Aangezien het weer is voor kwam dat Ziggo helpdesk zegt, alles is aangesloten en de monteur concludeert dat er toch geen signaal op Coax binnenkwam wil ik graag eigen coax meter kopen (simpele).
Nu dacht ik aan deze:
Maar nu lees ik overal dat signaal minimaal 61 dB en dat ziggo vaak op 63 tot 65 binnenkort ivm eventuele splitters.
Ok helder, echter ik vroeg het even terloops aan de monteur en die zei "minimaal -2,5" nu zal dat ongetwijfeld een andere waarde ofzo zijn. Maar hoe zit dit dan precies?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Deviser DS2460Q is ook een goede (meer betaalbare) optie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb geen antwoord op jouw vraag maar misschien @tobiastheebe wel, dat is de man/vrouw van de getallen.
Maar het type meter wat jij aangeeft noem je eenvoudig, voor die prijs van 300 euro zou ik het niet eenvoudig willen noemen.
Op het AOP moet het vermogen tussen -3,5 en 12 dBmV (56,5 en 72 dBµV) liggen.
De meter waar je naar verwijst is inderdaad een eenvoudig type, maar 300 euro is wel een erg hoge adviesprijs voor een ruwe signaalmeter.
Weet je toevallig een betere optie?
Opzich gaat het er vooral om of het signaal 0 is of 60+. Kom nu gewoon erg vaak tegen dat wat helpdesk zegt niet klopt.
En ja 300 is wel iets wat fors voor simpel ding.
deze meters zijn pas duur, ooit wil ik er 1 hebben maar kost al gauw 1000 euro
De Deviser DS2460Q is ook een goede (meer betaalbare) optie.
Thanks ga ik wel voor die.
maak vooral wat foto's als je wilt 🙂 als je het signaal heb gemeten
@tobiastheebe nog even hierop terugkomend. Wat hij op AOP moet geven is helder dan nu, maar wat heb je minimaal nodig op de aansluiting van je modem of tv? Dus na eventuele splitters etc.
Ja ik heb nu geen urgente situatie meer, vanochtend opgelost. Maar zoals ik zei, ik word een beetje moe van "helpdesk says yes and modem says no" zoals ik eerder zei.
Maar wil een volgende keer best foto's maken hoor. Even zo een meter scoren.
Voor 256-QAM liggen de waarschuwingsgrenzen op -8 en 11 dBmV en de kritieke grenzen op -13 en 17 dBmV. Nieuwere modems kunnen nog kanalen koppelen op -15 dBmV en nog iets lager, maar de stabiliteit laat dan uiteraard te wensen over.
@tobiastheebe , dat betekent als je op AOP op-7 dBmV zit (net voor waarschuwing grens) dat betekent dat je na een splitter nog meer demping krijgt toch? Dus wil je dan op AOP niet zo dicht mogelijk op die -3,5 dBmV zitten? Ik vind tussen 3,5 en 12 best ruim. Maar ik zeg erbij ben niet bekend met deze waardes dus interpreteer het wellicht niet helemaal juist.
Een 'normale' tweewegsplitter zorgt voor ~4 dB demping, daar moet je inderdaad rekening mee houden in zowel DS als US. Het beste is een vermogen van ~4 dBmV DS en een vereist zendvermogen van ~40 dBmV US op het AOP.
Op mijn AOP is overigens ~15 dBmV aanwezig, dus ik heb een 6 dB forward path attenuator vóór mijn splitter geplaatst, zodat het vermogen op het modem op ~5 dBmV (DS), ~41 dBmV (US ATDMA) en ~36 dBmV (US OFDMA) uitkomt.
@Operations schreef:Ja ik heb nu geen urgente situatie meer, vanochtend opgelost. Maar zoals ik zei, ik word een beetje moe van "helpdesk says yes and modem says no" zoals ik eerder zei.
Maar wil een volgende keer best foto's maken hoor. Even zo een meter scoren.
Voor de Helpdesk zal het niet veel uitmaken, als u binnenkort kan zeggen, maar ik meet heel wat anders. Als de Helpdesk 'A' ziet/zegt en u ( als klant ) meet B, dan is het toch 'A', zolang een monteur niet e.o.a. bevestigt.
Voor die +/- €250,- kan u met gemak ook een monteur laten komen, om te laten testen en het resultaat is ook door de Helpdesk niet te ontkennen.
@Pasi tuurlijk, dat klopt uiteraard. Maar wat ik nu en vaker mee maak is dat het eea bij de eindversterker niet geregeld is en er dus helemaal geen signaal binnenkomt. Dat kan ik vrij snel achterhalen zelf met een meter zonder 3x te hoeven bellen met telkens 20min wachten en dan uiteindelijk toch op de monteur wacht die aantal dagen later komt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.