Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Be rt wrote:
Als je op beide IP adressen tegelijk een downloadtest doet, heb je dan ook de dubbele snelheid van je abonnement?
Zo ja, dan sssssssssssttt en ervan genieten.:relaxed:
Sjaqie wrote:Ik lees met grote interesse mee, want dit is erg vreemd!
Krijg bij aansluiten van mijn laptop op een andere poort met mijn eigen modem nog aangesloten met een werkende internet verbinding op mijn PC, op de Laptop een nieuw IP adres en kan hiermee gewoon alles op het internet geen beperkingen ook zelfde snelheid. Met afgekoppeld modem heb ik geen ip adres opgevraagd.
Mark Ziggo wrote:
Ik heb hier op kantoor (voormalig Ziggo gebied) onze Arris Connectbox in bridge gezet om dit ook te testen:
- LaptopA op LAN1: internet, IP 92.x.x.x
- LaptopA uit LAN1, in LAN2-4: internet, IP 92.x.x.x (zelfde)
- LaptopB op LAN1-4: geen internet, IP 169.x.x.x
Modem gereset
- LaptopA op LAN1: internet, IP 92.x.x.x (zelfde)
- LaptopB op LAN2-4: geen internet, IP 169.x.x.x
Modem gereset
- LaptopB op LAN1: internet, IP 92.x.x.x (zelfde)
- LaptopA op LAN2-4: geen internet, IP 169.x.x.x
DennyW wrote:Correct, het is een ip wat Windows zelf verzint omdat hij geen adres krijgt. In mijn testopstelling werkt de bridge mode dus zoals bedoeld, waarbij alléén het eerst aangesloten apparaat internettoegang krijgt en de rest wordt genegeerd.
169.x.x.x Is m.i. geen bruikbaar IP-adres. Het 169.x.x.x wordt toch door het OS van de computer gegenereerd? Het is een fictief IP-adres dat aangeeft dat er geen geldig adres via DHCP verkregen is.
Mark Ziggo wrote:
Sjaqie, kun je mij een privébericht sturen met je adres en de specifieke ip-adressen?
Sjaqie wrote:My bad... Werkt nu wel! (zelfde linkje)
Mark, link privebericht werkt niet, s.v.p. nieuwe
Mark Ziggo wrote:Sjaqie wrote:My bad... Werkt nu wel! (zelfde linkje)
Mark, link privebericht werkt niet, s.v.p. nieuwe
Be rt wrote:Dit, circa 5sec. Nu ook gespecificeerd in mijn originele reactie.
"....." seconden van de stroom af en zo ja, hoeveel seconden?
Be rt wrote:Dank je duidelijk, staat los van het in Bridge staan.
Klanten bellen hier regelmatig over, omdat niet duidelijk is dat ze hun modem moeten resetten (5sec stroom er af). alle instellingen blijven intakt op deze manier. Sjaqie
Ronihd wrote:
Op zich in orde maar......... het uitzendvermogen is volgens Europese regels beperkt , gaat nergens over is mijn mening wat de vermogens zijn zo enorm laag dat wij met ze'n allen er bereik problemen door hebben.
Factoren , special glas , beton met betonijzer zelfs een houten deur kan al vervelend zijn.
Kwam dit toevallig tegen.
Er is een reden dat het vermogen zo laag is. Hoe hoger het vermogen hoe beter het bereik, dat klopt maar dat betekent ook dat als je buren met meer vermogen zenden je elkaar ook meer stoort.
Daar zit dus een trade-off in.
Vergelijk het maar met een druk feest. Daar kun je moeilijker elkaar verstaan omdat je boven het geroezemoes uit moet komen. Minder geroezemoes is hier lager vermogen.
En hoger vermogen is ook minder gunstig voor mobiele apparaten als telefoons want dit betekent een grotere aanslag op de batterij.
(en dan heb ik het nog niet over de extra storing door een hoger vermogen op andere frekwenties (b.v. vanwege hogere harmonischen)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.