Compal Connect Box gaat offline, service flow error - DEEL 2

Dit is een vervolg van een vorig topic dat door mij gestart is.

 

Vandaag om 12:15 is het modem van familie van ons opnieuw offline gegaan met dezelfde foutmelding en heeft opnieuw niet zichzelf opnieuw opgestart om de verbinding te herstellen. Deze keer heb ik de exacte foutmelding uit de log kunnen halen:

 

20210219-01 - Copy.PNG

 

Het lijkt fout te gaan op de Cisco CMTS.

 

Installatie en signaal zijn in vorige topic reeds uitgebreid besproken en ik heb enkele zaken verbeterd (twee splitters gecombineerd naar een splitter, nieuwe kabels, eindweerstand geplaatst op open aansluiting). Net ook nog een uitgebreide blik geworpen op het signaal.

 

Zou een moderator naar dit probleem kunnen kijken? Vooral voor familie is dit zeer vervelend.

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes
16 Reacties 16

@Be rt @Jan F. Zou een van jullie een moderator willen vragen om mee te kijken?

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

Zorg dat de postcode en huisnummer van je familie tussen haakjes achter je eigen staan.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Dat is inderdaad wel zo handig, zojuist gedaan.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

Goedemorgen @tobiastheebe,

Vervelend dat het modem regelmatig de verbinding met het netwerk lijkt kwijt te raken. Ik wil dit graag verder voor je onderzoeken. 
In jouw profiel zie ik de gegevens staan van 2 adressen. Kun je mij via een privébericht laten weten om welk adres het precies gaat? 
Dan kan ik hier een blik op werpen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

@Paul Z Op verzoek van Bert heb ik de postcode en huisnummer die betrekking hebben op dit topic, tussen haakjes gezet in mijn profiel.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe Dankjewel voor de extra informatie. Ik heb even een blik geworpen op het signaal van de aansluiting die je tussen haakjes in je profielgegevens hebt gezet. 
Het valt mij op dat de upstream SNR op meerdere momenten verstoord is en beneden de drempelwaardes zit. Als gevolg daarvan kun je problemen constateren op de internetverbinding. 
Zo te lezen heb je al mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uitgesloten. Het lijkt mij daarom verstandig dat hier een netwerkmonteur komt kijken. 

De netwerkmonteur komt op donderdag 25 februari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur langs. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

 

Groeten,

Paul 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Wat vreemd dat de upstream MER niet in orde is. Geldt dit alleen voor hun modem of zie je dit ook terug op modems van andere klanten? In het verleden (ca. een jaar geleden) heb ik wel T4 timeouts gezien op het modem maar dit lijkt daarna niet meer te zijn voorgekomen. Ik zal in overleg met familie kijken wanneer het voor hen uitkomt om een netwerkmonteur te laten komen, zij vinden het fijn als ik daarbij ben.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe Dit probleem zie ik terug op meerdere modems op dit netwerksegment. Vandaar ook mijn keuze voor een netwerkmonteur om de oorzaak van dit probleem te achterhalen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Goed om te weten, dan is het natuurlijk belangrijk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb zojuist even telefonisch contact opgenomen met familie, voor hen komt een monteursbezoek deze week niet goed uit wegens diverse afspraken. In overleg met hen heb ik het bezoek verplaatst naar zaterdag 6 maart, 8:00-13:00.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe Super dat je al even contact  hebt gehad met jouw familie en de afspraak verplaatst hebt naar een datum waarop het beter schikt (6 maart 2021 tussen 12 en 18 uur).
We wachten jouw bevindingen dan wel even af. 

Groeten,

Paul 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Correctie, ik heb 8:00-13:00 gekozen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de voortgang.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe Top! We wachten de terugkoppeling dan even af. 
Nog een mooie dag gewenst! 😉 

Groeten,

Paul

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

De afspraak staat nu op geannuleerd op de oorspronkelijke datum, wordt dit nog aangepast?

 

20210223-01.PNG

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe Ik heb dit even nagekeken en de afspraak staat gepland op 6 maart 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Er gaat momenteel iets mis met het versturen van berichten n.a.v. gewijzigde monteursafspraken.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Oké, in elk geval goed om te weten dat de wijziging wel doorgevoerd is.

tobiastheebe
Expert topicstarter
Expert
  • 1154Reacties
  • 70Oplossingen
  • 356Likes

@tobiastheebe De wijziging is inderdaad gewoon doorgekomen. 😉 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5157Reacties
  • 404Oplossingen
  • 969Likes

Uitgelicht topic