1
Vraag
2
Reacties
Laggetjeuh

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Citrix verbinding instabiel met smart wifi pods

Sinds enige tijd heeft mijn vriendin bij haar thuis 2 smart wifi pods in gebruik.

1 op de eerste verdieping en 1 op zolder. Ze zijn niet bedraad verbonden met het modem (wat op de begane grond in de woonkamer staat) omdat hier geen eenvoudige mogelijkheid voor is.

Wanneer ik bij haar aan het werk ben (Citrix verbinding) dan zit ik op zolder en ben ik verbonden met de smart wifi pod op zolder.

De verbinding met Citrix lijkt echter om de zoveel minuten weg te vallen / te bevriezen. Wanneer ik dan de Citrix verbinding verbreek en opnieuw verbind dan gaat deze weer verder waar ik was.

Voorheen hadden we bij haar een eigen (Asus zenwifi mesh) systeem (ook 1 op 1e verdieping en 1 op zolder) en werkte dit zonder issues.
Pas sinds we het oude systeem verhuisd hebben (naar mijn huis) en de wifi pods + connect box modem als smartwifi systeem in gebruik hebben ervaar ik deze issues.

Zelfs wanneer ik mijn laptop bedraad aansluit op de wifi pod op zolder heb ik deze problemen nog steeds.

Wanneer ik een speedtest uitvoer op zolder haal ik zo'n 170mb down en 18mb up (connectie is 200/20). Ook een ping laten lopen naar het modem of een extern ip adres laat geen uitval zien op het moment dat mijn verbinding met het werk vast lijkt te lopen. De verbinding verbreekt ook niet helemaal, wat je wel zou verwachten bij uitval van de verbinding.

Bij mij thuis, met dezelfde laptop, spelen deze problemen niet. Echter heb ik daar dus het modem in bridge mode staan met het asus zenwifi systeem erachter.

Heeft er iemand misschien nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het omruilen van de wifi pods voor de deco m4 misschien uitkomst kunnen brengen? (heb voor het asus systeem ook nog deco m9 mesh gehad, wat ook zonder problemen werkte)

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Jos, ik had blijkbaar de updates op dit topic gemist...

Afgelopen woensdag heb ik het modem vervangen bij mn vriendin (witte connect box vervangen door nieuw zwart modem) en nu heb ik geen issues meer met de connectie via de pods.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64697Posts
  • 4516Oplossingen
  • 17341Likes

De Deco's M4 zijn qua specificaties nog iets minder dan de SmartWifi pods.

Maar vanwege de Citrix verbinding, kijk eens of deze instellingen al als volgt staan?

Alleen de Firewallbeveiliging moet aangevinkt zijn.

De rest ook aangevinkt kan de verbinding tijdelijk blokken, dat is een overjarig en derhalve nu overijverig veiligheidssysteem.

Bert_0-1670597519485.png

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

da's een goeie, daar had ik nog niet naar gekeken!
ip-flood en icmp-flood detectie stonden beiden (nog) aan, dit heb ik net uitgezet.

eens kijken of dat verschil maakt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12950Posts
  • 1076Oplossingen
  • 5137Likes

Ik ben ontzettend benieuwd, @Laggetjeuh. Hoe gaat het? 

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat weet ik aankomende vrijdag pas, ik hou jullie op de hoogte! 

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas is het probleem nog niet verholpen met de gewijzigde firewall instelling.

Vanmorgen al 3x uitval gehad waarvan bij 1x ook m'n Teams verbinding verbroken werd.

Het lijkt erop dat wanneer je precies tijdens zo'n uitval moment iets binnen de citrix sessie doet deze ook lijkt te hangen. Enige optie is dan verbreken en opnieuw verbinden. Had het later namelijk nog een keer en toen had ik muis en toetsenbord los en kon ik gewoon verder in de citrix sessie.

Ik ga later in de ochtend eens beneden zitten zodat ik dan met het modem verbonden ben ipv met de pod op zolder, kijken of dat verschil maakt. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2548Posts
  • 200Oplossingen
  • 833Likes

@Laggetjeuh en zo zijn we zomaar weer een paar dagen verder. 

Hoe staat het ervoor? Is het al beter? Kan je ons eens meenemen met de bevindingen? 

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vrijdagmiddag beneden verbonden met modem (via wifi) geen vastlopers gehad, dus het lijkt echt in de verbinding via de pods te zitten.

Aankomende vrijdag wil ik eens testen met een andere laptop of dan hetzelfde optreedt op zolder. 

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Met een andere laptop (windows 10 asus) op zolder (op wifi) geen problemen gehad.

Uiteindelijk via 2 powerline adapters mn werk laptop (windows 11 dell) weer op zolder aangesloten op dezelfde kabel die eerst naar de wifi pod ging. Hiermee geen enkel probleem gehad, verbinding is dan wel nog maar 30mb maar dat is genoeg.

Het lijkt dus een dell of windows 11 dingetje te zijn icm citrix en de wifi pods... Voor nu ben ik iig soort van geholpen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 987Posts
  • 165Oplossingen
  • 414Likes

Oeh, dat is inderdaad wel een heel specifieke combi. Goed te horen dat je wel een oplossing hebt gevonden, maar dat is er omheen werken. 
We kijken graag nog even mee of er iets te vinden is het gebied van de pods, als je daar behoefte aan hebt natuurlijk! Dan is de postcode en huisnummer van het adres van je vriendin nodig, zet je die in je profiel? 

Laggetjeuh
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Jos, ik had blijkbaar de updates op dit topic gemist...

Afgelopen woensdag heb ik het modem vervangen bij mn vriendin (witte connect box vervangen door nieuw zwart modem) en nu heb ik geen issues meer met de connectie via de pods.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic