Vandaag rond 12:45 ging de Compal Connect Box van familie van ons offline. Ik kreeg hiervan notificaties vanuit mijn monitoring (Nagios). Zij zitten in fUPC-gebied, modem staat achter een Cisco CMTS.
Na een half uur was het modem nog niet uit zichzelf online gekomen en heb ik familie telefonisch ingelicht. Zij hebben op mijn aanvraag een power cycle gedaan van het modem, waarna deze probleemloos online kwam.
Omdat ik benieuwd was of iets bijzonders te zien was in de log (immers: tijdens de kerst heb ik het modem nog uitgelezen op locatie als periodieke controle, niets vreemds te zien), heb ik deze via TeamViewer nog even nagekeken. Ik kwam hierbij een (voor mij) erg vreemde error tegen rond bovenstaande tijdstip. Exacte error heb ik helaas niet opgeslagen, maar deze was ongeveer als volgt (bron😞
DCC rejected service flow not found
Het lijkt er dus op dat het modem een onjuiste service flow heeft geprobeerd op te vragen bij de CMTS of de CMTS om een andere reden de aanvraag heeft geweigerd.
Meldingen daarna waren power cycle en registration complete, dus de gebruikelijke meldingen bij verbindingsopbouw.
Heeft iemand deze error eerder gezien?