1
Vraag
2
Reacties
wonnie

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Cloud home is niet zichtbaar op samsung tv etc.

Ook ik heb problemen met installatie van my cloud home (nas) in combinatie met de connect box.

Alles doet het, behalve niet zichtbaar op de apparaten. 

En dan bedoel ik natuurlijk vooral op mijn samsung tv van 2018

 

Nu las ik ergens in topic dat het kan zijn dat IP adres IPV6 is en het moet IP4 zijn?

Is dat ook misschien bij ons zo en kunnen jullie dit dan wijzigen.

 

Staat deze wel goed, wat is er dan aan de hand, al div dingen gedaan zoals reset etc. 

 

De Nas verschijnt gewoon weg niet in de bronnen. 

 

Ik hoor het graag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Allen we hebben de cloud home teruggestuurd en een nas synology gekocht, en veel beter en nu gewoon wel via de samsung tv verbinding, zonder die vervelende apps die niet werken.  

Bekijk in context

10 Reacties 10
wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kom ik in contact hier met iemand van Ziggo die dat kan herstellen??

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je net een nieuwe connectbox ?

 

hoe staan de instellingen op de mycloud nas ?

wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen nieuwe connect box maar wel net een cloud home aangeschaft.

Hoe moeten de instellingen staan op de nas ? Het ging allemaal automatisch, 

Stekker in de stroom, netwerkkabel in het modem en klaar.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik zelf heb een nas van synology,

 

kun je inloggen op de webinterface ?

 

@Dave!  heeft wel een mycloud nas,

 

binnen 2 a 3 werkdagen komt een moderator langs het topic zij kunnen het modem op ipv4 only zetten

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@anoniemforum  Ik heb er zelfs 2 en nog een Apple Airport Time Capsule 🤗😋

 

@wonnie  Klopt dat de Samsung en de WD MyCloud Home en de WD Cloud Home niet meer op de Samsung TV zijn te zien, hebt dit probleem ook, dit heeft te maken met de Twonkey Server als je inlogt bij mij kan ik in de WD MyCloud op IP inloggen en dan instelling Twonkey en die moet je open stellen. de WD MyCloud Home kan niet worden ingezet op Samsung.

 

Foto 1 zal in je modem als WD Mycloud staan met een inlog via IP en dan een Administratie menu ziet

 

WD MyCloud van de bekende IP 248 op eind en Klik aan uit voor ModemWD MyCloud van de bekende IP 248 op eind en Klik aan uit voor Modem

Schermafbeelding 2022-09-15 om 22.27.50.pngSchermafbeelding 2022-09-15 om 22.28.35.png
Zorg dat je bij Instellingen de Netwerk ook alles goed heb staan en bij Apps de Twonky goed instelt. Kan zijn dat Samsung niet meer ondersteund, via de PC wel gelukkig.

 

Foto 2 zit een ingebouwde Cast systeem, als je films en series heb zet de Chromecast aan en deze cast je automatisch via de WD Cloud Home, ideaal. of via Plex en VLC Player, hier komt geen andere optie dan de App die moet wel up to date zijn naar Cloud OS5 beide trouwens.

 

IMG_4236.jpg

 

Oude App is voor de WD MyCloud en de Nieuwe is My Cloud die al op OS5 draait en zelfde werkt maar allebei draaien ze anders. Daarom is de Twonky ook moeilijk in te stellen, dit moet echt via de MyCloud Home App.

 

Ik hoop dat dit gaat lukken, ik gebruik ze niet meer op mijn Samsung, ik gebruik ze alleen op de Macbook en op me TV als ik wil streamen een film of series.

 

IMG_0839.jpg

wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Okay ik zal dit doorgeven aan mijn man.

Dit wordt voor mij te technisch allemaal.

Ik laat nog wel horen.

wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat zou fijn zijn, wantdan kan dit uitgesloten worden.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik zal dit weekend ook even proberen als het me lukt. ik hou je op de hoogte.

Bij Apps kan je Twonky instellen.

wonnie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Allen we hebben de cloud home teruggestuurd en een nas synology gekocht, en veel beter en nu gewoon wel via de samsung tv verbinding, zonder die vervelende apps die niet werken.  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dat is het nadeel, AppleTV begon al met linken te ontzeggen en later werd het steeds meer en meer, ik gebruik het alleen als opslag en via de WD Cloud Home kan ik Casten naar de Chromecast2022 ingebouwde cast.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic