Sacha
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Coax kabel naar utp voor nieuwe router

Ik probeer al een tijdje een router te vinden die een coax input heeft, ik heb nog steeds de standaard router die ziggo geeft. ik zou deze graag willen veranderen zodat ik een ingebouwde vpn er op kan zetten.

Ik heb tot nu toe alleen maar routers gevonden die een LAN input nodig hebben, dit betekent dat ik de nieuwe router moet aansluiten op de standaard, dit zou niet werken voor mij sinds de connectie dan erg om laag gaat omdat alle packets nu door 2 routers moeten inplaats van 1.

Kan iemand mij helpen met een andere router aansluiten die niet van ziggo komt.
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Remco Rutten
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Modem in bridge laten zetten en zelf een router plaatsen die alles doet

Bekijk in context

7 Reacties 7
Beeblebrox
Gedreven Raadgever
  • 821Posts
  • 47Oplossingen
  • 131Likes
Hoi,

Je kan nu nog alleen maar Ziggo modems aansluiten op je AOP.

Je kan wel je Ziggo modem in Bridge mode (laten) zetten en je eigen router erop aansluiten die dan alles regelt. Het modem is dan een doorgeef luik, doet in feite niets meer.
Remco Rutten
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Modem in bridge laten zetten en zelf een router plaatsen die alles doet

Bekijk in context

Sacha
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
en hoe zet ik mijn router in bridge mode? neem ik dan een lan kabel uit de ziggo modem en die zet ik als input voor de nieuwe? moet ik dan nog een setting veranderen van de ziggo router?
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7501Posts
  • 279Oplossingen
  • 2432Likes
Sacha wrote:
en hoe zet ik mijn router in bridge mode? neem ik dan een lan kabel uit de ziggo modem en die zet ik als input voor de nieuwe? moet ik dan nog een setting veranderen van de ziggo router?

Bridge zetten kan je zelf in het menu terug vinden als je in voormalig UPC gebied woont en als je in voormalig Ziggo of een van zijn voorgangers woont dan moet je de helpdesk bellen en vragen het modem in bridge te zetten.

3 min werk 😉

En je hoeft en kan dan geen settings meer aanpassen in het Ziggo modem , je sluit je router aan op poort 1 de andere worden dan niet meer gebruikt en dan kan je alles doen met je eigen router
Sacha
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks allemaal, ik ga het proberen. ik ga geen beste antwoord kiezen omdat jullie allemaal even goede info hebben gegeven :thumbsup:
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7501Posts
  • 279Oplossingen
  • 2432Likes
Sacha wrote:
Thanks allemaal, ik ga het proberen. ik ga geen beste antwoord kiezen omdat jullie allemaal even goede info hebben gegeven :thumbsup:

Daar doe ik het niet voor ?
Remco Rutten
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hou er wel rekening mee dat als je het ziggo modem in bridge laat zetten de WiFi van het modem ook uit staat

Uitgelicht topic