Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
LS ..Ik heb van Ziggo een Compal modem toegestuurd gekregen ter vervanging van mijn oude Cisco Modem.
Aangesloten en de Compal draait nu twee dagen..maar...
Probleem is enorme drop in downstream en wat ik zie zijn heel veel fouten in netwerk history .
Speedtest is hoogste in multiple tests 16mbps ?? (tegen een upstream vanb 30 mbps ).
abo is 300/30 .... van toegangspunt gaat er kabel direct naar ingang splitter en van de splitter weer direct op de Compal..andere zijde naar TV .
Zie hieronder de gegevens speedtest en modemuitlezing:
Opgelost! Ga naar oplossing.
Monteur is net geweest en heeft het accespoint vervangen, nieuw type splitter geplaatst , attenuatortje ertussen et voila 300/30 mps nu volledig volgens specs .. Henkie happy 🙂 Thanks iedereen
Er zit heel erg veel ruis op je modem, je SNR = signaal ruis verhouding, is in een aantal frequenties veel te laag.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dag Bert ..zal poging wagen , toegangspunt is nogal klutto bereikbaar en uit de tijd van A2000 , bekende groene coax met het kastje met radio-TV uit .. (En ja tv-uit is gebruikt) .. dat loopt direct naar de splitter op de foto.. vanaf splitter gaat het direct de Compal in .. aan de tv zijde splitter zit een Spaun versterkertje omdat tv signaal altijd al te laag is geweest maar dit zit niet tussen modem en accespunt en is volledig gescheiden vanj de internet kant .. splitter zit een 40cm hoger als accespunt en modem weer cm of 40 hoger dan de splitter . Ter info:>> het oude Cisco modem haalde gewoon de max snelheden van 300 down en 30 up ..onderstaand fotos accespunt en splitter en Compal modem (hoop duidelijk genoeg ) :
Als je uit de tijd van A2000 is, dan kan het direct naar het museum, want een AOP = Abonnee Overname Punt, uit de vorige eeuw zijn er niet veel meer te vinden.🙂
Zonder dollen, toen was er geen 4G 5G Digitenne en allerlei andere zenders die op dezelfde frequentie zitten en die dozen waren niet afgeschermd voor die frequenties.
Het nieuwe modem gebruikt veel meer frequenties om hogere en stabielere snelheden te kunnen bereiken.
Een Ziggo monteur kan dit gratis vervangen voor je met hedendaagse kabels en een splitter voor de verdere verdeling.
Een Ziggo moderator kan de afspraak maken voor je.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Eigenlijk best wel absurd dat ze al die jaren doodleuk nieuwe modems opsturen wetende dat het hele aansluitpunt nooit is vervangen sinds het begin KTA . .. anyway .. zou een monteur met vreugde tegemoet zien .. 🙂
Ziggo weet niet wat er aan aansluitingen zijn bij de abonnees en zeker niet van vorige eigenaren van het coax netwerk.
Dag @Henkie! Goed dat je hier een topic bent gestart vanwege de problemen die je ervaart met je nieuwe modem. Als je AOP al zoveel jaren mee gaat lijkt het mij inderdaad verstandig om die te laten vervangen door een monteur. Ik heb daarom een afspraak voor je ingepland voor komende vrijdag 15 april tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit 🙂 Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account. Ik stuur je daarnaast alvast een vervangende modemkabel en splitter toe per post.
Aan jou het vriendelijke verzoek het AOP ruim toegankelijk te maken voordat de monteur langs komt. Dan kan hij direct aan het werk en er goed bij. Dankjewel voor je medewerking!
Dank Eric voor maken van de afspraak..vrijdag de 15e is prima , zie de monteur gaarne tegemoed 🙂
Hoi Eric .. je pakketje net ontvangen.
Geen splitter, alleen een kabeltje ontvangen en das de verkeerde met geen F-connector aan de modemkant maar een push on connector.. Opdracht is niet goed doorgekomen richting de verzendafdeling . Uit de bevestigingspost van de monteurs afspraak maak ik op dat Ziggo 50 euro gaat rekenen aan kosten?????? Wil als alles dadelijk is gecheckt etc het modem gaan ophangen,maar denk dat dit een herverpakt recycle modem is waar de ophangbeugel en bekabeling van ontbreken, enige dat erbij zat was een stroom adapter . (bekabeling is van mijn vorige Cisco modem) Kun je ze gelijk de bijbehorende ophangbeugel ook mee laten sturen met een resend? Mvg Henk
@Henkie "en das de verkeerde met geen F-connector aan de modemkant maar een push on connector."
Als dat een stekker is met een groene rand en een rode rand, dan is de rode rand je F-connector.
Ziggo gebruikt geen schroef F-connectors meer, alleen push on connectors.
"Uit de bevestigingspost van de monteurs afspraak maak ik op dat Ziggo 50 euro gaat rekenen aan kosten??????"
Lees ook de volgende regel in de mail achter de kosten:
"Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening."
Bert ..de compal heeft toch echt fysiek een F connector achterop .. vreemd dat ziggo dan kiest voor een kwetsbaar opschuif systeem..maar je hebt gelijk.. het past wel met wat doordrukken. Mechanisch contact is blijkbaar wel al beter als de F connector kabel.. , haal met speedtest nu 68mbps down.. ..
"vreemd dat ziggo dan kiest voor een kwetsbaar opschuif systeem"
Dit is geen kwetsbaar opschuif systeem, het lijkt in de praktijk een zelfs robuster systeem met een langere/iets dikker /betere kern verbinding en klemverbinding aan de buitenkant.
Sinds de invoering op dit forum nog geen enkel probleem met dit opschuif systeem gelezen, die ik wel lees met de kleine F-connectoren op de dunne kabeltjes, die los en weer goed vastgemaakt moeten worden om weer een goed contact te hebben na een bepaalde periode.
Verbaasde me wel ..dat een compleet ander type connector gebruikt word op een F systeem..(niet dat F nou zon goed systeem is ). Test bewijst in ieder geval dat het electrisch contact tussen connector en entry wel beter is .
Thanks Eric 🙂
@Henkie schreef:Verbaasde me wel ..dat een compleet ander type connector gebruikt word op een F systeem..(niet dat F nou zon goed systeem is ). Test bewijst in ieder geval dat het electrisch contact tussen connector en entry wel beter is .
Het is een quick connect F-connector. Hiermee voorkomt je het probleem dat men de wartel van de normale F-connector wartel scheef opdraait of de wartel (m.b.v. gereedschap) zo sterk aandraait dat het cassisdeel beschadigd raakt of los gewrikt wordt van de printplaat.
In de HAM wereld zijn 'quick connect' connectoren normaliter allesbehalve een goed idee ..wat mijn reactie verklaard. Nou liggen de frequencies daar lager ..maar het RF vermogen stukken hoger 😛
@Henkie schreef:In de HAM wereld zijn 'quick connect' connectoren normaliter allesbehalve een goed idee ..wat mijn reactie verklaard. Nou liggen de frequencies daar lager ..maar het RF vermogen stukken hoger 😛
Dear OM,
Niemand zal je beletten een betere connector dat kabeltje te monteren of een geheel nieuw kabeltje te maken.😀
73,
DennyW
Well....daar ik nu 1 kabeltje heb rechtstreeks naar modem vanaf accespoint zal dat wel moeten anders niente splitter ertussen (straks) en geen tv ..grinnik ...
Monteur is net geweest en heeft het accespoint vervangen, nieuw type splitter geplaatst , attenuatortje ertussen et voila 300/30 mps nu volledig volgens specs .. Henkie happy 🙂 Thanks iedereen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...