tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Compal Connect Box gaat offline, service flow error - DEEL 2

Dit is een vervolg van een vorig topic dat door mij gestart is.

 

Vandaag om 12:15 is het modem van familie van ons opnieuw offline gegaan met dezelfde foutmelding en heeft opnieuw niet zichzelf opnieuw opgestart om de verbinding te herstellen. Deze keer heb ik de exacte foutmelding uit de log kunnen halen:

 

20210219-01 - Copy.PNG

 

Het lijkt fout te gaan op de Cisco CMTS.

 

Installatie en signaal zijn in vorige topic reeds uitgebreid besproken en ik heb enkele zaken verbeterd (twee splitters gecombineerd naar een splitter, nieuwe kabels, eindweerstand geplaatst op open aansluiting). Net ook nog een uitgebreide blik geworpen op het signaal.

 

Zou een moderator naar dit probleem kunnen kijken? Vooral voor familie is dit zeer vervelend.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @tobiastheebe,

 

Ik heb inmiddels meer informatie over het ticket dat is doorgezet. Volgens metingen was er een andere klant die storing in het netwerk veroorzaakte. Daar is direct op maandag contact mee gezocht en dinsdag een monteur geweest om dit op te lossen. Het ticket is dan inmiddels ook opgelost en de afwijkende waardes waren niet meer meetbaar. 

 

Ook zeker dus dat er geen vervolgafspraak nodig is en nog sterker: De problemen zouden nu opgelost moeten zijn 🙂

Bekijk in context

41 Reacties 41
tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Bert @Jan F. Zou een van jullie een moderator willen vragen om mee te kijken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zorg dat de postcode en huisnummer van je familie tussen haakjes achter je eigen staan.

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is inderdaad wel zo handig, zojuist gedaan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @tobiastheebe,

Vervelend dat het modem regelmatig de verbinding met het netwerk lijkt kwijt te raken. Ik wil dit graag verder voor je onderzoeken. 
In jouw profiel zie ik de gegevens staan van 2 adressen. Kun je mij via een privébericht laten weten om welk adres het precies gaat? 
Dan kan ik hier een blik op werpen. 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Paul Op verzoek van Bert heb ik de postcode en huisnummer die betrekking hebben op dit topic, tussen haakjes gezet in mijn profiel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Dankjewel voor de extra informatie. Ik heb even een blik geworpen op het signaal van de aansluiting die je tussen haakjes in je profielgegevens hebt gezet. 
Het valt mij op dat de upstream SNR op meerdere momenten verstoord is en beneden de drempelwaardes zit. Als gevolg daarvan kun je problemen constateren op de internetverbinding. 
Zo te lezen heb je al mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uitgesloten. Het lijkt mij daarom verstandig dat hier een netwerkmonteur komt kijken. 

De netwerkmonteur komt op donderdag 25 februari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur langs. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

 

Groeten,

Paul 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wat vreemd dat de upstream MER niet in orde is. Geldt dit alleen voor hun modem of zie je dit ook terug op modems van andere klanten? In het verleden (ca. een jaar geleden) heb ik wel T4 timeouts gezien op het modem maar dit lijkt daarna niet meer te zijn voorgekomen. Ik zal in overleg met familie kijken wanneer het voor hen uitkomt om een netwerkmonteur te laten komen, zij vinden het fijn als ik daarbij ben.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Dit probleem zie ik terug op meerdere modems op dit netwerksegment. Vandaar ook mijn keuze voor een netwerkmonteur om de oorzaak van dit probleem te achterhalen. 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Goed om te weten, dan is het natuurlijk belangrijk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik heb zojuist even telefonisch contact opgenomen met familie, voor hen komt een monteursbezoek deze week niet goed uit wegens diverse afspraken. In overleg met hen heb ik het bezoek verplaatst naar zaterdag 6 maart, 8:00-13:00.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Super dat je al even contact  hebt gehad met jouw familie en de afspraak verplaatst hebt naar een datum waarop het beter schikt (6 maart 2021 tussen 12 en 18 uur).
We wachten jouw bevindingen dan wel even af. 

Groeten,

Paul 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Correctie, ik heb 8:00-13:00 gekozen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de voortgang.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Top! We wachten de terugkoppeling dan even af. 
Nog een mooie dag gewenst! 😉 

Groeten,

Paul

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De afspraak staat nu op geannuleerd op de oorspronkelijke datum, wordt dit nog aangepast?

 

20210223-01.PNG

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Ik heb dit even nagekeken en de afspraak staat gepland op 6 maart 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Er gaat momenteel iets mis met het versturen van berichten n.a.v. gewijzigde monteursafspraken.

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Oké, in elk geval goed om te weten dat de wijziging wel doorgevoerd is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe De wijziging is inderdaad gewoon doorgekomen. 😉 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Paul Even ter info: de monteursafspraak wordt nog steeds niet goed getoond in Mijn Ziggo. Er staat nog dezelfde informatie als in de screenshot die ik eerder in dit topic plaatste.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe De afspraak staat op 6 maart 2021 tussen 8 en 13 uur. Momenteel speelt er een probleem waardoor gewijzigde monteursafspraken niet (goed) worden weergegeven. Er wordt gewerkt aan een oplossing. 

Sorry voor de verwarring.

Groeten,

Paul 

tobiastheebe
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dank voor de bevestiging. Ik zal hier zoveel mogelijk de bevindingen van de monteur noteren, voor zover deze bekend worden bij zijn bezoek. Ben erg benieuwd of de oorzaak van de te lage upstream MER achterhaald kan worden. Overigens heeft het modem van familie inmiddels een uptime van bijna 13 dagen in mijn monitoring, dus het gaat weer even goed.

Uitgelicht topic