Hallo allemaal.
Sinds kort heb ik Ziggo internet en TV, vergeleken bij Youfone een hemel op aarde.
Maar het vreemde is dat ik via de coax wandcontactdoos een prima tv ontvangst heb maar een voortdurende hapering van internet. Omdat ik dacht dat de contactdoos misschien defect was heb ik tijdelijk een aansluiting gemaakt via een coax stekker. Werkt prima.
Toen ik een nieuwe wandcontactdoos had geïnstalleerd bleek die dezelfde kuren te vertonen en kwam ik er ook achter dat de FM aansluiting voor mijn radio niet werkt!
Nu zag ik ook bij Gamma dat er wandcontactdozen te koop zijn die Ziggo goedgekeurd zijn? Maar die zijn twee x zo duur! Wat is het verschil in jezusnaam? contact is contact toch?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij deze een monteur geregeld @RobbyE! Er komt morgenavond iemand langs tussen 17.00-22.00. Je krijgt hier een bevestiging van per mail en als het niet past, dan kan je de afspraak wijzigen via MijnZiggo!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @RobbyE ,
Helaas is contact geen contact. Vanwege 4g/5g instraling heb je een goede afgeschermde AOP (contactdoos)/kabels etc etc nodig.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Gr, Theo.
Het is voor klanten niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de (meestal groene) buitenkabel of zelf een AOP te plaatsen, dit moet altijd door een monteur gedaan worden.
Analoge radio wordt sinds april niet meer doorgegeven.
Naast een of meerdere foto's zijn de downstream/upstream-gegevens van het modem waardevol.
Als een monteur de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt moet vervangen met de 1e splitter en 1e 2 korte kabels is dit gratis en zeker als nieuwe klant heb je installatie garantie voor 1 TV, 1 PC en 1 telefoon, dus zou de wandcontactdoos in je kamer ook gratis vervangen worden, indien nodig.
Dank voor je bericht. De AOP is gedemonteerd geweest door de stucadoor/behanger en bleek niet meer aangesloten te zijn. Daar kwam ik achter omdat ik eerst helemaal geen signaal had. Ik denk dat ik dan toch een monteur moet bestellen.
Alles doet het wel nu gewoon op een coax stekker die ik in plaats van de AOP heb gemonteerd maar dat staat wel slordig.
Er moet inderdaad een monteur komen om een AOP met galvanische scheiding (btv 01-SET) te plaatsen. Na afloop van het monteursbezoek kun je hier nog de downstream/upstream-gegevens plaatsen zodat wij kunnen controleren of het signaal in orde is.
Bij deze een monteur geregeld @RobbyE! Er komt morgenavond iemand langs tussen 17.00-22.00. Je krijgt hier een bevestiging van per mail en als het niet past, dan kan je de afspraak wijzigen via MijnZiggo!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.