1
Vraag
2
Reacties
heinamstel

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes

Code nodig voor inloggen op Community?

Hallo 

Wat voorheen niet was moet ik me nu tegenwoordig aanmelden met een code voor de Ziggo community.

Dat geldt alleen bij deze site of ??

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

 

Log nu nóg veiliger in op Mijn Ziggo

We vinden het net als andere organisaties belangrijk dat je privégegevens niet uitlekken. Daarom verhogen we de veiligheid van de toegang tot Mijn Ziggo. We voegen een stap toe aan het inloggen. Dat noemen we met een te lang woord tweestapsverificatie. Zo maken we de kans dat hackers toegang krijgen tot je account of gegevens minimaal, zelfs wanneer ze je wachtwoord kraken. 

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @RDS, dat is een goede vraag! Heb je de tweestapverificatie uitgevoerd? Dan kun je 3 maanden lang inloggen op hetzelfde apparaat voordat je deze opnieuw moet uitvoeren. Uiteraard wordt bij elke inlog wel je emailadres en wachtwoord gevraagd. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

 

Log nu nóg veiliger in op Mijn Ziggo

We vinden het net als andere organisaties belangrijk dat je privégegevens niet uitlekken. Daarom verhogen we de veiligheid van de toegang tot Mijn Ziggo. We voegen een stap toe aan het inloggen. Dat noemen we met een te lang woord tweestapsverificatie. Zo maken we de kans dat hackers toegang krijgen tot je account of gegevens minimaal, zelfs wanneer ze je wachtwoord kraken. 

heinamstel
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes

Oke bedankt voor het snelle antwoord #Expert

Slaap weer rustig....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Inloggen met Mijn Ziggo vraagt tegenwoordig bij een aantal klanten en straks bij iedereen een code uit veiligheidsoverwegingen om hacks te voorkomen op Mijn Ziggo.

Inloggen in Mijn Ziggo zal ook een code vragen.

Met een bekend apparaat zou dat daarna een aantal dagen niet meer gevraagd moeten worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nog ter info :

 

ziggo vereist dat je 2fa instel/invoert ook om de optie eigen modem te mogen gebruiken

heinamstel
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes

ziggo vereist dat je 2fa instel/invoert 

????

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als je de eigen modem keuze wilt gebruiken in de mijn ziggo app wel ja 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

2FA = Twee-factor authenticatie = een 2e controle dat diegene die inlogt de abonnee is.

Itaka

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat een ontzettend ondoordachte actie. Als ik niet thuis ben, kan mijn vrouw niet inloggen.

Waarom is daar niet aan gedacht?

Ziggo is per huishouden niet per persoon.

 

Dus graag weer verwijderen die verplichte 2FA, want het levert alleen maar problemen op. SMS gebruiken voor 2FA is bovendien al een onveilige methode, dus het heeft geen enkele extra toevoeging voor de beveiliging.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dit lost in ieder geval de problemen op vanwege het feit dat alle gebruikers van de Ziggo Go app die deze inlog zelf wisten ook in je Mijn Ziggo konden en daar wijzigingen konden aanbrengen in het abonnement.

 

Ook als hackers de Mijn Ziggo inlog gegevens hadden werden er de laatste tijd diensten besteld die de klant niet besteld had, zoals op dit forum meermalen gemeld werd door klanten over een aantal Netflix bestellingen en werden de wachtwoorden van de email adressen gewijzigd en de mails verwijderd of inlog gegevens van sociale media gebruikt werden om daar zaken te wijzigen.

 

Inloggen in Mijn Ziggo zal ook een code vragen.

Met een bekend apparaat zou dat daarna een aantal dagen niet meer gevraagd worden.

RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

En wat is een bekend apparaat? 
Waar is deze herkenning op gebaseerd? MAC-adres, IP-adres of iets anders? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @RDS, dat is een goede vraag! Heb je de tweestapverificatie uitgevoerd? Dan kun je 3 maanden lang inloggen op hetzelfde apparaat voordat je deze opnieuw moet uitvoeren. Uiteraard wordt bij elke inlog wel je emailadres en wachtwoord gevraagd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic