1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
THEOVANSTRAATEN

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Citrix applicaties willen niet opstarten op werklaptop via wifi

ik heb van mijn werk een laptop om thuis te werken.  ik heb de wifi op de laptop gezet en heb gewoon verbinding gekregen.  op mijn laptop gebruik programma's zoals outlook-excel-teams. dit werkt prima. er staan ook 2 programma's op die via citrix werken. als ik deze programma's opstart komt er een groene balk die tot 30% loopt en dan stopt. ik krijg dan rechtsonder op mijn scherm een melding dat de verbinding is verbroken en weer opgestart wordt. Daarna gaat de groene balk weer lopen tot ca 60% en stopt dan weer. de 2 programma's krijg ik niet opgestart. op mijn werk is er al van alles gedaan om thuis te kunnen werken. vanuit de servicedesk zeggen ze dat het aan mijn thuisnetwerk ligt. ik heb de laptop meegenomen naar mijn neef die ook ziggo heeft. Daar hebben we zijn wifi aangemeld en kan ik de programma's opstarten. Daarna weer thuis geprobeerd zonder resultaat. wie kan mij info verschaffen wat het probleem bij mij thuis is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb mijn  modeminstellingen in een bestand doorgestuurd. Hij heeft ze met zijn instellingen vergeleken. 

Bij Firewall IPv4 Stond bij mij blokkeer gefragmenteerde IP-paketten en IP-flood-detectie aangevinkt en bij hem niet. Bij DHCPv6 stond automtatische configuratietype op stateless en bij mij op statefull.  Bij IPv4 heb ik de 2 opties uitgezet. Nu kan ik wel de programma's  opstarten.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17562Likes

Een aantal vragen om een beter beeld te krijgen van de situatie:

• Welk type modem gebruik je? Gezien je beschrijving 'wit modem ziggo pair wps' vermoed ik een Connectbox?
  • Maak je naast het modem nog gebruik van een eigen router of andere netwerkapparatuur?
  • Maakt het verschil als je ethernet i.p.v. Wi-Fi gebruikt?
  • Kun je de eerste helft van je externe/publieke IPv4-adres plaatsen?
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@THEOVANSTRAATEN Wat gek dat het thuis maar niet wil lukken! Ook opvallend dat het bij je neef wel werkt. Heeft hij hetzelfde type modem als jij hebt of wellicht een andere? Ben je daarnaast in de gelegenheid om de vragen van @tobiastheebe door te nemen en te beantwoorden? Hopelijk komen we hiermee tot nieuwe inzichten. Alvast bedankt!

THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

vraag1 het is een connectbox

vraag 2 ik maak geen gebruik van een eigen router

vraag 3 geen verschil

vraag 4 217.122

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17562Likes

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall? Start vervolgens het modem opnieuw op.

Je kunt ook als test IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter van de laptop.

THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb gisterenavond met iemand gekeken naar het probleem die in de IT werkt. via zijn en mijn telefoon zijn wij een hotspot verbinding aangegaan. dat ging goed tot het moment we op het bewuste programma drukken. De verbinding is dan weg en wordt weer opnieuw opgestart. het programma is niet op te starten. daarna via een virtual desktop geprobeerd. Daarmee lukt het wel op te starten. Volgens hem kan het zitten in mijn user profiel en de helpdesk op mijn werk zou dit moeten kunnen oplossen

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Hi @THEOVANSTRAATEN Is het nog gelukt met de helpdesk van je werk? 🙂 laat het ons weten!

THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

met de helpdesk van mijn werk is het niet gelukt. ik kon bij mijn neefje, die ook ziggo heeft, wel op de laptop verbinding krijgen en de programma's opstarten. ik krijg van hem de modeminstellingen. misschien is daar iets te vinden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17562Likes

Heb je al naar de suggesties in mijn vorige reactie gekeken?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

Goed om te lezen dat het op een andere Ziggo verbinding - in dit geval de verbinding van je neefje - wel werkt. Heb je de instellingen van je neefje ontvangen? Heeft hij hetzelfde type modem? En heb je de suggestie met betrekking tot de instellingen van @tobiastheebe al opgevolgd? We zijn benieuwd!

THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb mijn  modeminstellingen in een bestand doorgestuurd. Hij heeft ze met zijn instellingen vergeleken. 

Bij Firewall IPv4 Stond bij mij blokkeer gefragmenteerde IP-paketten en IP-flood-detectie aangevinkt en bij hem niet. Bij DHCPv6 stond automtatische configuratietype op stateless en bij mij op statefull.  Bij IPv4 heb ik de 2 opties uitgezet. Nu kan ik wel de programma's  opstarten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17562Likes

Ik had je twee weken geleden al gevraagd de extra firewall-opties uit te schakelen, maar fijn om te lezen dat het hiermee is gelukt.

Voor de DHCPv6-server is 'stateless' de aanbevolen optie.

THEOVANSTRAATEN
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

de extra firewalls staan uitgeschakeld en de DHCPv6-server staat op stateless. ik heb afgelopen vrijdag weer gewoon thuis kunnen werken zonder problemen.