1
Vraag
2
Reacties
Henkie

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Compal gekregen en gelijk problemen

LS ..Ik heb van Ziggo een Compal modem toegestuurd gekregen ter vervanging van mijn oude Cisco Modem.

Aangesloten en de Compal draait nu twee dagen..maar...

Probleem is  enorme drop in  downstream en  wat ik zie zijn heel veel fouten in netwerk history .

Speedtest is hoogste  in multiple tests 16mbps ?? (tegen een upstream vanb 30 mbps ).

abo is 300/30  ....   van toegangspunt gaat er  kabel direct naar ingang splitter en van de splitter weer direct op de  Compal..andere zijde naar TV .

 

 

Zie hieronder de  gegevens speedtest en modemuitlezing:

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Monteur is net  geweest en heeft  het accespoint vervangen, nieuw type splitter geplaatst ,  attenuatortje ertussen et voila 300/30 mps nu volledig volgens specs ..  Henkie happy 🙂  Thanks iedereen

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zit heel erg veel ruis op je modem, je SNR = signaal ruis verhouding, is in een aantal frequenties veel te laag.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dag Bert ..zal poging wagen , toegangspunt is nogal klutto bereikbaar en uit de tijd van A2000 , bekende groene coax  met het kastje met radio-TV uit .. (En ja  tv-uit is gebruikt)   .. dat loopt direct naar de splitter  op de foto.. vanaf splitter gaat het direct de  Compal in ..   aan de tv zijde splitter zit een Spaun versterkertje omdat tv signaal altijd al te laag is geweest   maar dit zit niet tussen modem  en accespunt en is volledig gescheiden vanj de internet  kant  ..  splitter zit een 40cm hoger als accespunt en modem weer cm  of 40 hoger dan de splitter . Ter info:>>   het oude Cisco modem haalde gewoon de max  snelheden van 300  down  en 30 up ..onderstaand fotos accespunt en  splitter en Compal modem   (hoop duidelijk genoeg )  :

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je uit de tijd van A2000 is, dan kan het direct naar het museum, want een AOP = Abonnee Overname Punt, uit de vorige eeuw zijn er niet veel meer te vinden.🙂

 

Zonder dollen, toen was er geen 4G 5G Digitenne en allerlei andere zenders die op dezelfde frequentie zitten en die dozen waren niet afgeschermd voor die frequenties.

Het nieuwe modem gebruikt veel meer frequenties om hogere en stabielere snelheden te kunnen bereiken.

 

Een Ziggo monteur kan dit gratis vervangen voor je met hedendaagse kabels en een splitter voor de verdere verdeling.

 

Een Ziggo moderator kan de afspraak maken voor je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Eigenlijk best wel absurd dat ze al die jaren doodleuk nieuwe modems opsturen  wetende dat het hele  aansluitpunt nooit is vervangen sinds het begin KTA .   .. anyway .. zou een monteur met vreugde tegemoet  zien .. 🙂

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo weet niet wat er aan aansluitingen zijn bij de abonnees en zeker niet van vorige eigenaren van het coax netwerk.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Henkie! Goed dat je hier een topic bent gestart vanwege de problemen die je ervaart met je nieuwe modem. Als je AOP al zoveel jaren mee gaat lijkt het mij inderdaad verstandig om die te laten vervangen door een monteur. Ik heb daarom een afspraak voor je ingepland voor komende vrijdag 15 april tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit 🙂 Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account. Ik stuur je daarnaast alvast een vervangende modemkabel en splitter toe per post. 

Aan jou het vriendelijke verzoek het AOP ruim toegankelijk te maken voordat de monteur langs komt. Dan kan hij direct aan het werk en er goed bij. Dankjewel voor je medewerking!

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank Eric voor maken van de afspraak..vrijdag de 15e is prima , zie de monteur gaarne tegemoed 🙂

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Eric ..  je pakketje net ontvangen.

