Gefrustreerd, omdat je struikelt over de hits nadat je een zoekopdracht intikt, maar niet het juiste kan vinden.
Een handleiding voor de Compal router CH7465LG-ZG
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als de Ziggo modem/router in bridge staat, zijn er geen instellingen meer, want de firewall en het routerdeel is dan uitgeschakeld en je krijgt rechtstreeks de IP adressen en de internet verbindingen op je eigen router en ben je zelf verantwoordelijk voor de firewall en de router met IPv4 DHCP server en de IPv6 verwerking.
Als je de Ziggo modem/router in bridge laat zetten, werkt alleen het modem en krijgt je eigen router vanzelf een IPv6 en IPv4 IP adres, als je die goed hebt ingesteld.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als de Ziggo modem/router in bridge staat, zijn er geen instellingen meer, want de firewall en het routerdeel is dan uitgeschakeld en je krijgt rechtstreeks de IP adressen en de internet verbindingen op je eigen router en ben je zelf verantwoordelijk voor de firewall en de router met IPv4 DHCP server en de IPv6 verwerking.
Als je de Ziggo modem/router in bridge laat zetten, werkt alleen het modem en krijgt je eigen router vanzelf een IPv6 en IPv4 IP adres, als je die goed hebt ingesteld.
Beste Bert,
dank je voor het snelle antwoord.
Ik dacht dat ik dat van tevoren moest checken of deze IPV 6 instellingen aanstonden op de Ziggo router/connectbox
Die indruk kreeg ik van deze url
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus
Of wordt bedoeld dat je deze instellingen moet aanzetten in je router die je eraan koppelt?
In mijn geval een Asus AC68U.
2 -- Mocht het mij niet bevallen of het werkt niet, of om welke reden dan ook, kun je dan met een telefoontje of formulier dan ook weer terug naar normale modus, dwz de bridgemodus er weer af halen?
Je kunt voor de zekerheid even controleren of IPv6-adressen worden getoond op de pagina Beheer → Informatie in de webinterface. Is dat het geval, dan moet IPv6 zeker werken op/achter de eigen router, uiteraard mits correct geconfigureerd (connection type = native). Een modem in bridge mode is geen router meer, daar kun je niets meer op aanpassen, op het wachtwoord na.
Bridge mode is inderdaad op ieder gewenst moment op verzoek weer terug te zetten naar router mode.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.