CB in bridge modus op één van de andere poorten (2,3,4) mijn Laptop aansluit (WIFI uit !) kan ik gewoon op het internet komen en krijg ook een nieuw (ander IP adres).
Dit is vorig jaar gebeurd na een storing en opnieuw in Bridge zetten, volgens helpsdesk was dit mogelijk maar daar zijn de meningen over verdeeld. In de handleiding en op de site staat ook dat port 1 uitsluitend bruikbaar is en de rest niet meer.
Sjaqie wrote:
Krijg bij aansluiten van mijn laptop op een andere poort met mijn eigen modem nog aangesloten met een werkende internet verbinding op mijn PC, op de Laptop een nieuw IP adres en kan hiermee gewoon alles op het internet geen beperkingen ook zelfde snelheid. Met afgekoppeld modem heb ik geen ip adres opgevraagd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.