1
Vraag
2
Reacties
Riemsesy

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Coax kabel fritzbox kleine diameter

Ik heb een Fritzbox 6660 en de Mac adressen doorgegeven en internet is al van het ziggo modem af. 
dus ik sta op t punt om de fritzbox aan te sluiten maar de coax kabel van het ziggomodem zit te ruim op de fritzbox. De aansluiting van de originele ziggo kabel heeft een grotere diameter. 
de bij de fritzbox meegeleverde kabel past weer niet op de coax splitter die met ziggo meekwam. 

Wat heb ik nodig om de fritzbox aan te sluiten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Riemsesy
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Tobias, bedankt hoor. Ik was natuurlijk weer veel te voorzichtig. IEC/F-kabel goed aangedrukt en het paste prima. Dankjewel.

 

Splitter mag weg, maar dan past de groen kabel niet op het AOP. Dus dat zal dan alleen met een nieuw AOP kunnen. Ik zal er over nadenken. Op dit moment werkt 't.

 

bedankt voor je hulp

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een IEC/F-kabel met groen en rood omrande stekkers moet je probleemloos kunnen gebruiken. De F-stekker met rode ring sluit je aan op het modem. Als je geen TV/decoder aansluit, dan is de splitter (POA-01-B) overbodig. Kun je een foto plaatsen van de kabels die je probeert te gebruiken?

 

Overigens is het AOP verouderd en dient dit door een monteur te worden vervangen (kosteloos).

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u besluit een eigen modem te gebruiken, vindt u het dan niet logisch om ook de eigen aansluitmaterialen te kopen?

Riemsesy
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Tobias, bedankt hoor. Ik was natuurlijk weer veel te voorzichtig. IEC/F-kabel goed aangedrukt en het paste prima. Dankjewel.

 

Splitter mag weg, maar dan past de groen kabel niet op het AOP. Dus dat zal dan alleen met een nieuw AOP kunnen. Ik zal er over nadenken. Op dit moment werkt 't.

 

bedankt voor je hulp

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je aop is te oud om optimaal gebruik te maken van docsis 3.1 hiervoor zou als je alles beetje up2date wilt maken een monteur langs kunnen komen die het kosteloos vervangt voor een hedendaags model

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De groene kabel past wel direct op het AOP, maar ook hier geldt dat er wat kracht nodig is.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Jan F.  schreef:

Als u besluit een eigen modem te gebruiken, vindt u het dan niet logisch om ook de eigen aansluitmaterialen te kopen?


Alle kabel modems hebben dezelfde F-connector aansluiting waar je feitelijk een connector op moet schroeven. Ziggo werkt echter met opschuif connectoren, dat is makkelijker voor de klant. Verder heeft Ziggo alleen maar korte kabeltjes, geen iets langere. Mijn elektronica winkel heeft een iets langer kabeltje voor mij gemaakt met een echte F-connector, zoals het hoort.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic