Sinds enige tijd heeft mijn vriendin bij haar thuis 2 smart wifi pods in gebruik.
1 op de eerste verdieping en 1 op zolder. Ze zijn niet bedraad verbonden met het modem (wat op de begane grond in de woonkamer staat) omdat hier geen eenvoudige mogelijkheid voor is.
Wanneer ik bij haar aan het werk ben (Citrix verbinding) dan zit ik op zolder en ben ik verbonden met de smart wifi pod op zolder.
De verbinding met Citrix lijkt echter om de zoveel minuten weg te vallen / te bevriezen. Wanneer ik dan de Citrix verbinding verbreek en opnieuw verbind dan gaat deze weer verder waar ik was.
Voorheen hadden we bij haar een eigen (Asus zenwifi mesh) systeem (ook 1 op 1e verdieping en 1 op zolder) en werkte dit zonder issues.
Pas sinds we het oude systeem verhuisd hebben (naar mijn huis) en de wifi pods + connect box modem als smartwifi systeem in gebruik hebben ervaar ik deze issues.
Zelfs wanneer ik mijn laptop bedraad aansluit op de wifi pod op zolder heb ik deze problemen nog steeds.
Wanneer ik een speedtest uitvoer op zolder haal ik zo'n 170mb down en 18mb up (connectie is 200/20). Ook een ping laten lopen naar het modem of een extern ip adres laat geen uitval zien op het moment dat mijn verbinding met het werk vast lijkt te lopen. De verbinding verbreekt ook niet helemaal, wat je wel zou verwachten bij uitval van de verbinding.
Bij mij thuis, met dezelfde laptop, spelen deze problemen niet. Echter heb ik daar dus het modem in bridge mode staan met het asus zenwifi systeem erachter.
Heeft er iemand misschien nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het omruilen van de wifi pods voor de deco m4 misschien uitkomst kunnen brengen? (heb voor het asus systeem ook nog deco m9 mesh gehad, wat ook zonder problemen werkte)
Alvast bedankt!