Goedemiddag,
Ik heb twee kleine vraagjes. Ik wil graag een zelf aangekochte router gebruiken om mijn wifinetwerk op te zetten hier in huis. Daarnaast wil ik graag mijn Ziggo Connectbox van positie in het huis verplaatsen.
Momenteel is de connectbox verbonden middels een meegeleverde coax kabel van 1.5m. In de situatie welke ik nu voor ogen heb, heb ik een coax kabel nodig van 5m. Kan deze verlenging invloed hebben op de snelheid van mijn netwerk denken jullie, of moet dit in theorie niet uitmaken? En hebben jullie een aan te raden kabel? Eigenlijk zoek ik een zonder haak aansluiting.
Daarnaast wil ik dus het wifinetwerk op laten zetten door mijn router. Als ik het aanvraagformulier bij Ziggo invul om het modem in bridgemode te zetten, hoelang duurt dit dan vaak alvorens dit ook daadwerkelijk gebeurt?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bridge mode is inderdaad niet strikt noodzakelijk voor gebruik van een eigen router, maar wel aanbevolen. Verder kun je inderdaad het beste een langere UTP-kabel gebruiken tussen modem en router i.p.v. de coaxkabel naar het modem te verlengen.
In bridge kan maar 1 apparaat op de modem worden aangesloten, de router functionaliteit wordt uitgeschakeld.
Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Rchrdb ,
Als je AOP en het signaal goed is, moet dat op zich wel lukken.Gewoon proberen.Kan je een foto maken van het AOP?
Ik zou een Koka 9TS kabel en Push-On connectoren dan gebruiken.
Verzoeken voor bridge mode die worden ingediend via het formulier, worden normaliter binnen 24 uur verwerkt. Het modem start zichzelf automatisch opnieuw met de nieuwe configuratie. Zorg ervoor dat de eigen router niet in AP mode is geconfigureerd en dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn, alvorens je het formulier verzendt.
Zoals @Verwijderd account zegt het zou moeten werken. Mochten er problemen zijn, hou er dan rekening mee dat dit niet is hoe Ziggo verwacht dat de modem aangesloten is. Om het probleem te diagnosticeren kan het dan nodig zijn de modem met de korte kabel aan te sluiten.
Ik zou bijna zeggen / me afvragen als er een losse router geplaatst gaat worden is het dan niet makkelijker om de netwerkkabel te verlengen ipv een coax kabel die de bron voor het signaal van je diensten zal zijn.
@Rchrdb schreef:
Momenteel is de connectbox verbonden middels een meegeleverde coax kabel van 1.5m. In de situatie welke ik nu voor ogen heb, heb ik een coax kabel nodig van 5m. Kan deze verlenging invloed hebben op de snelheid van mijn netwerk
Ziggo garandeert alleen een goede werking met de 1.5 meter kabel.
Het kan goed gaan.
Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo
Dank voor de antwoorden, dan ga ik niet morrelen aan de positie van het modem, en gooi ik er een langere internetkabel tussen! Maar voor het opzetten van het wifi netwerk door de router, dien ik het modem wel in bridgemode te zetten toch? Voor optimale resultaten? @jansmarcel @tobiastheebe @Verwijderd account
Bridge mode is inderdaad niet strikt noodzakelijk voor gebruik van een eigen router, maar wel aanbevolen. Verder kun je inderdaad het beste een langere UTP-kabel gebruiken tussen modem en router i.p.v. de coaxkabel naar het modem te verlengen.
Ik heb het formulier nu ingevuld en verzonden, maar wat bedoel je met "geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn". Ik heb er nu nog twee internetkabels aanhangen waarvan één naar een switch loopt en één ander loopt nu naar mijn Ziggo Mediabox Next mini.
In bridge kan maar 1 apparaat op de modem worden aangesloten, de router functionaliteit wordt uitgeschakeld.
Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice
In bridge mode moeten alle apparaten achter de eigen router worden aangesloten. Je zult de switch en Next Mini dus op de eigen router moeten aansluiten.
Op het moment dat een modem in bridge gezet wordt gaat de modem alleen nog maar als modem functioneren. Op dat moment werkt er nog maar 1 LAN poort. Dit is meestal de poort die met 1 genummerd is.
wat je ook eventueel kan doen is de externe router op access point modus zetten daarbij hoeft dan de connectbox niet in bridge mode
Oh zo, ja daar was ik mij van bewust! Dacht even dat die apparaten er niet aan mochten hangen wanneer Ziggo het modem omzet naar bridge modus. Maar dit is dus niet het geval. Wanneer het modem in bridge modus staat, dan verbind ik mijn apparaten uiteraard met de eigen router 🙂
het mag wel, het zal alleen niet veel doen 😛 aangezien maar 1 apparaat/lan poort het doet in bridge modus
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.