Geen splitter, alleen een  kabeltje ontvangen  en das de verkeerde met geen F-connector aan de modemkant  maar een  push on  connector.. Opdracht is niet goed doorgekomen  richting  de verzendafdeling . Uit de bevestigingspost van de  monteurs afspraak maak ik op dat Ziggo 50 euro gaat  rekenen  aan kosten?????? Wil als alles  dadelijk is gecheckt etc het modem gaan ophangen,maar denk dat  dit een herverpakt recycle modem is waar de ophangbeugel  en bekabeling van ontbreken, enige dat erbij zat was een stroom adapter . (bekabeling is van mijn vorige Cisco modem)   Kun je ze gelijk de bijbehorende ophangbeugel  ook mee laten sturen met een resend?  Mvg Henk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Henkie "en das de verkeerde met geen F-connector aan de modemkant  maar een  push on  connector."

Als dat een stekker is met een groene rand en een rode rand, dan is de rode rand je F-connector.

Ziggo gebruikt geen schroef F-connectors meer, alleen push on connectors.

 

"Uit de bevestigingspost van de  monteurs afspraak maak ik op dat Ziggo 50 euro gaat  rekenen  aan kosten??????"

 

Lees ook de volgende regel in de mail achter de kosten:

"Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening."

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bert ..de compal heeft toch echt fysiek een F connector achterop ..  vreemd dat ziggo dan kiest voor  een kwetsbaar opschuif systeem..maar je hebt gelijk.. het past wel met wat doordrukken.  Mechanisch contact is blijkbaar wel al beter als de F connector kabel.. , haal met speedtest nu 68mbps down.. ..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"vreemd dat ziggo dan kiest voor  een kwetsbaar opschuif systeem"

 

Dit is geen kwetsbaar opschuif systeem, het lijkt in de praktijk een zelfs robuster systeem met een langere/iets dikker /betere kern verbinding en klemverbinding aan de buitenkant.

Sinds de invoering op dit forum nog geen enkel probleem met dit opschuif systeem gelezen, die ik wel lees met de kleine F-connectoren op de dunne kabeltjes, die los en weer goed vastgemaakt moeten worden om weer een goed contact te hebben na een bepaalde periode.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Henkie, @Bert geeft al veel goede informatie (waarvoor dank). De kabel kun je gewoon gebruiken en de splitter komt nog. Ik stuur je ook nog een ophangbeugel na en deze ontvang je zo snel als mogelijk. 

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Verbaasde me wel ..dat een compleet ander type connector gebruikt word op een F systeem..(niet dat F nou zon goed systeem is ).  Test bewijst in ieder geval dat het electrisch contact tussen  connector en entry wel beter is .

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Thanks Eric 🙂

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Henkie  schreef:

Verbaasde me wel ..dat een compleet ander type connector gebruikt word op een F systeem..(niet dat F nou zon goed systeem is ).  Test bewijst in ieder geval dat het electrisch contact tussen  connector en entry wel beter is .


@Henkie 

Het is een quick connect F-connector. Hiermee voorkomt je het probleem dat men de wartel van de normale F-connector wartel scheef opdraait of de wartel (m.b.v. gereedschap) zo sterk aandraait dat het cassisdeel beschadigd raakt of los gewrikt wordt van de printplaat.

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

In de HAM wereld  zijn  'quick connect'  connectoren normaliter allesbehalve een goed idee ..wat mijn reactie verklaard. Nou liggen de frequencies daar lager ..maar het RF vermogen stukken hoger 😛

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Henkie  schreef:

In de HAM wereld  zijn  'quick connect'  connectoren normaliter allesbehalve een goed idee ..wat mijn reactie verklaard. Nou liggen de frequencies daar lager ..maar het RF vermogen stukken hoger 😛


Dear OM,

Niemand zal je beletten een betere connector dat kabeltje te monteren of een geheel nieuw kabeltje te maken.😀

 73,
DennyW

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Well....daar ik nu 1 kabeltje heb rechtstreeks naar modem vanaf accespoint   zal dat wel moeten   anders niente splitter ertussen (straks) en geen tv ..grinnik ...

Henkie
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Monteur is net  geweest en heeft  het accespoint vervangen, nieuw type splitter geplaatst ,  attenuatortje ertussen et voila 300/30 mps nu volledig volgens specs ..  Henkie happy 🙂  Thanks iedereen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic