1
Vraag
2
Reacties
Rchrdb

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Coax kabel en bridge modus

Goedemiddag,

 

Ik heb twee kleine vraagjes. Ik wil graag een zelf aangekochte router gebruiken om mijn wifinetwerk op te zetten hier in huis. Daarnaast wil ik graag mijn Ziggo Connectbox van positie in het huis verplaatsen.

 

Momenteel is de connectbox verbonden middels een meegeleverde coax kabel van 1.5m. In de situatie welke ik nu voor ogen heb, heb ik een coax kabel nodig van 5m. Kan deze verlenging invloed hebben op de snelheid van mijn netwerk denken jullie, of moet dit in theorie niet uitmaken? En hebben jullie een aan te raden kabel? Eigenlijk zoek ik een zonder haak aansluiting. 

 

Daarnaast wil ik dus het wifinetwerk op laten zetten door mijn router. Als ik het aanvraagformulier bij Ziggo invul om het modem in bridgemode te zetten, hoelang duurt dit dan vaak alvorens dit ook daadwerkelijk gebeurt?

 

Alvast bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bridge mode is inderdaad niet strikt noodzakelijk voor gebruik van een eigen router, maar wel aanbevolen. Verder kun je inderdaad het beste een langere UTP-kabel gebruiken tussen modem en router i.p.v. de coaxkabel naar het modem te verlengen.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In bridge kan maar 1 apparaat op de modem worden aangesloten, de router functionaliteit wordt uitgeschakeld.

 

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
  • Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet meer gebruiken.
  • IPv6 voor de SmartWifi modems (Connectbox) en de Ubee 1318.
 
 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Rchrdb ,

Als je AOP en het signaal goed is, moet dat op zich wel lukken.Gewoon proberen.Kan je een foto maken van het AOP?

Ik zou een Koka 9TS kabel en Push-On connectoren dan gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Verzoeken voor bridge mode die worden ingediend via het formulier, worden normaliter binnen 24 uur verwerkt. Het modem start zichzelf automatisch opnieuw met de nieuwe configuratie. Zorg ervoor dat de eigen router niet in AP mode is geconfigureerd en dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn, alvorens je het formulier verzendt.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Zoals @Verwijderd account zegt het zou moeten werken. Mochten er problemen zijn, hou er dan rekening mee dat dit niet is hoe Ziggo verwacht dat de modem aangesloten is. Om het probleem te diagnosticeren kan het dan nodig zijn de modem met de korte kabel aan te sluiten.
Ik zou bijna zeggen / me afvragen als er een losse router geplaatst gaat worden is het dan niet makkelijker om de netwerkkabel te verlengen ipv een coax kabel die de bron voor het signaal van je diensten zal zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Rchrdb  schreef:

 

Momenteel is de connectbox verbonden middels een meegeleverde coax kabel van 1.5m. In de situatie welke ik nu voor ogen heb, heb ik een coax kabel nodig van 5m. Kan deze verlenging invloed hebben op de snelheid van mijn netwerk


Ziggo garandeert alleen een goede werking met de 1.5 meter kabel.

Het kan goed gaan.

 

Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo

 

  • Plaats je wifi-modem binnen 1 meter van de hoofdaansluiting en een stopcontact
Rchrdb
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor de antwoorden, dan ga ik niet morrelen aan de positie van het modem, en gooi ik er een langere internetkabel tussen! Maar voor het opzetten van het wifi netwerk door de router, dien ik het modem wel in bridgemode te zetten toch? Voor optimale resultaten? @jansmarcel @tobiastheebe @Verwijderd account 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bridge mode is inderdaad niet strikt noodzakelijk voor gebruik van een eigen router, maar wel aanbevolen. Verder kun je inderdaad het beste een langere UTP-kabel gebruiken tussen modem en router i.p.v. de coaxkabel naar het modem te verlengen.

Rchrdb
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb het formulier nu ingevuld en verzonden, maar wat bedoel je met "geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn". Ik heb er nu nog twee internetkabels aanhangen waarvan één naar een switch loopt en één ander loopt nu naar mijn Ziggo Mediabox Next mini. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In bridge kan maar 1 apparaat op de modem worden aangesloten, de router functionaliteit wordt uitgeschakeld.

 

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
  • Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet meer gebruiken.
  • IPv6 voor de SmartWifi modems (Connectbox) en de Ubee 1318.
 
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In bridge mode moeten alle apparaten achter de eigen router worden aangesloten. Je zult de switch en Next Mini dus op de eigen router moeten aansluiten.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Op het moment dat een modem in bridge gezet wordt gaat de modem alleen nog maar als modem functioneren. Op dat moment werkt er nog maar 1 LAN poort. Dit is meestal de poort die met 1 genummerd is.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat je ook eventueel kan doen is de externe router op access point modus zetten daarbij hoeft dan de connectbox niet in bridge mode 

Rchrdb
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Oh zo, ja daar was ik mij van bewust! Dacht even dat die apparaten er niet aan mochten hangen wanneer Ziggo het modem omzet naar bridge modus. Maar dit is dus niet het geval. Wanneer het modem in bridge modus staat, dan verbind ik mijn apparaten uiteraard met de eigen router 🙂

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het mag wel, het zal alleen niet veel doen 😛 aangezien maar 1 apparaat/lan poort het doet in bridge modus 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic