paulw_1986

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Citrix Client werkt niet (freeze) - IPv6 uitzetten of andere tips?

Hoi, 
Mijn werkgever geeft de mogelijkheid om thuis te werken via Citrix, echter kan ik sinds mijn overstap van KPN naar Ziggo niet meer werken in Citrix. Als het al lukt om in te loggen, dan blijft het scherm hangen. Maar meestal kom ik niet eens in de werkomgeving. Inloggen op andere plekken lukt wel (bijv. op het werk zelf, of bij de buren die KPN hebben).


Nu heb ik gelezen over het uitzetten van een aantal instellingen in de firewall, maar dit lijkt niet te werken. Een andere oplossing lijkt het 'uitzetten' van IPv6 (dus "IPv4 only"). Echter zitten daar weer enkele veiligheidsissues aan begrijp ik via andere pagina's.

Kunnen jullie adviseren welke mogelijkheden er zijn en welke (veiligheids)risico's daar eventueel aan vast zitten?

Ik verneem het graag, alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Sinds circa een half jaar is het niet meer mogelijk om IPv6 globaal te laten uitschakelen, m.a.w. IPv4 Only kan niet meer worden aangevraagd. Full Dual-Stack ('volwaardig' IPv4 + IPv6) is in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar. Je kunt wel als test IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter (ethernet of Wi-Fi) van je PC. Dit is niet minder veilig dan zowel IPv4 als IPv6 gebruiken.

 

Kun je de eerste helft van je publieke IPv4-adres vermelden?

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Sinds circa een half jaar is het niet meer mogelijk om IPv6 globaal te laten uitschakelen, m.a.w. IPv4 Only kan niet meer worden aangevraagd. Full Dual-Stack ('volwaardig' IPv4 + IPv6) is in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar. Je kunt wel als test IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter (ethernet of Wi-Fi) van je PC. Dit is niet minder veilig dan zowel IPv4 als IPv6 gebruiken.

 

Kun je de eerste helft van je publieke IPv4-adres vermelden?

paulw_1986
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke, ik zag inderdaad al dat de reacties op de betreffende topics al wat ouder waren. Dit verklaard waarom 🙂

Hoe schakel ik de IPv6 instelling uit op de netwerkadapter? 
De werklaptop (windows) is beveiligd - dus wellicht moet ik de toelichting even langs de beheerder sturen.
Ik kan het prive ook even testen, maar dat is op een macbook...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het IP-adres (dit had je niet in het geheel hoeven plaatsen en mag je weer uit je reactie verwijderen) geeft aan dat je niet in voormalig UPC-gebied woont en van Full Dual-Stack gebruik maakt. Dit houdt in dat Ziggo niets kan wijzigen aan de IP-configuratie.

 

Als je naar Start gaat, ncpa.cpl typt en op ENTER drukt, zie je alle netwerkadapters. Door te rechtsklikken op de actieve adapter en Eigenschappen (Properties) te kiezen, kun je IPv6 uitschakelen in het overzicht dat verschijnt. Echter is het inderdaad mogelijk dat je dit niet zelf kunt aanpassen, omdat administratorrechten benodigd zijn hiervoor.

Uitgelicht topic