1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
vraagasking

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Compal CH7465LG-ZG ipv6 instellingen

Gefrustreerd, omdat je struikelt over de hits nadat je een zoekopdracht intikt, maar niet het juiste kan vinden.
Een handleiding voor de Compal router CH7465LG-ZG 

Daar ik mijn router wil klaarmaken om in Bridge modus te zetten, 
ben ik op zoek naar de IPV 6 instellingen op deze router.
Ik meen deze eerder gezien te hebben,
Maar ik kan ze nu niet vinden

Het meest frustrerende vind ik wel dat je bij Ziggo niet makkelijk een pagina vindt met alle handleidingen en dat je daaruit je eigen handleiding kan zoeken.

Is er iemand die mij kan vertellen of deze IPV 6 op dit type router te vinden zijn?    ik zit in Deventer, Overijssel. 
En waar kan ik de ipv6 deze kan vinden in de 'geavanceerde instellingen" 
Ik denk dat ze niet op deze router zijn of niet meer zijn..., het zou wel fijn zijn als dat bevestigd wordt, zodat Ik weet dat ik niets verkeerd doe.

BVD
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

Als de Ziggo modem/router in bridge staat, zijn er geen instellingen meer, want de firewall en het routerdeel is dan uitgeschakeld en je krijgt rechtstreeks de IP adressen en de internet verbindingen op je eigen router en ben je zelf verantwoordelijk voor de firewall en de router met IPv4 DHCP server en de IPv6 verwerking.

Als je de Ziggo modem/router in bridge laat zetten, werkt alleen het modem en krijgt je eigen router vanzelf een IPv6 en IPv4 IP adres, als je die goed hebt ingesteld.

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

Als de Ziggo modem/router in bridge staat, zijn er geen instellingen meer, want de firewall en het routerdeel is dan uitgeschakeld en je krijgt rechtstreeks de IP adressen en de internet verbindingen op je eigen router en ben je zelf verantwoordelijk voor de firewall en de router met IPv4 DHCP server en de IPv6 verwerking.

Als je de Ziggo modem/router in bridge laat zetten, werkt alleen het modem en krijgt je eigen router vanzelf een IPv6 en IPv4 IP adres, als je die goed hebt ingesteld.

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

vraagasking
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

dank je voor het snelle antwoord.

Ik dacht dat ik dat van tevoren moest checken of deze IPV 6 instellingen aanstonden op de Ziggo router/connectbox

Die indruk kreeg ik van deze url
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus

Of wordt bedoeld dat je deze instellingen moet aanzetten in je router die je eraan koppelt?
In mijn geval een Asus AC68U.

2 -- Mocht het mij niet bevallen of het werkt niet, of om welke reden dan ook, kun je dan met een telefoontje of formulier dan ook weer terug naar normale modus, dwz de bridgemodus er weer af halen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34880Posts
  • 2569Oplossingen
  • 17538Likes

Je kunt voor de zekerheid even controleren of IPv6-adressen worden getoond op de pagina Beheer → Informatie in de webinterface. Is dat het geval, dan moet IPv6 zeker werken op/achter de eigen router, uiteraard mits correct geconfigureerd (connection type = native). Een modem in bridge mode is geen router meer, daar kun je niets meer op aanpassen, op het wachtwoord na.

Bridge mode is inderdaad op ieder gewenst moment op verzoek weer terug te zetten naar router mode.